نقش ولایت در اتحاد و انسجام جهان اسلام تعیین کننده است
کد خبر: 4144158
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی:

نقش ولایت در اتحاد و انسجام جهان اسلام تعیین کننده است

حجت‌الاسلام انوری، نقش ولایت و رهبری را در اتحاد، انسجام، وحدت و برادری جهان اسلام تعیین کننده بیان کرد و گفت: امروزه محور مقاومت به برکت همان نقش ولایت و رهبری، در منطقه شکل گرفته است که با اتحاد و انسجام کشورهای اسلامی نظم نوینی در منطقه به‌وجود آمده است.

 حجت الاسلام انوری، رئیس نهاد رهبری در دانشگاههای آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، حجت‌الاسلام محمد انوری، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، روز گذشته، 7 خردادماه، در ویژه برنامه جشن دهه کرامت در دانشگاه تبریز، گفت: دانشگاه تبریز، مشهدالشهدای دانشگاه‌های کشور در این ایام نورانی و پربرکت دهه کرامت میزبان شما دانشجویان است که این آیین توسط هیات‌های دانشجویی استان در قالب اجتماع عظیم دانشجویان برگزار می شود.

 وی در ادامه با بیان اینکه با شیوع همه‌گیری کرونا خلل بزرگی در اجرای انواع برنامه‌های هفتگی و مناسبتی توسط هیئت‌های دانشجویی استان پیش آمده بود، تصریح کرد: برگزاری ویژه برنامه جشن دهه کرامت به میزبانی دانشگاه تبریز، اولین برنامه هماهنگ قرارگاهی بین هیئت‌های دانشجویی استان است و مقرر شده که در مناسبت‌های مهم از جمله ایام ماه محرم و همچنین برای پیاده‌روی اربعین برنامه‌های گروهی با اجتماع عظیم دانشجویان در یکی از دانشگاه‌های استان برگزار شود.

وی تاکید کرد: ایام محرم و پیاده روی اربعین و مناسبت‌هایی همچون «دهه کرامت» ظرفیت خوبی برای اجتماع عظیم دانشجویان است که در همین راستا نهاد رهبری در برگزاری بهتر این مناسبت‌ها توسط هیات‌های دانشجویی استان، حمایت و پشتیبانی‌های لازم را انجام خواهد داد.  

انوری، در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ویژگی‌ها و فضائل برجسته اخلاقی و رفتاری امام رضا(ع) گفت: همه ائمه اطهار(ع) در طول دوران زندگی خویش در حال مبارزه بودند که برخی از امامان سیاسی‌ترین امامان بودند که از آن جمله از حضرت امام رضا(ع) می‌توان نام برد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی یادآور شد: حضرت امام رضا(ع) هنگام هجرت به ایران و هنگام ورود به نیشابور و خراسان به ایراد حدیث سلسله الذهب پرداخت که راویان این حدیث همگی امامان معصوم‌اند، و پیام این حدیت نقش ولایت و رهبری است که توسط امام رضا(ع) هنگام ورود به ایران بیان می‌شود.

وی در ادامه، نقش ولایت و رهبری را در اتحاد، انسجام، وحدت و برادری جهان اسلام تعیین کننده بیان کرد و گفت: امروزه محور مقاومت به برکت همان نقش ولایت و رهبری، در منطقه شکل گرفته است که با اتحاد و انسجام کشورهای اسلامی نظم نوینی در منطقه به‌وجود آمده است که این امر موجب خنثی شدن بسیاری از نقشه‌های شوم دشمنان علیه امت اسلامی بوده است.

انتهای پیام
captcha