جشنواره رضوی ظرفیتی برای هویت‌‌بخشی به نسل جوان است
کد خبر: 4145144
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۳
حجت‌الاسلام مروی:

جشنواره رضوی ظرفیتی برای هویت‌‌بخشی به نسل جوان است

تولیت آستان قدس رضوی نسبت به بهره‌مندی از ظرفیت حضرت رضا(ع) و جشنواره‌های مرتبط در راستای هویت‌بخشی و هویت‌سازی جوانان تأکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی، در اختتامیه بیستمین جشنواره بین‌المللی رضوی که شامگاه 10 خرداد با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان فرهنگی، هنرمندان و اهالی فرهنگ در تالار همایش‌های مجتمع شهدای سلامت، برگزار شد، اظهار کرد: این میلاد بزرگ و سرشار از نور و امید را، میلاد امام رئوف، امام مهربانی‌ها، امام عالم آل‌محمد و به تعبیر امام حسن عسگری(ع)، واسطه رضایت خدا از بندگانش، برای هریک از معصومین صلواتی است و درباره حضرت رضا(ع) تعبیر خاصی است. این تعبیر سخن یک فرد عادی نیست، بلکه تعبیر سخن حجت خداست. به تعبیر امام یازدهم(ع) اگر رضایت خدا را طالب هستیم، سعادت و خوشبختی همه ما این است که رضایت حضرت رضا(ع) را کسب کنیم.

مروی ادامه داد: از بنیاد بین‌المللی دهه کرامت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همه مجموعه‌هایی که در این عرصه هویت‌بخش قدم برمی‌دارند، به عنوان خادم کوچک ساخت قدسی حضرت تشکر دارم و امیدوار هستیم مشمول عنایت حضرت شود.

وی اظهار کرد: باید سعی کنیم از حضرت رضا(ع) که ظرفیت بی‌بدیل و بی‌نظیر است، بهره ببریم، شاید قبل این به حقیقت نوکری حضرت پی نبرده‌ایم. این چند سال فهمیدیم مردم ما از هر دین و مکتبی، به امام رضا(ع) عشق و ارادت دارند و باید از این ظرفیت استفاده کنیم. امروز دشمنان ما درصدد هستند از جوانان ما هویت‌زدایی کنند، اگر از ملتی سلب هویت شد، رشد استثمار آن ملت کاری سهل و آسان است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: امروز دشمن به دنبال جنگ سخت، اقتصادی و... نیست، بلکه به دنبال سلب هویت از مردم ما به ویژه جوانان و نوجوانان ما است، با تحقیقات انجام شده، طی پروسه‌ای که با افراد فریب‌خورده گفت‌وگو داشتیم، متوجه شدیم دشمن از جوانان ما می‌خواهند سلب هویت کنند، آنان که به خیابان می‌ریزند و هر شعاری می‌دهند، اینان جوانان و نوجوانان ما نیستند، بلکه یک عقبه باعث سلب هویت از این‌ها شده است.

مروی تصریح کرد: ما یک سرمایه پر اثر به نام امام رضا(ع) داریم، همه ابعاد شخصیتی حجت خدا این نیست. از امام رضا(ع) هم حاجت می‌گیریم، هم عرض حاجت می‌کنیم و امام رضا(ع) هیچ‌کسی را بدون پاسخ نمی‌گذارد. هدف این است که به وسیله عظمت حضرت رضا(ع) و زیر سایه حضرت به جوانان و نوجوانان هویت ببخشیم و نگذاریم در مقابل این سرمایه عظیم و جذاب، دشمنان جوانان و نوجوانان ما را بربایند.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: از کرامات رضوی است که در همه ایام سال زائر داریم و این حریم قدسی سالانه میزبان سی میلیون زائر است، این عادی نیست در شرایط سخت اقتصادی زائران امام رضا(ع) و نذورات امام رضا(ع) بیشتر شده است، لذا خطابم به هنرمندان است که از این ظرفیت بزرگ هویت‌سازی کنید.

انتهای پیام
captcha