جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) نیاز به حمایت بیشتر دارد
کد خبر: 4145145
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۸

جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) نیاز به حمایت بیشتر دارد

مدیرکل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با بیان اینکه جشنواره امام رضا(ع) الگو و تجربه ارزشمندی است که باید در برپایی دیگر رویدادهای فرهنگی، هنری و آیینی مورد استناد قرار گیرد، گفت: جشنواره‌ای با چنین وسعت، عظمت و مخاطب نیاز به حمایت بیشتر دارد.

مرتضی سعیدی‌زاده، مدیر کل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مرتضی سعیدی‌زاده، مدیرکل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در اختتامیه بیستمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) که شامگاه 10 خرداد با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان فرهنگی، هنرمندان و اهالی فرهنگ در تالار همایش‌های مجتمع شهدای سلامت، برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه کرامت، بیان کرد: خدا را شاکریم که توفیق یافتیم به ساحت رضوی خدمت کنیم و مصداق حدیث «رَحِمَ اَللَّهُ عَبْداً أَحْيَا أَمْرَنَا» باشیم.

وی ادامه داد: مایه مباهات است که سرزمین ما میزبان این امام عالم و دانشمند است. امام رضا(ع) را در گوشه‌ای از تاریخ اسلام محصور نمی‌کنیم، بلکه از این نعمت بزرگ برای حل مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و جهان اسلام کمک می‌گیریم، چرا که باید از این گنجینه بزرگ برای تمدن‌سازی اسلامی بهره وافر ببریم. جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) آیینی، نمونه بارزی از یک فعالیت هنری، فرهنگی و رسانه‌ای است که با درایت شکل گرفته و از ساختارهای منظم و دقیقی برخوردار است.

مدیرکل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) ابراز کرد: این رویداد فرهنگی و هنری بودجه غیر متعارفی ندارد، بلکه مدیریت این جشنواره به گونه‌ای طراحی شده که چنین رویداد بزرگی را در طول سال با بهره‌گیری از مشارکت‌های متعدد درون وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر نهادها، سازمان‌ها و مجموعه‌های مردمی برگزار می‌شود.

سعیدی‌زاده تصریح کرد: بنیان‌گذاران جشنواره برای به ثمر رسیدن این رویدادی تلاش بسیلری داشتند و با مدیریت دقیق آن توانسته‌اند تا به امروز موفق عمل کرده و علت آن عشق و ارادت بی حد و حصر به امام مهربانی‌ها بوده است.

وی افزود: با مروری کوتاه این جشنواره می‌بینیم در کشور رویداد فرهنگی، هنری و رسانه‌ای را با چنین وسعت و ابعادی سراغ نداریم و از این منظر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) الگو و تجربه ارزشمندی است که باید در برپایی دیگر رویدادهای فرهنگی، هنری و آیینی مورد استناد قرار گیرد. جشنواره موفقی با این همه دستاوردهای دلنشین و رویدادی با چنین وسعت و عظمت با این همه مخاطب نیاز به حمایت بیشتر دارد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: این جشنواره سه فرصت طلایی را پیش روی ما قرار داده است، ابتدا فرصت حضور نیروهای کارآمد، خوش‌فکر و جوان برای آفرینش یک جریان پربرکت در عرصه فرهنگ و رسانه ذیل نام امام رضا(ع)، فرصت ادای دین و عرض ارادت دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ای به ساحت امام رضا(ع) و فرصت بروز و ظهور عرض دلدادگی به آستان مقدس اهل بیت، خاصه امام رضا(ع) در تمام سطوح جوامع فرهنگی و رسانه‌ای فراهم آورده است.

سعیدی‌زاده اظهار کرد: این فرصت‌ها، بستری فراهم کرده تا ظرفیت عظیمی از نوآوری، توانمندی، استعداد و خلاقیت در این ایام شکوفا شود و  فرهنگ رضوی در عرصه گیتی گسترش پیدا کند و زمینه‌ای فراهم گردد تا در هر گوشه‌ای به جوشش آید، نهری به راه بیفتد و فهمی تازه شود.

وی در پایان گفت: جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) مبدأ بسیاری از جریان‌ها، رویدادها و نهادسازی‌های فرهنگی در این سال‌ها بوده و بسیاری از مناسبت‌ها و آیین‌های دینی و ملی در پناه این جشنواره شکل گرفته است، از جمله این آیین‌ها احیای مناسبت‌ها، نامگذاری دهه کرامت و تشکیل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، به عنوان تنها نماینده دولت جمهوری اسلامی ایران در تبلیغ و ترویج فرهنگ رضوی است و توجه دولت، مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی کمک بزرگی به استمرار جشنواره در عرصه ملی و بین‌المللی می‌کند.

انتهای پیام
captcha