حضور مردم پشتوانه شکست‌ناپذیر بودن نظام اسلامی است
کد خبر: 4145784
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
عضو جامعه روحـانیت مبارز تهران:

حضور مردم پشتوانه شکست‌ناپذیر بودن نظام اسلامی است

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدوس، با اشاره به اینکه امام می‌دانست اگر مردم پشت نظام باشند نظام شکست نمی‌خورد، گفت: امام خمینی (ره) مردم را پای کار آورد به طوری که این مردم هستند که رهبری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای خبرگان را تعیین می‌کنند.

حجت الاسلام عبدوس، عضو جامعه روحانیت تهران

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی عبدوس، عضو جامعه روحـانیت مبارز تهران، امروز، ۱۴ خردادماه در مراسم بزرگداشت سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و قیام خونین ۱۵ خردادماه در مصلی اعظم امام خمینی(ره) تبریز، اظهار کرد: یکی از سوالاتی که از قدیم مطرح بوده و امروز هم مطرح است، مربوط به فلسفه وجودی علمای دینی می‌شود و این‌که چرا به عالمان دینی و روحانیون نیاز داریم. جواب آن یک کلمه است و همان فلسفه وجودی که برای انبیاء و امامان وجود دارد، همان فلسفه وجودی برای علمای دینی است. 

وی افزود: حدود ۱۱۱۵ سال است که از غیبت امام عصر(عج) می‌گذرد، در این مدت علمای دینی، خلاء غیبت امام عصر(عج) را پر کرده و با بیان احکام خدا برای مردم، آن‌ها را هدایت کرده‌اند؛ همان طوری که پیامبر اکرم(ص) نیز می‌فرمایند: علما، وارثان پیامبران در علم، هدایت و راهنمایی هستند. 

عبدوس، با بیان اینکه در این تاریخ طولانی، علمای اسلام برای هدایت مردم از سه شیوه استفاده کردند و همگی هم برای خدا بوده است، تشریح کرد: دسته اول علما، گفتند که «زورمان به حکومت‌های جور نمی‌رسد چرا که این قدرت‌ها دارای اسلحه، ارتش و امکانات هستند و ولایت را جایز نمی‌دانستند» بنابراین آمدند و با حکومت‌ها قهر کردند و دنبال کارهای فرهنگی مثل تربیت طلاب، نوشتن کتاب و ساخت مدرسه و مسجد رفتند. عالمان بزرگی چون مرحوم شیخ مرتضی انصاری معروف به شیخ اعظم، مرحوم میرزای قمی و مرحوم آیت‌الله حائری یزدی با حکومت قطع رابطه کرده و دنبال کارهای فرهنگی بودند. 

این عضو جامعه روحانیت مبارز تهران، افزود: دسته دوم علما هم گفتند که «نباید با حکومت‌ها قهر کنیم تا هرکاری دلشان بخواهند کنند، بلکه باید وارد حکومت شده و مسئولیت قبول کنند و در جهت هدایت مردم کار کنند» که بر این اساس شخصیت‌هایی مانند سیدرضی و سیدمرتضی شاگردان شیخ مفید در حکومت ۱۲۰ ساله آل‌بویه مسئولیت‌هایی داشتند. محقق کرکی نیز از طرف شاه اسماعیل صفوی به شیخ الاسلامی رسید و جمعه اصفهان بود. 

وی گفت: خواجه نصیرالدین طوسی نیز یکی از عالمان کم‌نظیر و از مفاخر فرهنگ عالم شیعه است که در دوران سلطه مغول‌ها بر ایران می‌زیست. مغول‌ها، بودایی و بت پرست بودند و تمامی کتاب‌ها را به جای هیزم می‌سوزاندند و گنبد و مسجدها خراب کرده و علمای شیعه و سنی را می‌کشتند. خواجه نصیرالدین در دوران خلافت هلاکوخان مغول، نخست وزیر شد و نگذاشت که این کشتار ادامه یابد. 

عضو جامعه روحـانیت مبارز تهران اظهار کرد: علامه حلی نیز قبل از رسیدن به سن بلوغ، مجتهد و عالم فرزانه بزرگ بود و در دوران نوه هلاکوخان، زندگی می‌کرد. در آن دوران چون مذهب رسمی ایران سنی بود، با زیرکی کاری کرد تا شیعه شود. بر اساس دستور سلطان آن زمان، دستور داده شد تا در نمازهای جمعه اسم ۱۲ امام برده شود و سکه‌ها به نام امامان بزنند. 

وی با اشاره به دسته سوم علمای دینی، گفت: این دسته از علما نیز گفتند که «ما حکومت‌ها را ظالم می‌دانیم و به حکومت وارد نمی‌شویم بلکه مبارزه می‌کنیم و با سقوط حکومت، خودمان حکومت تشکیل می‌دهیم» بر این اساس شخصیت‌هایی چون میرزا حسن شیرازی، سید محمد مجاهد، سید جمال الدین اسدآبادی، شیخ فصل الله نوری و امام خمینی(ره) از جمله روحانیون این دسته هستند. 

عبدوس، تاکید کرد: طی این ۱۱۱۵ سال بعد از غیبت امام عصر(عج) علمای بسیاری شهید شده‌اند و زندان رفته‌اند اما هیچ مجتهد و فقیهی برای ۲۴ ساعت نتوانست یک حکومت ظالم را ساقط کند و فقط یک نفر بعد از غیبت امام زمان(عج) موفق به این کار شد و آن هم امام(ره) بود. 

این استاد حوزه و دانشگاه، گفت: امام (ره) شخصیت مخلصی بود که همه عمر ۸۹ ساله خود را برای خدا صرف کرد و با کمک مردم توانست یک قدرت پادشاهی را که دنیا از آن حمایت می‌کرد، با امداد خدا و کمک مردم سرنگون کند و جمهوری اسلامی را تاسیس کرد. 

وی افزود: امام خمینی (ره) می‌دانست نظام جمهوری اسلامی دشمنان زیادی دارد از این رو درصدد تحکیم پایه‌های نظام بود تا هیچ دشمنی حریف نظام نشود.

عبدوس، با اشاره به اینکه امام می‌دانست اگر مردم پشت نظام باشند نظام شکست نمی‌خورد، ادامه داد: امام خمینی(ره) مردم را پای کار آورد به طوری که این مردم هستند که رهبری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای خبرگان را تعیین می کنند.

این عضو جامعه روحانیت تهران، گفت: خیلی‌ها امید بسته بودند که اگر امام خمینی سر به زمین بگذارد فاتحه نظام خوانده خواهد شد اما نمی‌دانستند جنس محبت مردم به امام از جنس محبت به اهل بیت و امام حسین (ع) است.

وی با بیان اینکه اکنون ۳۴ سال است که رهبر معظم انقلاب سکاندار نظام هستند، اظهار کرد: دشمنان نظام از همه ابزار استفاده کردند تا انقلاب اسلامی را از بین ببرند ولی نتوانستند زیرا مردم عاشق رهبری و نظام و انقلاب هستند.

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران با اشاره به اینکه دشمنان نظام برای تضعیف پایه‌های انقلاب در مسئله کشف حجاب سرمایه‌گذاری کردند، گفت: متاسفانه برخی دانسته و ندانسته بلندگوی آمریکا، اسرائیل و منافقان شدند.

عبدوس با تاکید بر اینکه اکنون جمهوری اسلامی از لحاظ نظامی بسیار قدرتمند است، گفت: مردم عاشق نظام و رهبری هستند و با وجود گرانی و مشکلات اقتصادی همچنان پای ارزش‌های امام و انقلاب ایستاده‌اند.

انتهای پیام
captcha