۱۶ محله تبریز با کمبود فضای کتابخانه مواجه هستند
کد خبر: 4147060
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی:

۱۶ محله تبریز با کمبود فضای کتابخانه مواجه هستند

اسد بابایی با بیان اینکه بیشترین خواسته و مطالبه این نهاد از شهرداری واگذاری زمین برای ساخت کتابخانه است، گفت: ۱۶ محله این شهر با کمبود فضای کتابخانه مواجه بوده و در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز می‌توان در این محله‌ها کتابخانه احداث کرد.

اسد بابایی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، اسد بابایی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، امروز، 21 خردادماه، در جلسه شورای شهر تبریز، با بیان اینکه بیشترین خواسته و مطالبه این نهاد از شهرداری واگذاری زمین برای ساخت کتابخانه است، گفت: ۱۶ محله این شهر با کمبود فضای کتابخانه مواجه بوده و در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز می‌توان در این محله ها کتابخانه احداث کرد.

وی با اشاره به اینکه در تبریز ۳۱ کتابخانه عمومی وجود دارد، افزود: شهرک‌های جدید تبریز مانند نصر و مرزداران کتابخانه عمومی ندارند و تخصیص نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه موجب توسعه فرهنگی شهر می شود.

بابایی، با بیان اینکه در چند منطقه از تبریز به نسبت دیگر نقاط شهر، کتابخانه کمتری وجود دارد، اظهار کرد: ۲ کتابخانه سیار در مناطق حاشیه نشین تبریز فعالیت می‌کند به طوری که در طول هفته به ۱۸ محله از تبریز خدمات ارائه می‌‌دهد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی با اشاره به افزایش بیش از یک برابری اعضای کتابخانه‌های عمومی تبریز گفت: تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی شهر در یکسال گذشته از ۲۵ هزار نفر به ۵۳ هزار نفر و اعضای کتابخانه‌های عمومی استان نیز از ۷۷ هزار نفر به ۱۵۳ هزار نفر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه برای اعضای کتابخانه‌ها اینترنت پرسرعت رایگان ارائه می‌‌شود، ادامه داد: رویکرد کتابخانه‌های عمومی توسعه فرهنگی شهر تبریز است و عملاً بخشی از ماموریت‌های شهرداری در کتابخانه‌های عمومی انجام می‌شود.

بابایی اظهار کرد: سالن‌های مطالعه شهرداری تبریز نقش مؤثری در کنار فعالیت‌های کتابخانه عمومی تبریز دارد و آماده آموزش و تجهیز نرم‌افزاری این کتابخانه‌ها هستیم و برای ترویج فرهنگ مطالعه می‌توان از نمادهای مرتبط با کتاب و کتابخوانی در سطح شهر نصب کرد.

وی با اشاره به اینکه طرح کودک کتابخوان برای نخستین بار در کشور از این استان آغاز شده است، گفت: در این طرح از کودکان بالای ۶ سال دعوت می‌‌شود عضو کتابخانه‌های استان شوند تا از کودکی با یار مهربان انس و الفت داشته باشند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی دومین برنامه نهاد کتابخانه‌های عمومی استان برای ترویج کتابخوانی را اجرای طرح «نوجوان کتابخوان» اعلام کرد و افزود: در این طرح، کتاب‌یارها در مدارس حضور یافته و با آموزش‌های تخصصی دانش آموزان را به مطالعه تشویق و ترغیب می‌کنند.

وی تصریح کرد: «الو کتاب» نیز از دیگر طرح‌های تسهیل دسترسی به کتاب بوده و مردم از طریق ارتباط تلفنی با سامانه کتابخانه‌های عمومی می‌توانند کتاب دلخواه خود را دریافت کنند.

بابایی با بیان اینکه ساخت کتابخانه‌های خیرساز از دیگر طرح های نهاد کتابخانه‌های عمومی است، اظهار کرد: یک کتابخانه در قالب این طرح در محله مارالان ساخته شده که مورد استفاده بیش از ۲ هزار نفر از شهروندان قرار می‌گیرد و دومین کتابخانه خیرساز نیز در محله باغ معروف تبریز ساخته می شود.

انتهای پیام
captcha