تبیین مکتب اسلام وظیفه اساتید بسیجی است
کد خبر: 4149453
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷

تبیین مکتب اسلام وظیفه اساتید بسیجی است

فرمانده بسیج اقشار سپاه عاشورا، با اشاره به این‌که تبیین مکتب اسلام وظیفه اساتید بسیجی است، گفت: شهید چمران الگوی استاد بسیجی بوده و اتاق و کلاس یک استاد بسیجی، سنگر علم به همراه ایمان، تولیدکننده تعهد به علاوه تخصص و پرورش‌دهنده‌ی دانشجوی مجاهد است.

سرهنگ صفدری، فرمانده بسیج اقشار سپاه عاشورا

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سرهنگ پاسدار حسن صفدری، فرمانده بسیج اقشار سپاه عاشورا امروز، ۳۱ خردادماه، در مراسم روز بسیج اساتید در تالار وحدت دانشگاه تبریز، با تاکید بر این‌که شهید چمران استاد تراز انقلاب با موفقیت‌های خود در میدان علم و عمل و در جهاد علمی و میدانی الگوی استاد بسیجی در جهان اسلام است، افزود: شهید چمران، نقطه نمونه‌ تلاقی تعهد و تخصص، تدین و مجاهدت در مسیر آرمان‌های اسلام و انقلاب بوده و اساس انقلاب اسلامی نیز تعهد، تدین و مجاهدت است.

وی با اشاره به این‌که رسالت استاد بسیجی هدایت دانشگاه بر مبنای جهاد و ایمان و ساختن مسیری برای جهاد و جهادتبیین است، اضافه کرد: جهادتبیین در منظر رهبر انقلاب یعنی تولید علم نافع، نوآوری در ماهیت دانش، آموزش همراه با اخلاق و تربیت نفسانی، فراگیری فازهای علمی، اجتهاد و تولید علم، اسلامی کردن دانشگاه و حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی.

صفدری، با اشاره به این‌که تبیین مکتب اسلام وظیفه اساتید بسیجی است، گفت: شهید چمران الگوی استاد بسیجی بوده و اتاق و کلاس یک استاد بسیجی، سنگر علم به همراه ایمان، تولیدکننده تعهد به علاوه تخصص و پرورش‌دهنده‌ی دانشجوی مجاهد است.

فرمانده بسیج اقشار سپاه عاشورا، با بیان این‌که کلاس درسی که حاصل خون ۲۳۰ هزار شهید است، باید پرورش دهنده‌ انسان‌های مجاهد، بصیر و اهل صبر باشد، یادآور شد: وظیفه و تکلیف دانشگاهیان این است که مجاهدانه تلاش کنند و اجازه ندهند ارزش‌ها نابود شود.

وی ولایت را محور وحدت عنوان کرده و گفت: دانشگاه باید مرکز تولید شخصیت‌های والایی چون شهید سلیمانی‌ها و شهید چمران‌ها باشد که اگر با احساس تکلیف، عمل انقلابی، الگوگیری از شهدا و اطاعت از رهبر معظم انقلاب در این رابطه حرکت کنیم، پیروزی و موفقیت قطعی است.

انتهای پیام
captcha