زمینه‌های همکاری جهاددانشگاهی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی بررسی شد
کد خبر: 4150099
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹

زمینه‌های همکاری جهاددانشگاهی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی بررسی شد

به‌منظور بررسی همکاری‌های مشترک جهاددانشگاهی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی در زمینه آموزش، پژوهش و فرهنگی، نشست هم‌اندیشی با حضور مدیران هر دو مرکز و جمعی از مسئولان برگزار شد.

جهاددانشگاهی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به‌منظور بررسی همکاری‌های مشترک در زمینه آموزش، پژوهش و فرهنگی نشست هم‌اندیشی با حضور رقیه فرید، مدیر مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی، اکبر شوقی، سرپرست معاونت پشتیبانی سازمان جهاددانشگاهی استان و جمعی از مدیران این سازمان، روز گذشته، سوم تیرماه در محل سالن اجتماعات جهاددانشگاهی استان برگزار شد.

سرپرست معاونت پشتیبانی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی در این نشست با اشاره به عزم این سازمان برای فعالیت بیشتر در زمینه آموزش ضمن‌خدمت کارکنان دولت، گفت: در تلاشیم بعد از وقفه‌ای که در این زمینه ایجاد شده است، بار دیگر در زمینه آموزش ضمن‌خدمت کارکنان اقدام کنیم.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های سازمان جهاددانشگاهی استان، در زمینه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، تصریح کرد: آمادگی داریم تا در حوزه‌های موردنیاز سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از جمله آموزش ضمن‌خدمت کارکنان، طرح‌های پژوهشی و نظرسنجی همکاری کنیم.

شوقی همچنین ضمن ارائه گزارشی از فعالیت سایر حوزه‌های جهاددانشگاهی استان، آمادگی این نهاد را برای همکاری بیشتر در زمینه‌های مختلف اعلام کرد.

همچنین مدیر مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست با بیان اینکه علاقه‌مند به همکاری با مجموعه جهاددانشگاهی در بخش‌های مختلف هستیم، گفت: با توجه به سابقه درخشان جهاددانشگاهی در زمینه‌های پژوهشی و آموزشی آمادگی کامل داریم تا این همکاری‌ها افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: با توجه به وجود مرکز علمی کاربردی در زیرمجموعه جهاددانشگاهی استان، این نهاد می‌تواند در زمینه آموزش ضمن‌خدمت کارکنان دولت و در زمینه‌های مرتبط با رشته‌های مربوطه به ارائه آموزش‌های لازم اقدام کند.

فرید با اشاره به فرآیند دریافت پژوهش‌ها در راستای استفاده مؤثر از یک درصد اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی در حوزه پژوهش، گفت: در این رابطه فرآیندی داشته و با انتشار فراخوان، دریافت پروپوزال‌ دانشگاهیان و بررسی داوری و انتخاب بهترین طرح، به‌صورت محرمانه با پژوهشگر قرارداد بسته شده و کارها با نظارت پیش می‌رود، اما مهم‌ترین نکته در این رابطه کاربست طرح‌های پژوهشی در دستگاه‌های اجرایی است.

مدیر مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان افزود: در این حوزه با دانشگاه تبریز، جهاددانشگاهی استان و سایر مراکز علمی و پژوهشی همکاری‌های خوبی داشته و علاقه‌مند به همکاری با سازمان جهاددانشگاهی استان هستیم.

در این نشست همچنین مدیران بخش‌های مختلف سازمان جهاددانشگاهی استان نظرات خود را در خصوص راه‌های توسعه همکاری‌های فی مابین ارائه کردند.

انتهای پیام
captcha