بیش از یک میلیون طعام بین نیازمندان در آذربایجان‌شرقی توزیع می‌شود
کد خبر: 4151108
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
در آستانه عید غدیر خم

بیش از یک میلیون طعام بین نیازمندان در آذربایجان‌شرقی توزیع می‌شود

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که با شعار هر خانواده یک طعام و یک پرچم به استقبال غدیر می‌رویم تا آحاد مردم در حد وسع خود در این جشن بزرگ و اطعام علوی سهیم شوند، گفت: امسال پیش بینی می‌کنیم نزدیک یک میلیون اطعام بین نیازمندان استان توزیع شده و ۵۰۰ موکب برپا شود.

حجت الاسلام کاملی فر دبیر بین المللی غذیر در آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن کاملی‌فر، دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در استان امروز، 7 تیرماه در نشست با اصحاب رسانه‌ استان به مناسبت دهه امامت و ولایت، با اشاره به این‌که اهم برنامه‌ دهه امامت و ولایت در استان برگزاری راهپیمایی بزرگ غدیریون و اجتماع در مصلی امام خمینی(ره) تبریز است، گفت: راهپیمایی روز پنجشنبه ۱۵ تیرماه از ساعت پنج و نیم از میدان شهید بهشتی و باغ فجر به سمت مصلی برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که اهمیت غدیر بسیار مهم است، اظهار کرد: مظلومیت غدیر بیشتر به این دلیل است که ارزش واقعی این مسئله تشریح و تبیین نشده است.

کاملی فر، با تاکید بر اینکه واقعه غدیر یک واقعه بی‌نظیر در تاریخ انبیای الهی است، افزود: با وجود این‌که از واقعه بزرگ غدیر تنها چند جمله مطرح شده است، اما پیامبر گرامی اسلام(ص) در آن واقعه بسیار مفصل صحبت کرده و نه تنها ولایت امیرالمومنین(ع) بلکه ولایت ائمه‌ اطهار و به ویژه ولایت امام زمان(عج) را که امروز وارث و صاحب غدیر است، تبلیغ و تبیین کردند.

دبیر بین‌المللی غدیر در آذربایجان‌شرقی، با اشاره به تاکیدات نبی مکرم اسلام(ص) در خطبه غدیر به ۱۰۰ آیه مبارکه قرآن کریم و‌ تفسیر و بیان شان نزول آیات، خاطرنشان کرد: تبلیغ و تبیین هیچ موضوعی به اندازه غدیر در قرآن مورد تاکید واقع نشده و آیه تبلیغ جزو آیاتی است که خداوند متعال بسیار صریح، روشن و محکم، بحث امامت و ولایت را در آن مطرح می‌کند.

وی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام می‌فرماید در واقعه غدیر جبرییل سه بار بر من نازل شد و خواستم که از بیان آیه تبلیغ مرا معذور دارد، چرا که مؤمنان (راستین) در اقلّیت و منافقان و خدعه‌‏گران فراوانند، تاکید کرد: بعد از تبیین ولایت امیرالمومنین(ع) و زمانی که هنوز دستان حضرت علی(ع) روی دستان پیامبر گرامی(ص) بود، آیه اکمال دین نازل می‌شود.

کاملی‌فر، با اشاره به طرح بیش از ۸۰ اسم و عنوان در روایات برای غدیر، افزود: طبق روایات هیچ عیدی مهم‌تر از غدیر نبوده و بهترین و بزرگترین عید برای مسلمانان، عید غدیر است که به عنوان عیدالله اکبر معرفی شده و ضروری است این عید بزرگ را به اندازه اعیادی چون نوروز، شاد، زیبا و پرشور برگزار کنیم.

وی به اتمام حجت پیامبر گرامی اسلام با امتش در روز غدیر اشاره کرده و با تاکید بر مسئولیتی که پیامبر اسلام(ص) بر عهده مسلمانان نهاده است، گفت: همگان وظیفه داریم تا مسئله غدیر و بحث امامت و ولایت را نسل به نسل تا روز قیامت، تبلیغ و تبیین کنیم و این همان وظیفه‌ای است که پیامبر گرامی اسلام(ص) بر عهده مسلمانان نهاده است.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در استان، دهه امامت و ولایت را فرصت مناسبی جهت تبیین و تبلیغ مسئله غدیر عنوان کرد و افزود: تصویب دهه امامت و ولایت گام موثری در راستای تبیین مسئله غدیر بود تا همانند دهه محرم فرصت مناسبی جهت پرداخت به این موضوع مهم، فراهم باشد.

وی با اشاره به فعالیت‌های بنیاد بین‌المللی غدیر در آذربایجان‌شرقی در راستای تبلیغ و تبیین مسئله غدیر، اضافه کرد: ستاد مرکزی بزرگداشت عید غدیر در استان به ریاست نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و با ۱۶ کمیته فعالیت‌های خود را پیگیری کرده و شاهد جنب و جوش خاصی برای برگزاری مراسم‌های دهه امامت و ولایت در استان هستیم که در شهرستان‌ها نیز ائمه جمعه به عنوان روستای ستاد مشغول فعالیت هستند. 

اطعام علوی یکی از آداب غدیر است

وی با اشاره به تدارک برنامه‌های متعدد در مساجد، حسینیه‌ها، هیئات مذهبی، تشکل‌ها و فعالان فرهنگی به ویژه در فضای مجازی، یادآور شد: این فعالیت‌ها به ویژه در بحث توزیع اطعام چشمگیر خواهد بود، چراکه یکی از آداب غدیر اطعام و احسان علوی است و طبق روایات ثواب اطعام یک نفر در شب عید غدیر برابر با ثواب اطعام یک میلیون پیامبر، صدیق و شهید عنوان شده است.

کاملی‌فر با بیان این‌که با شعار هر خانواده یک طعام و یک پرچم به استقبال غدیر می‌رویم تا آحاد مردم در حد وسع خود در این جشن بزرگ و اطعام علوی سهیم شوند، خاطرنشان کرد: امسال پیش بینی می‌کنیم نزدیک یک میلیون اطعام بین نیازمندان استان توزیع شده و ۵۰۰ موکب برپا شود.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر این‌که امسال شور غدیری غیر قابل وصفی توام با معرفت در سطح استان ایجاد شده است، ادامه داد: در راستای بازسازی واقعه غدیر نیز طرح و برنامه آماده داریم اما به جهت تجهیزات و امکانات لازم، نیازمند حمایت خیران هستیم تا واقعه غدیر را بازسازی کنیم.

برنامه‌های شاخص دهه امامت و ولایت

وی در بخش دیگری از سخنانش به برنامه‌های شاخص دهه امامت و ولایت نیز اشاره کرد و افزود: برگزاری جشن‌های باشکوه خانوادگی در فرهنگ‌سرای الغدیر، جشن باشکوه خانوادگی در سنگ فرش چهارراه شهید بهشتی-منصور سابق تبریز، جشن بزرگ خانوادگی در پارک راه آهن) و جشن باشکوه خانوادگی در پارک مهر ولایت شهرک اندیشه از جمله‌ این برنامه‌ها است.

کاملی‌فر، ادامه داد: برگزاری ویژه برنامه‌ای با حضور آیت‌الله صدیقی در حسینیه سپاه عاشورا، برگزاری همایش ملی حکمرانی مطلوب از منظر امیرالمومنین(ع) در دانشگاه پیام‌نور تبریز، برگزاری همایش بزرگ ۱۰ هزار نفری بانوان غدیری، برگزاری عصر شعر غدیر و تجلیل از سادات با محوریت پدر بزرگوار رهبر معظم انقلاب و رونمایی از کتاب آن عالم وارسته در مسجد جامع تبریز از جمله دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: روز جمعه نیز تحت عنوان اختتامیه مراسم‌های دهه امامت و ولایت، از ساعت ۱۷ کاروان‌های خودرویی و موتوری از مصلی امام خمینی(ره) به طرف پارک جنگلی ائل گلی حرکت کرده و در مقابل عمارت ائل گلی جشن باشکوهی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha