وظیفه دانشجویان حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است
کد خبر: 4151817
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰

وظیفه دانشجویان حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است

رئیس دانشگاه‌ تبریز گفت: شما دانشجویان وظیفه خطیر و مهمی برای حفظ انقلاب و دستاوردهای آن دارید و برای رسیدن به این اهداف نباید هدف اصلی خویش را فراموش کنید.

صفر نصراله زاده، رئیس دانشگاه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، صفر نصراله‌زاده، رئیس دانشگاه تبریز، روز گذشته 10 تیرماه، در مراسم افتتاحیه بیست‌وششمین دوره اردوی تشکیلاتی و زیارتی، مشهد‌ مقدس تشکل جامعه‌ اسلامی دانشجویان دانشگاه‌ تبریز و بزرگداشت سالگرد شهادت شهید دکتر آیت‌الله بهشتی و هفتاد و دوتن از یاران امام خمینی(ره) در تالار شهید‌شفایی این دانشگاه، گفت: شهادت سید مظلومان و یاران باوفای امام(ره) در جریان انفجار دفتر ریاست‌جمهوری، روزهای سخت و غم‌انگیزی برای انقلاب و ملت ایران بود که بعد از سوء قصد به جان رهبر معظم انقلاب در روز ۶ تیرماه در مسجد ابوذر تهران صورت گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه دشمنان انقلاب انسان‌های بزرگی چون شهید‌بهشتی را از ما گرفت، تصریح کرد: هنوز داغ این درد بر دل ملت ایران باقی مانده است. بنا به بیانات امام خمینی‌(ره) «شهید بهشتی یک ملت بود، مظلومانه زیست و خاری بر چشم دشمنان بود».

رئیس دانشگاه‌تبریز در ادامه افزود: شهید بهشتی و دیگر علمای بزرگ انقلاب، آثار ارزشمندی دارند و در این ارتباط به جوانان و به خصوص دانشجویان توصیه می‌شود، با مطالعه آثار آنان در حفظ و پاسداری انقلاب و دستاوردهای آن گام های موثری بردارند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه شما دانشجویان عضو تشکل‌ها بهترین دانشجویان این دانشگاه هستید، اظهار کرد: داشتن روحیه اسکتبار ستیزی، عدالت طلبی و روحیه میل به ترقی و پیشرفت و مطالبه‌گری از جمله ویژگی‌های شما دانشجویان است که در تحقق و این اهداف پیشگام هستید.

نصراله‌زاده در ادامه افزود: امروز دشمن سرمایه‌گذاری‌های زیادی برای منحرف کردن جوانان و به خصوص دانشجویان کرده و باید مراقب توطئه‌های شوم دشمنان باشیم. شما دانشجویان وظیفه خطیر و مهمی برای حفظ انقلاب و دستاوردهای آن دارید و برای رسیدن به این اهداف نیز نباید هدف اصلی خویش را فراموش کنید.

حجت‌الاسلام سجاد توفیق‌راد، مسئول نمایندگی مقام معظم‌رهبری در مرکز آموزش شهید قاضی تبریز نیز در این مراسم، داشتن معرفت و شناخت را اولین حرکت و پله به سوی عبادت و نزدیکی به خداوند بیان کرد و گفت: شرط قبولی عبادت، اعمال و رسیدن به کمال و رستگاری ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری است.

وی گفت: دشمن برای از بین بردن جایگاه ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری در جامعه ما سرمایه‌گذاری زیادی می‌کند و از این‌رو تا زمانی که مسئله امامت و ولایت‌پذیری را جدی نگیریم، دشمن ذهن‌های ما را منحرف و به راحتی جذب خود می‌کند.

انتهای پیام
captcha