بزرگترین مسئولیت دینداری، شناخت و حفظ ولایت است
کد خبر: 4153710
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱

بزرگترین مسئولیت دینداری، شناخت و حفظ ولایت است

حجت‌الاسلام انوری با بیان اینکه بزرگترین مسئولیت ما در دینداری، شناخت و حفظ ولایت است، گفت: اصل ولایت، به خداوند متعال تعلق دارد که آن‌را به پیامبر خود و ائمه معصومین(ع) تفویض کرده است و در روز غدیر به پیامبر اکرم(ص) ماموریت داده تا امر ولایت را به‌عنوان ضامن بقای رسالت و نبوت تبیین کند.

حجت الاسلام انوری، رئیس نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، حجت‌الاسلام محمد انوری، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی، روز گذشته، 17 تیرماه، در اجتماع خانوادگی دانشگاهیان دانشگاه تبریز به مناسبت عید غدیر خم، گفت: خداوند متعال در میان نعمت‌های گسترده و عظیم خود، دو نعمت نبوت و امامت را همراه با منت بر بندگان بیان نموده است که نشانه عظمت این دو نعمت است.

وی افزود: از جمله دلایل عظمت این دو نعمت، می‌توان به ضرورت راهنمایی بشریت برای رسیدن به سعادت ابدی، نیاز جامعه به رهبر برای اجتماع عظیم بشری و جلوگیری از پراکندگی امت و نیز ضرورت وجود واسطه فیض بین انسان و آفریدگار اشاره کرد که در هر سه مورد، پیامبر عظیم‌ الشان اسلام و ائمه معصومین(ع) به‌عنوان انسان‌های کامل شایستگی چنین جایگاه و مقام را دارند.

انوری گفت: خداوند این دو نعمت بزرگ را تحت عنوان ولایت بیان می‌کند و در عید غدیر خم از آن به‌عنوان اتمام نعمت یاد کرده است که کامل کننده دین است و بدون ولایت دین انسان ناقص و بی‌فایده خواهد بود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه بزرگترین مسئولیت ما در دینداری، شناخت و حفظ ولایت است افزود: اصل ولایت، به خداوند متعال تعلق دارد که آن‌را به پیامبر خود و ائمه معصومین(ع) تفویض کرده است و در روز غدیر به پیامبر اکرم(ص) ماموریت داده است تا امر ولایت را به‌عنوان ضامن بقای رسالت و نبوت تبیین کند و امیرالمؤمنین علی(ع) را به‌عنوان جانشین خود معرفی کند.

وی اضافه کرد: اکنون که آخرین منجی بشریت در غیبت به سر می‌برد خلاف حکمت الهی و دور از عقلانیت است که بشریت به حال خود رها شوند و جانشینی برای امام زمان(عج) تعیین نشود؛ بر این اساس همانطور که در دوران غیبت صغری افرادی به‌عنوان نائبان خاص مشخص شده بودند در طول غیبت کبری نیز علمایی که شرایط لازم دارا باشند به‌عنوان جانشینان عام تعیین شده‌اند تا هدایت و راهنمایی جامعه بشری و امت اسلامی را بر عهده بگیرند.

انوری ادامه داد: پس از سپری شدن سال‌های طولانی از غیبت حضرت حجت(عج) از میان فقهای جامع الشرایط، فقیهی شجاع و بی‌نظیر از سلاله امیرالمؤمنین(ع) به پشتیبانی مردم قیام کرد و انقلاب اسلامی را رقم زد که کل دنیا مبهوت عظمت آن شدند و در تحلیل و تحسین آن ده‌ها کتاب و مقاله به رشته تحریر در آمد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی، با تشریح جایگاه حکومت اسلامی در دوران غیبت گفت: براساس اعتقادات اسلامی در دوران تشکیل حکومت اسلامی، ولی فقیه جامع‌الشرایط در امتداد ولایت ائمه معصومین(ع)، هدایت و رهبری جامعه اسلامی را برعهده می‌گیرد و اطاعت از او بر همه‌ آحاد جامعه لازم و ضروری است.

وی با اشاره به نقش محوری ولی‌فقیه در مقابله با بدخواهان در جهت حفظ اسلام و کشور گفت: به برکت رهبری داهیانه حضرت امام(ره)، اکنون تنها حکومت شیعی هستیم که با افتخار پرچم حضرت امیرالمومنین علی(ع) را به اهتزاز در آورده‌ایم و سال‌های طولانی است که با محوریت ولایت فقیه و با هدایت‌های مقام معظم رهبری و با حضور آگاهانه مردم ایران اسلامی توانسته‌ایم دشمنان مکتب اهل بیت(ع) را سر جای خود بنشانیم و شاهد اقتدار جمهوری اسلامی باشم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی ادامه داد: اگر ولی‌فقیه نبود امروز وضع کشور نامعلوم بود و شاید با هجوم دشمنان قسم خورده، نامی از ایران یکپارچه و اسلامی نمانده بود.

انوری در پایان، ضمن تشکر از حضور گسترده خانواده‌ بزرگ دانشگاهیان در اجتماع غدیر با محکومیت حرکت مذبوحانه عده‌ای در آتش زدن قرآن گفت: کشورهای غربی که ادعای حقوق بشرشان گوش عالم را کر کرده است به بهانه آزادی بیان مجوز سوزاندن کتاب مقدس دو میلیارد مسلمان را مقابل چشم جهانیان صادر می‌کنند و بر خلاف ادعایشان هیچ احترامی به ادیان آسمانی قائل نیستند و باعث جریحه‌دار شدن قلب میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان می‌شوند.

انتهای پیام
captcha