موافقت پلیس سوئد با سوزاندن نسخه‌ای از تورات
کد خبر: 4154998
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸

موافقت پلیس سوئد با سوزاندن نسخه‌ای از تورات

پلیس سوئد امروز جمعه با درخواست سوزاندن نسخه‌ای از تورات فردا در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در استکهلم موافقت کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از سوالیف، پلیس سوئد امروز جمعه با درخواست یک شهروند این کشور برای آتش زدن نسخه از تورات، کتاب مقدس یهودیان موافقت کرد.

این اقدام فردا شنبه در برابر سفارت رژیم صهیونیستی در استکهلم انجام خواهد شد. هنوز سه هفته از سوزاندن قرآن در سوئد در برابر مسجد مرکزی پایتخت سوئد نگذشته است؛ اقدامی که خشم و واکنش گسترده مسلمانان در سراسر جهان را در پی نداشت.

هنوز هویت فردی که قصد دارد تورات را به آتش بکشد مشخص نیست. اما به نظر می‌رسد می‌خواهد این کار را برای به چالش کشیدن پایبندی سوئد به آزادی بیان انجام دهد چرا که استکهلم پیشتر به این بهانه با آتش زدن نسخه‌ای از قرآن کریم موافقت کرده بود.

رهبران مسلمان و یهودی در سوئد تلاش کرده‌اند تا این فرد را از تصمیم خود منصرف کنند اما تاکنون موفق به این کار نشده‌اند.

چهارشنبه گذشته، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای بحث‌برانگیز در مورد نفرت مذهبی را به دلیل جنایت اخیر سوزاندن قرآن کریم در سوئد تصویب کرد.

این قطعنامه که از سوی پاکستان به نمایندگی از 57 کشور عضو سازمان همکاری اسلامی ارائه‌ شد، از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل می‌خواهد تا گزارشی در مورد نفرت مذهبی را برای دولت‌های مختلف منتشر کند تا از این راه دولت‌ها قوانین خود را بازبینی کرده و مانع اقدامات نفرات پراکنی و دشمنی مذهبی شوند.

این تصمیم با مخالفت شدید ایالات‌متحده و اتحادیه اروپا مواجه شد و آن را مغایر با دیدگاه‌های خود در مورد حقوق بشر و آزادی بیان دانستند. آن‌ها ضمن محکومیت سوزاندن قرآن گفتند که هدف ابتکار سازمان همکاری اسلامی حفاظت از نمادهای مذهبی به جای حمایت از حقوق بشر است.

انتهای پیام
captcha