اتحادیه اسلامی سوئد: تورات‌سوزی را محکوم می‌کنیم
کد خبر: 4155117
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰

اتحادیه اسلامی سوئد: تورات‌سوزی را محکوم می‌کنیم

اتحادیه اسلامی سوئد ضمن محکوم کردن موافقت این کشور با تورات سوزی گفت که مسلمانان مخالف سوزاندن کتب مقدس و تعرض به آن هستند و آن را جنایت ناشی از نفرت برمی‌شمرند.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، اتحادیه اسلامی سوئد مجوز پلیس این کشور به سوزاندن تورات و انجیل در برابر سفارت رژیم صهیونیستی در استکهلم را محکوم کرد.

رسانه‌های اروپایی دیروز جمعه اعلام کردند که پلیس سوئد با درخواست یک نفر برای سوزاندن نسخه‌هایی از تورات و انجیل در برابر سفارت اسرائیل در پانزدهم جولای(امروز شنبه) در استکهلم، پایتخت سوئد موافقت کرده است.

 این در حالی است که دو هفته پیش نیز یک نسخه از قرآن کریم در برابر مسجد مرکزی این شهر توسط یک فرد افراطی به آتش کشیده شد که موج محکومیت نهادها و کشورهای اسلامی و غیراسلامی را به همراه داشت.

طاهر اکان، رئیس اتحادیه اسلامی سوئد در گفت‌وگو با آناتولی گفت که نباید اجازه سوزاندن کتب مقدس در سوئد داده شود.

وی با تاکید بر اینکه مدارا با چنین رفتارهای تحریک‌آمیز در سوئد شایسته نیست، گفت: ما این اقدامات تحریک آمیز سوزاندن تورات و انجیل را که قرار است روز شنبه انجام شود، محکوم می‌کنیم.

اکان با اشاره به قرآن سوزی در نخستین روز ایام عید سعید قربان در استکهلم گفت: اینکه چنین اقدامات تحریک آمیزی در یک کشور دموکراتیک نظیر سوئد انجام می‌شود، ما را ناراحت می‌کند.

رئیس اتحادیه اسلامی سوئد تاکید کرد: ما مسلمانان سوزاندن کتب مقدس و تعرض به آن را محکوم می‌کنیم و این باید جنایت ناشی از نفرت تلقی شود.

انتهای پیام
captcha