بیش از ۹۳ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی آذربایجان‌شرقی هستند
کد خبر: 4155006
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵

بیش از ۹۳ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی آذربایجان‌شرقی هستند

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی، با بیان اینکه ۹۳ هزار و ۶۱۶ خانوار و ۳۱۵ هزار و ۲۵۶ نفر تحت پوشش بهزیستی استان هستند، گفت: پشت نوبت مستمری بگیر نداریم و رسیدگی به پرونده‌ها در سریع‌ترین زمان انجام می‌شود. 

فرگل صحاف، مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، فرگل صحاف، مدیرکل بهزیستی استان، امروز، 23 تیرماه، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تبریز، با بیان اینکه ۹۳ هزار و ۶۱۶ خانوار و ۳۱۵ هزار و ۲۵۶ نفر تحت پوشش بهزیستی استان هستند، گفت: پشت نوبت مستمری بگیر نداریم و رسیدگی به پرونده‌ها در سریع‌ترین زمان انجام می‌شود. 

وی با تاکید بر اینکه بهزیستی با درک شرایط موجود و تورم اقتصادی و تحریم‌ها برای ارائه خدمات سهل‌الوجود در قالب شورای هماهنگی با رویکرد همگرایانه نهایت سعی و تلاش خود در راستای خروج از معیشت محوری انجام می‌دهد، افزود: البته در کنار اعتبارات دولتی اداره کل بهزیستی افتخار جذب ۲۰۰ میلیارد تومان کمک مردمی در سال گذشته را داشته است.

صحاف، ادامه داد: ۶۶۲ واحد مسکونی با همکاری چندین ارگان و نهاد ساخته و تحویل داده شده است و همچنین به تعداد ۷۰ نفر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارائه شده است. 

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه ارائه خدمات آموزشی برای معلولان ذهنی، حرکتی، اوتیسم،  ۹۲ مرکز با ۴ هزار و ۳۲۶ خدمت گیرنده وجود دارد، گفت: ارائه خدمات توانبخشی در سال گذشته نزدیک بر  یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است. 

وی با بیان اینکه جلوگیری از ایجاد نابینایی و معلولیت ناشنوایی برای فرزندان غربالگری انجام گرفته است، توضیح داد: در نوزادان ۴۷ هزار و ۸۱۹ نوزاد در بیمارستان مورد غربالگری شنوایی قرار گرفت که  ۲۸ کودک دارای معلولیت ناشنوایی شناسایی شد و با کاشت حلزون جلوی معلولیت آنها گرفته شد. 

صحاف، به غربالگری بینایی کودکان سه تا ۶ سال اشاره کرد و گفت: ۶ هزار و ۴۵۰ هزار کودک یعنی ۷۶ درصد کودکان غربال شده‌اند و  ۲.۳ درصد کودکان دارای بیماری تشخیص داده شد.  

انتهای پیام
captcha