انتقاد از معیارهای دوگانه غربی در شورای حقوق بشر سازمان ملل شایسته تقدیر است
کد خبر: 4155349
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
اتحادیه جهانی علمای مسلمان:

انتقاد از معیارهای دوگانه غربی در شورای حقوق بشر سازمان ملل شایسته تقدیر است

دبیر کل اتحادیه جهانی علمای مسلمان از سخنان وزیر قطری در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل و انتقاد از مواضع دوگانه غربی‌ها در قبال هتک حرمت مقدسات مسلمانان تقدیر کرد.

 به گزارش ایکنا به نقل از العربی الجدید، علی قره داغی، دبیر کل اتحادیه جهانی علمای مسلمان اظهارات لولوة الخاطر، وزیر مشاور در امور همکاری بین المللی وزارت خارجه قطر در جلسه اخیر شورای حقوق بشر ژنو در محکومیت قرآن سوزی را شایسته تقدیر خواند.

قره داغی در توییتر نوشت: کاربران توییتر سخنان خواهر فاضله ما استاد لولوة الخاطر، وزیر مشاور در امور همکاری بین‌المللی وزارت خارجه قطر در نشست فوق‌العاده اخیر شورای حقوق بشر در خصوص تکرار حوادث هتک حرمت قرآن کریم و دوگانگی معیارهای غربی تمجید کردند. خداوند به وی به دلیل اظهار چنین موضع شرافتمندانه‌ای از جانب کشور قطر اجر دهد.

الخاطر در سخنان خود در نشست شورای حقوق بشر  ژنو گفته بود: ما حیران و متعجبیم، زیرا شواهد دور و نزدیک نشان می‌دهد که این معیار گزینشی است، زیرا برای مثال بیشتر این کشورها بر اساس قانون یا عرف، گفتار و اعمال ضدیهودی را ممنوع کردند.

وی ادامه داد: در زمینه توجیه و تسهیل سخنان و رفتارهای تنفرآمیز برخی دولت‌ها نسبت به مسلمانان در کشورهایشان، تأکید می‌کنم که ما کشورها و جوامع اسلامی نمی‌توانیم به همین شکل رفتار کنیم، البته نه از ترس اینکه مورد حمله از سوی همان دولت‌ها قرار گیریم بلکه ما رعایت اعتقادات و قوانین و ارزش‌های اسلامی‌مان را می‌کنیم که ما را از تحریک و لطمه زدن به اعتقادات دیگران باز می‌دارد.

انتقاد از معیارهای دوگانه غربی در شورای حقوق بشر سازمان ملل شایسته تقدیر است/اماده

الخاطر تأکید کرده بود: ترویج و حمایت از حقوق بشر و آزادی‌های اساسی و رد سخنان نفرت‌انگیز و تبعیض بین مردم بر اساس دین مسئولیتی است که بر دوش کشورها و نهادهای بین‌المللی ذیربط با حقوق بشر و در رأس آن شورای حقوق بشر است که باید موضع شفافی اتخاذ کرده و همه اشکال نژادپرستی و سخنان نفرت‌انگیز علیه ادیان و پیروان آن را محکوم کرده و مانع تکرار آن شود.

انتهای پیام
captcha