برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی مجتمع پزشکی دانشمند فقید «دکتر سعید کاظمی آشتیانی» در تبریز
کد خبر: 4155600
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹
رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی مجتمع پزشکی دانشمند فقید «دکتر سعید کاظمی آشتیانی» در تبریز

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی گفت: در صورت حمایت و مشارکت خیرین سلامت و مسئولان استانی، برنامه‌ریزی کرده‌ایم مجتمع پزشکی جهاددانشگاهی استان را با عنوان دانشمند فقید «دکتر سعید کاظمی آشتیانی» در تبریز راه اندازی کنیم که محوریت فعالیت این مجتمع، درمان ناباروری و رفع مشکلات زوج‌های جوان در راستای تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب در خصوص افزایش جمعیت جوان کشور خواهد بود.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی در دیدار با رئیس شورای سیاست گذاری ائمعه جمعه استانبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، علی اصغر فاتحی‌فر، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان، امروز، 26 تیرماه، در دیدار با رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان با بیان اینکه جهاددانشگاهی از بدو تأسیس به‌عنوان نهاد عمومی غیردولتی فعالیت‌های خود در حوزه‌های فرهنگی و علمی را تداوم می‌دهد، گفت: این نهاد به‌صورت خودگردان اداره شده و تنها ۵ تا ۷ درصد بودجه آن از طریق اعتبارات دولتی تأمین می‌شود. 

وی با تشریح عملکرد بخش‌ها و معاونت‌های مختلف سازمان جهاددانشگاهی استان، اظهار کرد: پژوهشکده توسعه و برنامه‌ریزی جهاددانشگاهی در قالب سه کارگروه ‌«توسعه مدیریت، برنامه‌ریزی شهری و جامعه‌شناسی» در حوزه مطالعاتی فعالیت داشته و با ارگان‌های مختلف قراردادهایی دارد. 

فاتحی فر، با بیان اینکه معاونت پژوهشی نیز در حوزه‌های مختلف ظرفیت فعالیت داشته و در حال حاضر در حوزه پزشکی و انرژی‌های تجدیدپذیر فعال است، افزود: احداث نیروگاه‌های خورشیدی در نقاط مختلف از جمله کارهای این معاونت است. 

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی از تهیه پسته‌های برای بهره‌مند شدن عشایر از روشنایی خبر داد و گفت: این بسته در مراحل پایانی قرار دارد و عشایر با استفاده از پنل‌های خورشیدی از امکانات روشنایی و شارژ تلفن بهره‌مند می‌شوند. 

وی به فعالیت‌های جهاددانشگاهی استان در حوزه پزشکی نیز اشاره کرد و گفت: مراکز پزشکی این نهاد در حوزه‌های طب کار و پیشگیری فعال بوده و مرکز درمان ناباروری نیز به‌ویژه در حوزه جوانی جمعیت، فعالیت می‌کند. 

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، در ادامه از برنامه‌ریزی جهاددانشگاهی استان برای احداث مجتمع پزشکی با نام دانشمند فقید «سعید کاظمی آشتیانی» خبر داد. 

وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه جهاد دانشگاهی در شورای فرهنگ عمومی نیز حضور فعال داشته و خود را مکلف به ارتقای سواد رسانه در جامعه می‌داند، افزود: در راستای ارتقای سواد رسانه طرحی آماده و کارگاه‌هایی با اساتید برجسته برگزار کردیم و معتقدیم حتی ذره‌ای اثرگذاری در این حوزه بازهم ارزشمند است. 

رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان با اشاره به تلاش همکاران جهاددانشگاهی استان در راستای هوش مصنوعی در مباحث پزشکی و رسانه‌ای، گفت: در این رابطه نیز موارد را بررسی و ارزیابی می‌کنیم تا بتوانیم اقداماتی انجام دهیم. 

وی در ادامه به فعالیت‌های رسانه‌ای و تولیدمحتوایی در خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا اشاره و تصریح کرد: در مرکز افکارسنجی ایسپا نیز نظرسنجی‌ها و افکارسنجی‌ها در برهه‌های مختلف انجام شده و نتایج آن، جزو معتبرترین نظرسنجی‌های کشور است. 

فاتحی‌فر، با بیان اینکه معاونت آموزشی جهاددانشگاهی استان نیز جزو گسترده‌ترین معاونت‌های آموزشی بین جهاددانشگاهی‌های سطح کشور است که فعالیت‌های خود را به‌صورت اشتغال‌محور و مهارت‌محور پیگیری می‌کند، تصریح کرد: این نهاد در شهرستان‌های میانه، مرند و عجب‌شیر نیز مراکز آموزشی داشته و در تلاشیم گستره‌ آموزش‌ها را به مناطق محروم بکشانیم. 

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، در خاتمه از تلاش این نهاد برای راه‌اندازی مراکز ذخیره خون بندناف در چهار شهرستان خبر داد تا گستره این امکانات به مناطق محروم نیز برسد.

حجت‌الاسلام رسول مشهوری، رئیس شورای سیاست گذاری ائمعه جمعه آذربایجان شرقی و رئیس مجمع خیرین سلامت استان نیز در این دیدار نیز با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از دو هزار سازمان مردم نهاد در حوزه خیرین سلامت کشور فعالیت می‌کنند، گفت: نیازمندی‌ها به خیرین اعلام می شود و بعد از تمایل خیر، به دستگاه مربوطه معرفی می‌شود.

وی افزود: در همایش خیرین سلامت که در حال برنامه ریزی برای برگزاری آن هستیم از رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی نیز دعوت می کنیم تا با حضور در این همایش نیاز خود را مطرح کند و ما نیز آماده همکاری در این زمینه هستیم.

انتهای پیام
captcha