واکنش خاخام سرشناس سوئدی به تورات‌سوزی
کد خبر: 4155632
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶

واکنش خاخام سرشناس سوئدی به تورات‌سوزی

موشه دیوید هاکوهن، خاخام سرشناس سوئدی سوزاندن تورات را نه اقدامی در راستای یهودستیزی بلکه تلاشی برای به چالش کشیدن ادعای آزادی بیان و بهره‌برداری از آن برای نفرت‌پراکنی دانست.

به گزارش ایکنا به نقل از میدل ایست مونیتور، موشه دیوید هاکوهن، خاخام سرشناس یهودی سوئدی تصریح کرد: این عمل یک اقدام ضد یهودی نیست و به طور خاص یهودیان را هدف قرار نمی‌دهد.

هاکوهن، رئیس انجمن اعتماد یهودیان و مسلمانان توضیح داد: این اقدام تلاشی برای به چالش کشیدن آزادی بیان و بهره‌برداری از آن برای اعمال نفرت است.

هاکوهن افزود: فردی که قصد این کار را داشت، می‌خواست ببیند که آیا دفاع از آزادی بیان تنها در برابر قرآن‌سوزی مورد استناد است یا اجازه به آتش کشیدن انجیل و تورات نیز داده می‌شود، چون ادعا می‌شود، آزادی بیان یک ارزش مقدس است.

اوایل روز جمعه، پلیس سوئد با درخواست محلی برای سوزاندن کتاب مقدس شنبه در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در استکهلم موافقت کرد.

این اتفاق دو هفته و نیم پس از اجازه سوزاندن قرآن کریم در مقابل یک مسجد بزرگ در پایتخت سوئد رخ داد که باعث خشم مسلمانان سراسر جهان علیه سوئد شد.

هاکوهن ادامه داد: در روزهای اخیر ما با رهبران اسلامی تلاش کردیم تا از این اتفاق جلوگیری کنیم و در نهایت نیز این اقدام صورت نگرفت.

مقامات رژیم صهیونیستی با وجود آنکه برخی از آنها از قرآن‌سوزی استقبال کرده بودند، این اقدام پلیس سوئد را به شدت محکوم کردند. با این حال احمد علوش، جوان سوری که خواستار سوزاندن تورات در برابر سفارت رژیم صهیونیستی شده بود، پس از حضور در محل با بیان اینکه سوزاندن کتب آسمانی در قرآن نهی شده است، تصریح کرد: هدف من تقاضا برای این مجوز تنها جلب‌ توجه افکار عمومی به آسیب‌های ناشی از سوزاندن قرآن و دیگر کتاب‌های آسمانی برای امنیت ملی کشور و انسجام جامعه بوده است.

انتهای پیام
captcha