دانشگاه فنی و حرفه‌ای خلأ کمبود نیروی کار ماهر را جبران کند
کد خبر: 4156169
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۷
استاندار آذربایجان‌شرقی:

دانشگاه فنی و حرفه‌ای خلأ کمبود نیروی کار ماهر را جبران کند

عابدین خرم، با اشاره به فعالیت صنایع مختلف در استان آذربایجان‌شرقی گفت: یکی از اساسی‌ترین ظرفیت‌های استان وجود صنایع بزرگ و کوچک است، اما به رغم وجود این ظرفیت گاهی با فقر نیروی کار ماهر، فنی و علمی مواجه هستیم که این موضوع باعث پایین آمدن بهره‌وری صنایع می‌شود و در این میان وظیفه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان این است تا با تربیت نیروی کار ماهر و علمی این خلأ را پر کند.

آستاندار آذربایجان شرقی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی، روز گذشته، 27 تیرماه در دیدار با رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای، با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌تواند به‌عنوان دانشگاه نسل چهارم نقش ایفا کند، گفت: براساس اهداف توسعه پایدار باید ملاحظات اجتماعی نیز در دستور کار دانشگاه‌ها قرار گیرد و در این راستا کوشا باشند.

وی ادامه داد: در این مرحله تمام تلاش ما این است که دانشگاه در بخش مسئولیت اجتماعی انجام وظیفه کند؛ دانشگاه در ابتدا تنها وظیفه آموزش و اعطای مدرک دارد و هنگامی که از این مرحله عبور می‌کند با همکاری صنعت و مجموعه‌های اجرایی در محیط اجتماعی نقشی فراتر ایفا می‌کند.

خرم، با اشاره به فعالیت صنایع مختلف در استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: یکی از اساسی‌ترین ظرفیت‌های استان وجود صنایع بزرگ و کوچک است، اما به رغم وجود این ظرفیت گاهی با فقر نیروی کار ماهر، فنی و علمی مواجه هستیم که این موضوع باعث پایین آمدن بهره‌وری صنایع می‌شود و در این میان وظیفه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان این است تا با تربیت نیروی کار ماهر و علمی این خلأ را پر کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی، در ادامه به یکی دیگر از چالش‌های صنایع در استان اشاره کرد و افزود: یکی از چالش‌های صنایع عدم حضور اساتید دانشگاهی به عنوان افراد متخصص و مشاور است؛ باید زمینه حضور افراد علمی و اساتید دانشگاهی در صنایع فراهم شود و در ادامه کارگران و فعالین حوزه صنعت به منظور توانمندسازی و یادگیری فناوری های جدید و فنون علمی پا به دانشگاه گذارند.

وی گفت: با تاکیدی که رئیس جمهور به موضوع مهارت آموزی دارند، امیدوارم دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان با توجه به زیست بوم آذربایجان‌شرقی در راستای مهارت آموزی گام بردارد و شاهد تحول اساسی در این حوزه باشیم.

عرفان خسرویان، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور نیز با بیان اینکه مهارت آموزی یکی از نیازهای امروز در کشور است، گفت: تربیت تکنیسین‌ها و نیروهای مهارت‌دیده لازمه رونق‌بخشی به فضای کسب و کار در کشور است و دولت برنامه ویژه‌ای برای آموزش مهارت در کشور دارد که در همین راستا همکاری بین وزارت علوم، صمت و کار، تعاون و رفاه اجتماعی بیش از گذشته پررنگ می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از آسیب‌ها در بین جوانان فارغ التحصیل شده دانشگاهی، فرهنگ پشت‌میزنشینی است، گفت: صنایع کوچک و زودبازده و کسب و کارهای مهارت محور می‌توانند با سرمایه گذاری اندک بیشترین تعداد اشتغال را برای جوانان ایجاد کنند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور اظهار کرد: برای دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان از محل دومین دوره سفر رئیس جمهور، ۹۰ میلیارد تومان اعتبار تصویب شده که در بخش نوسازی تجهیزات دانشگاهی هزینه خواهد شد.

انتهای پیام
captcha