کاهش فقر از رویکردهای مهم دولت سیزدهم است
کد خبر: 4156352
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
استاندار آذربایجان‌شرقی:

کاهش فقر از رویکردهای مهم دولت سیزدهم است

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر عزم و اراده دولت برای تامین رفاه و معیشت مردم، گفت: کاهش فقر نسبی و ریشه کنی فقر مطلق از اهداف و رویکردهای مهم دولت سیزدهم است.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان شرقی، امروز، 28 تیرماه،  در دیدار مدیران بهزیستی، تامین اجتماعی و مدیریت درمان تامین اجتماعی استان با وی، گفت: تلاش‌های کارکنان بهزیستی، تامین اجتماعی و سایر نهادهای اجتماعی باید با نگاه تکلیف شرعی، نوع‌دوستی و در چارچوب خدمت به مردم تلقی شود.

وی، گسترش عدالت اجتماعی، تامین و بسط رفاه عمومی و ارتقای کیفیت زندگی مردم را از اهداف والای انقلاب اسلامی در حوزه‌های اجتماعی و عمومی دانست و افزود: بهداشت جسمانی و روانی که در حوزه فعالیت نهادهای خدمات‌رسان اجتماعی است، زمینه توسعه یافتگی کشور و ایجاد عدالت اجتماعی را فراهم می‌کند.

خرّم افزود: ساختارهایی مانند بهزیستی، بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت به همراه کمیته امداد، پیشگامان حوزه رفاه اجتماعی و توسعه انسانی و ارتقای شاخص‌های آن هستند.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: بهزیستی به عنوان یک نهاد حمایت‌محور باید توجه مضاعف و حمایت کافی نسبت به جامعه مخاطب خود داشته باشد.

وی همچنین توسعه پوشش بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت همگانی و رایگان برای حاشیه‌نشینان و دهک‌های پایین اجتماعی و نیازمندان را از اقدامات ارزنده دولت سیزدهم در حوزه بیمه‌ای ذکر کرد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: ریشه‌کنی فقر مطلق و کاهش فقر نسبی، افزایش عدالت یارانه‌ای بر اساس برخورداری اقشار هدف و تضمین معیشت آحاد جامعه، فراگیری تامین اجتماعی و بیمه درمانی خانوارها، افزایش میزان جمعیت پوشش بیمه‌ای، افزایش امید به زندگی سالم و کاهش هزینه‌های سلامت از مهم‌ترین نشانگرهای وضعیت مطلوب در حوزه اجتماعی و سلامت در سند تحول دولت مردمی هستند که دولت سیزدهم برای تحقق آنها تلاش می‌کند.
  

انتهای پیام
captcha