هیات‌های عزاداری از انسداد خیابان و ایجاد ترافیک خودداری کنند
کد خبر: 4156540
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
رئیس دادگستری اهر:

هیات‌های عزاداری از انسداد خیابان و ایجاد ترافیک خودداری کنند

حجت‌الاسلام نظری، گفت: هیئت‌های مذهبی و عزاداری از هرگونه انسداد خیابان‌های اصلی و ایجاد ترافیک در مناطق مختلف این شهرستان جدا خودداری کنند تا مشکلی برای همشهریان ایجاد نشود. 

حجت الاسلام نظری، رئیس دادگستری اهر

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری، رئیس دادگستری شهرستان اهر، امروز، 29 تیرماه، در جلسه ستاد پیشگیری از تخلفات انتخابات و پیشگیری از وقوع سرقت شهرستان، گفت: امروز هرچه داریم به برکت عزاداری‌ها در روزهای محرم و صفر است و باید مسئولان ذیربط با مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح عزاداری‌ها را به سمت عزاداری‌های سنتی سوق دهند تا برخی از آسیب‌های اجتماعی در عزاداری‌ها و مراسمات این دوماه عزیز رفع شود. 

وی از دستجات و هیئت‌های عزاداری خواست در روزهای عزاداری سید الشهدا (ع) مراعات حال همشهریان را داشته باشند و با رعایت نظم و انضباط و طبق قانون و مقررات عمل کنند و همچنین از هیئت‌های عزاداری شاه حسین گویان نیز خواست در این ایام حتماً به قوانین و مقررات احترام گذاشته و با ایجاد نظم و انضباط به عزاداری‌های خود بپردازند تا موجب آزار و اذیت همشهریان نشوند.   

نظری، گفت: هیئت‌های مذهبی و عزاداری از هرگونه انسداد خیابان‌های اصلی و ایجاد ترافیک در مناطق مختلف این شهرستان جدا خودداری کنند تا مشکلی برای همشهریان ایجاد نشود. 

رئیس دادگستری اهر، در خصوص جلسه پیشگیری از وقوع سرقت در شهرستان اهر نیز گفت: خوشبختانه در بحث سرقت در این شهرستان تاکنون سرقت‌های خشن، مسلحانه و خطرناک نداشتیم و بیشترین سرقت‌ها مربوط به سرقت از خانه باغها می‌باشد. 

وی در ادامه به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در اسفندماه سال‌جاری نیز اشاره کرد و افزود: همه تلاش دستگاه قضایی در برگزاری انتخاباتی سالم، پرشور، بانشاط و با حضور حداکثری مردم است و در این راستا دستگاه قضایی و دستگاه‌های اجرایی در بحث انتخابات بی‌طرف هستند و هیچ اداره و دستگاهی حق استفاده از اموال دولتی را له یا علیه کاندیدای احتمالی انتخابات را ندارد و در صورت بروز تخلف از هر اداره و دستگاهی با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد. 

نظری همچنین از تشکیل شعبه ویژه برای رسیدگی سریع به تخلفات انتخاباتی در شهرستان اهر خبر داد و گفت: انتخابات یک موضوع مقدس و دستاورد مهم نظام جمهوری اسلامی است که در طول بیش از ۴ دهه از عمر با برکت انقلاب با حضور پرشور و حداکثری مردم در صحت کامل برگزار و همچنان نیز پرشکوه تر از همیشه برگزار خواهد شد. 

علی فاضلی، دادستان عمومی و انقلاب اهر نیز در این جلسه با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و آغاز مراسمات عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)، ضمن انتقاد از انسداد خیابان‌های اصلی توسط برخی دستجات عزاداری گفت: عزاداری‌های سید الشهدا(ع) نباید باعث اخلال در نظم و آسایش عمومی شود.

وی افزود: انتظار داریم عزاداری‌های اباعبدالله الحسین(ع) بیشتر در فضاهای باز برگزار شود تا برای مردم مانعی ایجاد نکند. 

فاضلی، در ادامه ضمن تاکید بر برخورد جدی با هرگونه قاچاق کالا و اجناس ضروری و غیرضروری مردم با اشاره به اینکه هرگونه خرید خارج از سامانه یکپارچه سازی آرد جرم بوده و با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد از جمع آوری موتورسیکلت های فاقد مجوز و غیر مجاز در سطح شهر اهر نیز خبر داد. 

دادستان عمومی و انقلاب اهر، همچنین به تشکیل ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در شهرستان اهر نیز اشاره کرد و افزود: اکثر تبلیغات در فضای مجازی اتفاق می‌افتد و نیاز است هرچه سریعتر با تشکیل کمیته پایش و رصد فضای مجازی برای مقابله و پیشگیری از تخلفات انتخاباتی اقدام شود و در این راستا نیز مهمترین وظیفه این کمیته پیشگیری و یا تشکیل پرونده برای متخلفان انتخاباتی است که با هیچ کس تعارفی نداریم.

انتهای پیام
captcha