انتخابات بهترین فرصت برای تجلی حق تعیین سرنوشت مردم است
کد خبر: 4156604
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱

انتخابات بهترین فرصت برای تجلی حق تعیین سرنوشت مردم است

مدیرکل سیاسی وزارت کشور، انتخابات را بهترین فرصت برای تجلی حق تعیین سرنوشت مردم خواند و گفت: انتخابات فرصتی است که ارزش‌های نظام مردم سالاری دینی، همبستگی اجتماعی و فرهنگ سیاسی مشارکتی در جامعه تقویت و همگرایی اجتماعی و گفتمان و اندیشه‌های مختلف حکمرانی عرضه شود.

عبدالله مرادی، مدیرکل سیاسی وزارت کشور

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، عبدالله مرادی، مدیرکل سیاسی وزارت کشور، امروز، 28 تیرماه، در همایش آموزش منطقه‌ای ستاد انتخابات کشور در تبریز، انتخابات را بهترین فرصت برای تجلی حق تعیین سرنوشت مردم خواند و گفت: انتخابات فرصتی است که ارزش‌های نظام مردم سالاری دینی، همبستگی اجتماعی و فرهنگ سیاسی مشارکتی در جامعه تقویت و همگرایی اجتماعی و گفتمان و اندیشه‌های مختلف حکمرانی عرضه شود.

وی خط تحریم و رفراندوم را دو خط معارض دشمن در گفتمان انتخابات عنوان کرد و افزود: وظیفه ما در مقابل این دو گفتمان که تلاش می‌کند مردم را مایوس و ناامید کند جهاد تبیین در گفتار و کردار است.

مرادی، از خدمت و عدالت محوری به عنوان مهمترین عناصر گفتمانی دولت مردمی یاد کرد و تقوای سیاسی، پرهیز از دعوای سیاسی، همدلی بین قوا، دیپلماسی چند جانبه گرایی و عبور از دو قطبی‌های ساختگی را ویژگی‌های بارز این دولت عنوان کرد.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور، به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه انتخابات اشاره کرد و گفت: طبق فرموده مقام معظم رهبری انتخابات باید چهار عنصر امنیت، رقابت، سلامت و مشارکت داشته باشد و این چهار عنصر مثل یک مجموعه و نظام منسجم در ارتباط با یکدیگر هستند و باید به آن ها توجه ویژه‌، تجزیه و تحلیل کرد.

وی مدخل ورود به مشارکت را سرمایه اجتماعی دانست وهمچنین درباره توصیه‌هایی به فرمانداران استان‌های شمالغرب کشور برای برگزاری بهترین انتخابات، ادامه داد: فرمانداران، نمادی بر تقوای سیاسی میز و میدان باشند و با جدیت، گفتمان سازی را دنبال کنند و همچنین هرگونه مسئله و مشکلی که در شهرستان‌ها به سرمایه اجتماعی آسیب می‌زند را با جدیت حل کنند.

مرادی، رسانه‌ها را ستون مردم سالاری عنوان کرد و افزود: فرمانداران باید در ارتباط مستمر با مردم باشند و همچنین باید در تعامل سازنده با دیگر ارکان شهرستان‌ها از جمله شورای تامین، ائمه جمعه، نهادهای انقلابی و اطلاعاتی در جهت برقراری زمینه برای انتخابات پرشور تلاش کنند.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور، فرمانداران را محور حاکمیت در شهرستان‌ها دانست و افزود: درب اتاق فرمانداران، باید بر روی همه گروه‌ها و احزاب باز باشد و باید با مردم صادقانه و همدلانه رفتار شود.

انتهای پیام
captcha