انتخابات می‌تواند در تار و پود نظام اثرگذار باشد
کد خبر: 4156610
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴
استاندار آذربایجان‌شرقی:

انتخابات می‌تواند در تار و پود نظام اثرگذار باشد

عابدین خرم، اظهار کرد: انتخابات عالی‌ترین مظهر حضور مردم در عرصه سیاسی و تصمیم گیری و عامل ریل گذاری مسیر سیاسی کشور است که می‌تواند در تار و پود نظام اثرگذار باشد.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز، 28 تیرماه، در همایش منطقه‌ای ستاد انتخابات کشور در تبریز، با بیان اینکه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به عنوان اولین و مهم‌ترین انتخابات در دولت سیزدهم خواهد بود، اظهار کرد: با توجه به اشرافیت خوبی که وزارت کشور و شخص وزیر به مسائل انقلاب و نظام و سیاست‌های دولت سیزدهم و فرامین رهبر انقلاب دارند، یک انتخابات باشکوه و حداکثری برگزار خواهد شد که نقطه عطفی برای نظام در گام چهارم انقلاب باشد.

وی یادآور شد: انتخابات عالی‌ترین مظهر حضور مردم در عرصه سیاسی و تصمیم گیری و عامل ریل گذاری مسیر سیاسی کشور است که می‌تواند در تار و پود نظام اثرگذار باشد.

خرم با بیان اینکه انتخابات مشروعیت سیاسی نظام را تثبیت می‌کند افزود: دوام و بقای انقلاب وابسته به حضور آگاهانه مردم در همه عرصه هاست که مظهر آن انتخابات است.

استاندار آذربایجان‌شرقی، به اهمیت حضور آگاهانه مردم اشاره کرد و گفت: نهادینه شدن انتخابات در کشور، مشروعیت سیاسی انقلاب، نظام و کشور را نیز تثبیت می‌کند. امروز رهبر انقلاب بقا و دوام انقلاب را حضور آگاهانه مردم می‌دانند و انتخابات، مظهر این حضور آگاهانه است.

وی به تاکیدات رهبر انقلاب بر مساله امیدآفرینی نیز اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در این دولت بر روی مساله ایمان و امید تاکید کرده‌اند. ایمان راسخ و امید با عقبه سرشار از مستحکمات انقلاب اسلامی و به دور از امیدهای کاذب که رهبر انقلاب در سخنرانی هایشان به این موضوع اشاره می کنند.

خرّم به اهمیت جهاد تبیین در کلام رهبر انقلاب نیز پرداخت و گفت: موضوع مهمی که رهبر انقلاب برای مقابله با دشمن همواره مورد تاکید قرار داده‌اند، جهاد تبین است. جهاد تبین با چند سخنرانی و گفت‌وگو عملی نمی شود. اگر یک آگاهی بخشی اساسی در دهه پنجم انقلاب اسلامی در قالب جهاد تبیین اتفاق بیفتد نظام یک حرکت بلند اثربخشی در دهه پنجم را شروع خواهد کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه دولت سیزدهم یک دولت مسئولیت پذیر است، گفت: دولت سیزدهم کارهای بسیار مهمی انجام داده که در همه دولت‌های گذشته بی‌سابقه بوده است. این دولت در همه موضوعات معیشتی، فرهنگی، توسعه‌ای، دیپلماسی، نقش مردم و ... بی تفاوت نبوده و خودش را غیرمسئول ندانسته است. دولت به صورت شفاف با مردم گفت‌وگو می‌کند، به طوری که هم ضعف هایش را می‌گوید و هم مولفه‌های اقتدارآفرین را با مردم در میان می‌گذارد.

وی با انتقاد از اینکه خدمات دولت به خوبی به مردم معرفی نمی‌شود، گفت: رسانه‌ها امروز هم قدرت ساز هستند و هم قدرت سوز. یکی از ضعف‌هایی که امروز داریم این است که در حوزه تبیین خدمات دولت از طریق فضای رسانه‌ای ضعیف عمل می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha