انقلاب اسلامی با نگاه نوین و اهمیت به جایگاه ملیت ایرانی شکل گرفت
کد خبر: 4156663
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳
استاندار آذربایجان‌شرقی:

انقلاب اسلامی با نگاه نوین و اهمیت به جایگاه ملیت ایرانی شکل گرفت

عابدین خرّم اظهار کرد: امام راحل، انقلاب اسلامی را با نگاه نوین اسلامی و ارزش دادن به اهمیت به جایگاه ملیت ایجاد کرد به‌طوری که اوج آن در دوران دفاع مقدس دیده شد و شهدای زرتشتی و اهل سنت نمونه‌هایی از ملیت گرایی انقلاب اسلامی است.

استاندار آذربایجانشرقی، رئیس بنیاد ایران شناسی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی، شامگاه 29 تیرماه، در دیدار رئیس بنیاد ایران‌شناسی با وی، گفت: دشمنان و این دوستان طوری مطرح می‌کنند که بعد از انقلاب اسلامی، اسلامیت در ایران آنچنان پررنگ شده که ملیت و تعصبات، پرچم و شعار ملی وجود ندارد و این موضوع تحریف تاریخی است که باید از چهره انقلاب اسلامی زدوده شود.

وی اظهار کرد: امام راحل، انقلاب اسلامی را با نگاه نوین اسلامی و ارزش دادن به اهمیت به جایگاه ملیت ایجاد کرد به طوری که اوج آن در دوران دفاع مقدس دیده شد و شهدای زرتشتی و اهل سنت نمونه‌هایی از ملیت گرایی انقلاب اسلامی است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه امام راحل نگاه جدیدی را در تاریخ ایران اسلامی آفرید، گفت: محققان و دانشگاهیان باید در این موضوعات مطالعه کرده و این مسایل را به مردم بیان کنند.

خرم ادامه داد: دشمنان همواره تلاش می‌کنند ایرانیت و اسلامیت جمهوری اسلامی ایران را تخریب کنند و توطئه‌هایی پشت این قضیه وجود دارد و آنها می‌خواهند با این کار ما را مشغول کنند و نمی‌خواهند چهره زیبایی از انقلاب به دنیا معرفی شود.

وی با بیان اینکه مرکز ایران‌شناسی می‌تواند در شناساندن جایگاه اصلی جمهوری اسلامی در جهان اسلام و دنیا نقش ایفا کند، یادآور شد: این گونه مراکز اگر درست و دقیق تقویت شود می‌توانند همه شبهات را از بین ببرند و جمهوری اسلامی را به خوبی به دنیا بشناسانند.

خرم با اعلام آمادگی برای حمایت از شعبه ایران شناسی در استان، گفت: در دولت مراکز تحقیقاتی و علمی باید هویت بخشی شده و جایگاه اصلی خود را در جامعه پیدا کنند و در خصوص تاریخ و تمدن ایران اسلامی و آذربایجان مطالعه و تحقیق کنند و آن ها را به جهانیان بشناسانند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به تعابیر رهبر معظم انقلاب در خصوص آذربایجان و تبریز مبنی بر اینکه «پرچم آزادی ایرانی‌ها دست تبریزی هاست»، «پرچم اتحاد ایرانی‌ها دست آذربایجانی هاست» و «روایت ایران بدون روایت آذربایجان ناقص است» افزود: این تعابیر و جملات حاکی از اهمیت این منطقه و جایگاه آن در تاریخ و تمدن این کشور است.

محمدحسین رجبی دوانی، رئیس بنیاد ایران شناسی نیز در این دیدار با بیان اینکه مردم و جوانان از هویت و عظمت ایرانی و اسلامی اطلاع کافی ندارند، گفت: نفوذ تمدن ایرانی و اسلامی در کشورهای دنیا و منطقه حاکی از اهمیت و ارزش این تمدن در دنیاست.

وی افزود: در این بنیاد اصل بر معرفی دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در خصوص هویت ایرانی اسلامی است و باید عظمت‌های تمدن ایرانی اسلامی به دنیا معرفی و شناسانده شود.

رجبی دوانی اظهار کرد: در بنیاد ایران‌شناسی تلاش می‌شود ایران باستان را از دست ضد انقلاب و سلطنت طلبان بیرون بکشیم و عظمت دوران اسلامی و ایران اسلامی را در قالب برنامه‌ها و کلیپ‌ها به مردم و دنیا بشناسانیم.

رئیس بنیاد ایران شناسی گفت: هم اکنون ایجاد نمایشگاه و موزه دائمی تاریخ و تمدن ادوار سه‌گانه شامل ایران باستان، ایران اسلامی و ایران انقلاب اسلامی در هیئت امنای این بنیاد تصویب شده است تا در آن خط توحیدی از ایران باستان تا انقلاب اسلامی برای مردم نشان داده شود.

وی با تأکید بر اینکه عظمت‌های جمهوری اسلامی در اثر سیاه نمایی‌های دشمنان مغفول باقی مانده است، اظهار کرد: هم اکنون این بنیاد در ۱۹ استان شعبه دارد و باید با ایجاد شعبه در سایر مراکز مانند اصفهان، شیراز و خراسان در راستای تبیین عظمت‌های جمهوری اسلامی و قابلیت‌های استان‌ها در این زمینه اقدام کرد. 

انتهای پیام
captcha