موزه آثار شهید ثقةالاسلام تبریزی در تبریز افتتاح می‌شود
کد خبر: 4157196
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۴
استاندار آذربایجان‌شرقی:

موزه آثار شهید ثقةالاسلام تبریزی در تبریز افتتاح می‌شود

استاندار آذربایجان‌شرقی از افتتاح موزه آثار شهید ثقة‌الاسلام تبریزی در خانه آن مرحوم در روز ۱۴ مرداد همزمان با همایش بزرگداشت آن شهید خبر داد و گفت: آرامگاه ثقة‌الاسلام در مجموعه تاریخی فرهنگی مقبرةالشعرا نیز در همان روز برای بازدید عموم آماده می‌شود.

عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی، روز گذشته، 31 تیرماه، در جلسه شورای سیاست‌گذاری ستاد بزرگداشت ثقةالاسلام شهید میرزا علی آقا تبریزی، از افتتاح موزه آثار شهید ثقة‌الاسلام تبریزی در خانه آن مرحوم در روز ۱۴ مرداد همزمان با همایش بزرگداشت آن شهید خبر داد و گفت: آرامگاه ثقة‌الاسلام در مجموعه تاریخی فرهنگی مقبرةالشعرا نیز در همان روز برای بازدید عموم آماده می‌شود.

وی اظهار کرد: بزرگداشت و گرامیداشت مفاخر و مشاهیر به‌عنوان سرمایه‌های ملی و معنوی و معرفی آنها به نسل فعلی و آینده فوق‌العاده تأثیرگذار است.

خرم با اشاره به تعابیر مقام معظم رهبری درخصوص شهید ثقةالاسلام به‌عنوان یکی از چهره‌های نقش‌آفرین در نهضت مشروطه و تاریخ آذربایجان و ایران، گفت: وظیفه داریم بزرگ‌مردانی را که شخصیت ملی دارند و برای حفظ ملیت و تمامیت ارضی ایران تلاش کرده‌اند به دنیا معرفی کنیم و اجازه ندهیم که نام و یاد آنها فراموش شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به برگزاری همایش بزرگداشت شهید ثقةالاسلام در روز 14 مرداد، گفت: مسئولانی که کارهای اجرایی همایش برعهده آنها نهاده شده باید در مدت‌زمان باقی‌مانده تمام وظایف محوله را انجام دهند.

وی از چهار نهاد شهرداری، اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اداره‌کل اوقاف و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواست با هماهنگی و وحدت رویه نسبت به اتمام طرح بازسازی مقبرةالشعرا اقدام کرده و تغییرات ملموس آن مجموعه برای مردم به‌صورت کامل نمایان شود.

انتهای پیام
captcha