سوزاندن قرآن مقابل سفارتخانه چند کشور اسلامی در دانمارک
کد خبر: 4160049
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱

سوزاندن قرآن مقابل سفارتخانه چند کشور اسلامی در دانمارک

اعضای گروه افراطی ناسیونالیست، Danske Patrioter یا وطن پرستان دانمارکی، امروز پنجشنبه هتک حرمت قرآن کریم را برای چهارمین روز متوالی در کپنهاگ ادامه دادند.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، این گروه در مقابل سفارتخانه‌های ترکیه، عراق، مصر، عربستان سعودی و ایران در حالی که شعارهایی علیه اسلام سر می‌دادند و بنرهای ضداسلامی را برافراشته بودند، تحت حمایت پلیس قرآن را سوزاندند.

اعضای این گروه مراسم خود را به صورت زنده در رسانه های اجتماعی پخش کردند.

فیس بوک دسترسی به برخی ویدیوهای این گروه را محدود کرد.

در ماه‌های اخیر، سوزاندن یا هتک حرمت قرآن توسط شخصیت‌ها یا گروه‌های اسلام‌هراس، به‌ویژه در شمال اروپا و کشورهای شمال اروپا رخ داده است.

حساب‌های Danske Patrioter در رسانه‌های اجتماعی، با اشاره به نشست آنلاین 57 کشور عضو سازمان همکاری اسلامی (OIC) که روز دوشنبه برگزار شد، اعلام کرد: به نظر می رسد ما باید قرآن را بیشتر بسوزانیم.

دولت دانمارک به آخرین اعلامیه های روز دوشنبه سازمان همکاری اسلامی در پی یک رشته هتک حرمت عمومی به قرآن اشاره کرد و گفت که به گفت وگوی نزدیک با کشورهای عضو این سازمان ادامه خواهد داد.

لارس لوکه راسموسن، وزیر امور خارجه دانمارک روز سه شنبه در توییتی نوشت: دانمارک قرآن سوزی‌های اخیر را محکوم کرده و در حال بررسی امکان مداخله در موقعیت های خاص در آزادی بیان دانمارک است.

انتهای پیام
captcha