جرم قرآ‌ن‌سوزی در حاشیه اجلاس نیویورک پیگیری می‌شود
کد خبر: 4169564
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
از سوی سازمان همکاری اسلامی

جرم قرآ‌ن‌سوزی در حاشیه اجلاس نیویورک پیگیری می‌شود

سازمان همکاری اسلامی از تلاش پیوسته دبیرخانه کل این سازمان در حاشیه هفتاد و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برای مقابله با جرایم قرآن‌سوزی خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از صدی البلد، جستجوی تدابیری برای رسیدگی به جرایم مکرر هتک حرمت و سوزاندن قرآن کریم در سوئد و دانمارک در سرلوحه فعالیت‌های دبیرخانه کل سازمان همکاری اسلامی در طول حضور خود در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک قرار دارد.

انتظار می‌رود هتک حرمت مقدسات و توهین به قرآن کریم در نشست هماهنگی سالانه وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی و در نشست گروه تماس با مسلمانان در اروپا مورد بحث و بررسی قرار گیرد. علاوه بر این نیز دیدارهایی از سوی حسین ابراهیم طه، دبیر کل سازمان همکاری اسلامی با سران و رؤسای هیئت‌های تعدادی از کشورهای عضو سازمان و مقامات سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی صورت خواهد گرفت.

دبیر کل سازمان همکاری اسلامی احتمالاً دیدارهایی نیز با دبیر کل سازمان ملل متحد، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی سیاست امنیتی و وزرای خارجه سوئد و دانمارک، مسئله هتک حرمت مقدسات اسلامی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

اقدامات دبیرخانه کل سازمان در ادامه تلاش‌های این سازمان برای ترغیب کشورهای ذی‌ربط به اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از تکرار این‌گونه اعمال مجرمانه به بهانه آزادی بیان، در راستای نشست ویژه شورای وزیران خارجه صورت می‌گیرد که در 31 ژوئیه 2023 برگزار شد.

انتهای پیام
captcha