هدف جهاد دانشگاهی قزوین ارائه خدمات خلاقانه به مردم است
کد خبر: 4160621
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت با ایمان، امید و اعتماد به جوانان

هدف جهاد دانشگاهی قزوین ارائه خدمات خلاقانه به مردم است

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت: جهاد دانشگاهی طی این سال‌ها خدمات فاخر و ارزنده‌ای را به هموطنان عزیز ارائه داده و همواره به‌دنبال انجام کارهای بر زمین مانده نظام بوده و این هدف را دنبال کرده تا خدماتی را ارائه دهد که در آن نوآوری و خلاقیت وجود داشته باشد.

پیله چی جهاد دانشگاهی قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، فرشاد پیله‌چی، رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین، در نشست خبری که روز یکشنبه ۱۵ مرداد در سالن جلسات مرکز آموزش شماره ۲ جهاد دانشگاهی استان قزوین برگزار شد، ضمن اشاره به چهل‌وسومین سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی، گفت: جهاد دانشگاهی طی این سال‌ها خدمات فاخر و ارزنده‌ای را به هموطنان عزیز ارائه داده و همواره به‌دنبال انجام کارهای بر زمین مانده نظام بوده و این هدف را دنبال کرده تا خدماتی را ارائه دهد که در آن نوآوری و خلاقیت وجود داشته باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین خاطرنشان کرد: در مجلس شورای اسلامی چهار مأموریت مهم اعم از بومی‌سازی قطارهای برقی، ژن‌درمانی، آب‌شیرین‌کُن‌ها و مولدسازی معادن به جهاد دانشگاهی سپرده و جهاد دانشگاهی مطالعه و پژوهش خود را در این حوزه‌ها آغاز کرده تا بتواند نقش مؤثری در پیشبرد این مأموریت‌های مهم داشته باشد.

وی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی با توجه به ساختار خود در سه حوزه فرهنگی، آموزش و کارآفرینی، پژوهش و فناوری خدماتی را ارائه می‌کند که هر یک از این حوزه‌ها نیز زیرمجموعه‌های متنوعی دارند لازم به ذکر است که در جهاد دانشگاهی استان قزوین ۱۰۰ جهادگر به‌صورت مستقیم فعالیت می‌کنند که این تعداد به‌صورت غیرمستقیم به ۴۰۰ نفر می‌رسد.

این مسئول اظهار کرد: در حوزه معاونت پژوهش و فناوری در ۲ زیرمجموعه اعم از سلامت و درمان و تجاری‌سازی فناوری فعالیت داریم، حوزه سلامت و درمان با بیش از یک دهه تجربه در استان مشغول خدمات‌رسانی به هموطنان عزیز است که در ۵ بخش شامل مرکز درمان ناباروری، آزمایشگاه پاتوبیولوژی، مرکز جامع توان‌بخشی، مرکز شیمی‌درمانی و بانک خون بندناف فعالیت می‌کند و سال گذشته ۳۹ هزار نفر از هموطنان از خدمات درمانی جهاد دانشگاهی استفاده کرده‌اند.

وی تصریح کرد: مهاجرت شرکت‌های نخبگانی یکی از زنگ خطرهایی است که باید به آن توجه جدی داشته باشیم، لذا ما در جهاد دانشگاهی به‌دنبال این هستیم که با ایجاد گفتمان نوآوری، نخبگان احساس امنیت کنند.

پیله‌چی ضمن اشاره به اهمیت اتصال صنعت و دانشگاه، خاطرنشان کرد: در آبان ماه سال گذشته در استان قزوین نمایشگاه «دانش‌بنیان سازی تولید» را برای صاحبان صنایع برگزار کردیم که با استقبال خوبی مواجه شد و ۱۱ استان در آن شرکت داشتند، در سال جاری تلاش بر این است که وارد فاز جدیدی شویم تا بتوانیم صاحبان صنایع را به واحدهای فناور مرتبط کنیم.

وی تأکید کرد: ما در معاونت آموزش و کارآفرینی به‌دنبال افزایش بهره‌وری هستیم، با توجه به اینکه در سال رشد تولید و مهار تورم قرار داریم، باید بدانیم رشد تولید در گرو افزایش بهره‌وری خواهد بود لذا دوره‌های آموزشی ما مهارت‌محور و اشتغال‌زا هستند و به‌طور میانگین ۳۰ درصد افرادی که در این دوره‌ها شرکت می‌کنند وارد بازار کار می‌شوند، ما به‌دنبال توانمندسازی افراد هستیم، زمانی که بتوانیم اشتغال پایدار ایجاد کنیم عایدات اقتصادی و اجتماعی آن به جامعه باز می‌گردد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین یادآور شد: ما در مرکز آموزش کارگاه‌هایی با موضوعات روز نظیر تعمیرات موبایل، تعمیرات آسانسور، کارگاه طلاسازی و کارگاه سنگ‌تراشی داریم، تجهیز این کارگاه‌ها اخیراً اتفاق افتاده و این دوره‌ها کاملاً اشتغال‌زا هستند.

وی اظهار کرد: معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی زیرمجموعه‌هایی نظیر انتشارات، رسانه، مرکز افکارسنجی و سازمان دانشجویان را دارد، انتشارات جهاد دانشگاهی در یک سال اخیر در استان قزوین ۱۰۰ عنوان کتاب منتشر کرده و در حوزه رسانه نیز اخبار با محوریت عدالت، نقد سازنده و مطالبات مردمی منتشر شده است.

پیله‌چی عنوان کرد: ما در سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی تلاش می‌کنیم روی سرمایه‌های آینده کار کنیم و غنای علمی دانشجویان و زیرساخت‌های علمی آنان رشد و ارتقاء داده شود، یکی از برنامه‌های ما این است با ایجاد طرح «شهر دانشجو» بتوانیم به گونه‌ای دانشجویان را تربیت کنیم که زمان فارغ‌التحصیلی مهارت داشته باشند.

وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی یک نهاد خودگردان است و فضاهای ما نیز استیجاری هستند، پروژه ۱۰ هزار متری مجتمع آموزشی و درمانی ما واقع در منطقه مینودر درحال ساخت است، زمانی که کلنگ این پروژه بر زمین زده شد به ۱۰ میلیارد تومان بودجه نیاز داشت تا به بهره‌برداری برسد، اما با در نظر گرفتن تورم، امروز این مبلغ به ۱۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: این پروژه ۳ فاز دارد، در سفر رئیس‌جمهور به استان قزوین بودجه ۴۰ میلیارد تومانی به این پروژه تخصیص داده شد که با در نظر گرفتن این مبلغ می‌توان امید داشت فاز نخست این مجموعه تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد و برای فازهای دیگر نیازمند همکاری خیرین و همکاری مسئولین حوزه سلامت هستیم.

انتهای پیام
captcha