خبرنگاران، جهاد تبیین را جدی بگیرند
کد خبر: 4161412
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳

خبرنگاران، جهاد تبیین را جدی بگیرند

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی با اشاره به مطرح شدن بحث «جهاد تبیین» از سوی مقام معظم رهبری، گفت: خبرنگاران باید جهاد تبیین را جدی بگیرند.

علی اصغر فاتحی فر، رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، علی‌اصغر فاتحی‌فر، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان، روز گذشته، در مراسم تجلیل از خبرنگاران خبرگزاری ایسنا و ایکنا به مناسبت روز خبرنگار، با اشاره به نامیده شدن ۱۷ مردادماه، سالروز شهادت شهید محمود صارمی به عنوان روز خبرنگار، اظهار کرد: مسئولیت اصحاب رسانه به ویژه خبرنگاران ایسنا و ایکنا پس از مطرح شدن جهاد تبیین، بیشتر شده است. معنای جهادتبیین این است که تمامی اخبار برگرفته از واقعیت بوده و صحت و دقت داشته باشند که ایسنا در کشور ما به دقت و سرعت در اخبار شناخته شده است.

وی با اشاره به جایگاه جهاددانشگاهی و خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا در سطح کشور، گفت: مقام معظم رهبری، نظر خاصی به جهاددانشگاهی داشته و در مناسبت‌های مختلف نیز فعالیت‌های این نهاد را تایید کرده و جملات ارزنده‌ای هم به خصوص در مورد ایسنا فرموده اند که جمله معروف ایشان خطاب به ایسنا «اخبار خوب، مفید و امیدبخش مخابره کنید» است.

فاتحی‌فر، یادآور شد: همانطور که جهاددانشگاهی با خون شهدا آبیاری شده، عرصه خبرنگاری نیز با خون شهدا رنگین است که این امر نشان می‌دهد، انسان‌های مخلص و پاکدل عمر خود را در مسیر خبرنگاری گذاشته‌اند.

وی با اشاره شهادت ۲۲ تن و جانبازی هشت تن دیگر از جهادگران آذربایجان‌شرقی در جریان حادثه بمباران ۲۷ دی‌ماه دانشکده فنی دانشگاه تبریز، گفت: این شهدای گرانقدر جهادی باید به جامعه معرفی شوند و  در این راستا نیز امسال جهاددانشگاهی استان، نگاه ویژه‌ای به حوزه جریان سازی شهدا دارد؛ هم‌چنین نیاز داریم خبرنگاران نیز در بحث شهدای ۲۷ دیماه جریان سازی کنند.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که جهاددانشگاهی با بحث علم و فرهنگ گره خورده است، گفت: از مهم‌ترین رسالت‌های این نهاد در دانشگاه، جریان سازی علمی و فرهنگی در جامعه است تا آحاد مردم نسبت به مباحث و جریانات مختلف علمی و فرهنگی اطلاع یابند.

اکبر شوقی، معاون پشتیبانی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی نیز در ادامه تاکید کرد: خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا باید رویکرد اصلی خود در فعالیت‌های رسانه‌ای را حرکت در مسیر حد و حدود اخلاق مداری قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: هرچقدر در جایگاههای مدیریتی خود با اخلاق مداری عمل کنیم، موفق خواهیم شد.

خسرو کنعانی، معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی نیز با اشاره به توانمندی خبرنگاران ایسنا و ایکنا، گفت: جهاددانشگاهی، بستری را برای تربیت نیروی خبرنگار در سطح کشور فراهم کرده تا جوانان و دانشجویان بتوانند از این طریق، توانایی و استعدادهای خود را نشان دهند.

وی جریان سازی در حوزه‌های مختلف و نگاه علمی و دانشگاهی را از جمله رسالت‌های ایسنا عنوان کرد و گفت: ایسنا، یک رسانه دانشگاهی و علمی بوده و باید نگاه این رسانه به اخبار، کاملاً علمی باشد. خبرگزاری بین‌المللی و تخصصی ایکنا نیز یکی از رسانه‌های مطرح کشور با نگاه دینی و قرآنی در جامعه است.

کنعانی، با بیان این‌که ایسنا و ایکنا، از جمله افتخارات جهاددانشگاهی است، گفت: این دو خبرگزاری، از جمله مراکزی هستند که به صورت خلاقانه راه اندازی شده و توانسته‌اند دین خود به جهاددانشگاهی، نظام و انقلاب اسلامی را ادا کنند.

 در پایان این مراسم با اهدای لوح و هدیه ای از خبرنگاران ایسنا و ایکنای آذربایجان شرقی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha