رویکرد سپاه در انتخابات؛ تامین امنیت، سلامت و حضور حداکثری است
کد خبر: 4162235
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۱
فرمانده سپاه عاشورا:

رویکرد سپاه در انتخابات؛ تامین امنیت، سلامت و حضور حداکثری است

سردار عباسقلی‌زاده بر اهمیت برگزاری انتخابات ۱۴۰۲ در اسفندماه به صورت پرشور و باشکوه نیز تاکید و گفت: رویکرد سپاه در انتخابات، تامین امنیت، سلامت و حضور حداکثری بوده و سپاه حق ورود به انتخابات یا حمایت از کاندیدای خاصی را ندارد، اما در راستای دعوت برای حضور حداکثری و هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن انتخابات و همچنین دعوت از اقشار مختلف برای انتخاب اصلح و مطابق با شاخص‌های امامین انقلاب و شهدا پای کار خواهد بود. 

سردارعباسقلی زاده، فرمانده سپاه عاشورا

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سردار اصغر عباسقلی‌زاده، فرمانده سپاه عاشورا، امروز، 22 مردادماه، در نشست صمیمی با اصحاب رسانه استان، به برگزاری کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی در سال‌جاری اشاره و اظهار کرد: طبق ابلاغیه وزارت کشور و ستاد کل نیروهای مسلح، هر استان حداقل هر پنج سال یک بار باید کنگره‌ ملی شهدا را اجرا کند که امسال قرعه به نام آذربایجان‌شرقی افتاده که تلاش خواهیم کرد با مشارکت همه اقشار این کنگره را برگزار کنیم. 

وی با تاکید بر اینکه حدود ۲۰ کنگره برای پیشبرد امور تشکیل یافته و فعالیت‌هایشان را آغاز کرده‌اند، افزود: برای میزبانی کنگره ده هزار شهید استان، ۱۱ اجلاسیه، ۲۲ یادواره در شهرستان‌ها و رویدادهای مختلف فرهنگی و هنری برگزار می‌شود. 

عباسقلی‌زاده، با تاکید بر این‌که یکی از اهداف کنگره ۱۰ هزار شهید استان آذربایجان‌شرقی نیز تکمیل باغ موزه دفاع مقدس بوده و در این رابطه با پیگیری متولیان امر و با همت دولت، بیش از ۲۰ الی ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در این رابطه تصویب شده است، افزود: اعتباری برای سامانه و نرم افزار کامل شهدا و رزمندگان استان نیز درنظر گرفته شده است که در کنگره رونمایی شود. 

فرمانده سپاه عاشورا ادامه داد: یکی از اهداف کنگره نیز مزین شدن تمامی زیرگذرها، روگذرها و میادین اصلی به نقاشی، المان و یادمان‌های شهدا خواهد بود؛ همچنین با ۱۰ هزار خانواده شهید استان نیز دیدار کرده و تندیس فاخری نیز برای هر شهید تهیه شده که مزین به عکس و مشخصات شهید است. 

وی در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از بصیرت و دشمن‌شناسی مردم تبریز در برخورد با فتنه‌ها، خاطرنشان کرد: از مردم عزیز استان و تبریز به ویژه سال قبل نشان دادند که دشمن و هدفش را شناخته‌اند و همچنین اصحاب رسانه‌ نیز آذربایجان‌شرقی را با دشمن‌شناسی، زمانشناسی و ایستادگی مقابل دشمنان و آگاهی از ترفندهای آنان روسفید کردند. 

عباسقلی‌زاده بر اهمیت برگزاری انتخابات ۱۴۰۲ در اسفندماه به صورت پرشور و باشکوه نیز تاکید و خاطرنشان کرد: رویکرد سپاه در انتخابات، تامین امنیت، سلامت و حضور حداکثری بوده و سپاه حق ورود به انتخابات یا حمایت از کاندیدای خاصی را ندارد، اما در راستای دعوت برای حضور حداکثری و هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن انتخابات و همچنین دعوت از اقشار مختلف برای انتخاب اصلح و مطابق با شاخص‌های امامین انقلاب و شهدا پای کار خواهد بود. 

وی در ادامه سخنانش مطالبه‌گری منطقی و حقیقی در راستای حل مشکلات موجود در جامعه را از رسالت‌های اصلی خبرنگاران عنوان کرد و گفت: در مقابل هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان باید موضع خود را به طور صریح بیان کنیم، چراکه تمامی مخالفان مردم شریف ایران و مخالفان اسلام امروز در مقابل جمهوری اسلامی ایران صف‌آرایی کرده و از ابتدای پیروزی انقلاب نیز توطئه‌های مختلفی چون جنگ تحمیلی، تحریم‌های بی سابقه‌ی اقتصادی، دارویی و... را علیه ملت ایران اعمال کرده‌اند. 

فرمانده سپاه عاشورا با بیان این‌که با بررسی در می‌یابیم که ریشه‌ مشکلات در تمامی زمینه‌ها به نوعی به رفتار خصمانه دشمنان متصل است که مشکل آب شرب و کشاورزی نمونه‌ای از آن بوده و اگر دشمنان طی سال‌ها جلوی حق ایران در رابطه با انرژی هسته‌ای را نمی‌گرفتند، می‌توانستیم از این ظرفیت در حوزه آب و انرژی بهره‌مند شویم. 

تلاش‌های سپاه برای احیای دریاچه ارومیه 

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با وضعیت دریاچه ارومیه نیز گفت: دریاچه ارومیه طی دو سال به این شرایط نرسیده، بلکه ماحصل سال‌های گذشته است که دولت مصصم بوده و قرارگاه خاتم نیز وارد شده و میلیاردها هزینه در راستای انتقال آب به دریاچه صرف کرده است که از طرفی نبود بارندگی و قدرت تبخیر باعث ایجاد مشکلاتی شده است، و گرنه سپاه در این رابطه از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و همواره کمک حال دولت است. 

عباسقلی‌زاده با تاکید بر این‌که علاوه بر خود سپاه، حدود هشت موسسه‌ قرارگاه خاتم الانبیاء نیز در استان مستقر بوده و در تمام زمینه‌ها فعال است که در انتقال آب ارس، انتقال رودخانه کانی سیب به دریاچه یا سایر پروژه‌ها تمام توان خود را به کار گرفت و ایجاد تونل برای احیای دریاچه ارومیه سخت‌ترین پروژه‌ای بود که سپاه اجرا کرد، چراکه بخشی از مسیر تونل دچار ریزش می‌شد که درنهایت با فناوری روز انجام گرفت، اما قدرت تبخیر و کم آبی باعث مشکلاتی در دریاچه می‌شود.

وی افزود: البته اقدامات قبلی نیز در این زمینه اثرگذار بوده که بخشش ارتفاعات هزار چشمه "آرارات" توسط رضاشاه پهلوی به ترکیه از جمله آن است، درحالی که آرارات اصلی‌ترین بستر تامین آب شمالغرب و آب رودخانه ارس است و جمیع این عوامل و همچنین بدعملی‌ها در طول دولت‌های قبل باعث ایجاد این شرایط شده است؛ دریاچه ارومیه موضوع امنیتی نیست، بلکه یک مسئله مدیریتی و فرهنگی است که باید بدان نگاه منطقی داشته باشیم. 

عباسقلی‌زاده با اشاره به بدعهدی‌های دشمنان در برهه‌های مختلف و به ویژه برجام، یادآور شد: هرگاه به دشمن اعتماد کرده‌ایم، ضربه خورده و مشکلاتمان نیز مضاعف شده است، به همین دلیل باید با اتکای به توان خود، مسائل و مشکلات را حل کنیم. قبل از دولت فعلی نیز ارتباطمان با اکثر کشورهای جهان قطع بود اما در دولت فعلی اقدامات بزرگی در این رابطه رقم خورد که پیمان شانگهای نمونه‌ای از آن است؛ اما هنوز به علت تحریم‌ها با عودت ارز به داخل کشور مشکل داریم و اگر بتوانیم ارزهای معاملات انجام شده را به کشور بیاوریم قطعا بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. 

فرمانده سپاه عاشورا با بیان این‌که سپاه به عنوان خادم مردم و خدمتگذار انقلاب میزهای خدمت را راه‌اندازی کرد که این اقدام به کل بدنه دولت تسری یافت که اصحاب رسانه باید از این فرصت استفاده کرده و موشکافی و مطالبه‌گری کند، تاکید کرد: رفع گرانی‌ها نیز قضیه‌ای چند بعدی است و اگر به فرمایشات رهبر معظم انقلاب طی ۱۷ سال اخیر دقت کنیم تمامی فرمان‌های سال را حول محور موضوعات اقتصادی ارائه فرموده‌اند که حل این مشکلات همتی عمومی می‌طلبد و سپاه نیز در این رابطه وظیفه اقدام مستقیم ندارد، بلکه کمک‌ کار دولت است. 

وی به فعالیت‌های سپاه در استان در حوزه سازندگی‌ بهداشت و کمک به مناطق محروم نیز اشاره کرد و گفت: سپاه با هماهنگی آبفای استان به حدود ۱۸۰ روستای محروم، آب شرب و کشاورزی رسانده و برابر با فرامین هشت ماده‌ای رهبر معظم انقلاب، سپاه به عنوان بازوی کمکی و برای همکاری در کنار دستگاه‌های اجرایی است. 

عباسقلی‌زاده با اشاره به تحریف‌ها و سیاهنمایی‌های دشمنان علیه دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران، تشریح کرد: در این رابطه علاوه بر راهیان نور، راهیان پیشرفت را نیز برای دانش آموزان تدارک دیده‌ایم تا با پیشرفت‌ها و داشته هایمان از نزدیک آشنا شوند. 

وی با بیان این‌که دشمنان از قدرت و اقتدار هراس دارند و باید در مقابل دشمنان مقتدر و قدرتمند باشیم، خاطرنشان کرد: تا چند سال قبل ۸۰ ناو و بیش از ۴۲ پایگاه در خلیج فارس و اطراف کشورمان داشت، اما اکنون حتی یک ناو هم در خلیج فارس ندارد، افغانستان را ترک کرده و از بیش از ۸۰ درصد از عراق و ۷۰ درصد از سوریه بیرون رفته است که همه‌ این‌ها به بر اثر قدرت موشکی نه تنها سماه بلکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است. 

فرمانده سپاه عاشورا افزود: سپاه به موشک بالستیک نقطه زن هایپرسونیک دست یافته که رادارها قدرت کشف و هدف قرار دادنش را ندارد و همچنین نقطه زن است.

انتهای پیام
captcha