ایجاد مرکز درمان زخم دیابت با همکاری جهاددانشگاهی اردبیل
کد خبر: 4162705
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸

ایجاد مرکز درمان زخم دیابت با همکاری جهاددانشگاهی اردبیل

رئیس انجمن حمایت از بیماران دیابت کشور گفت: برای راه‌اندازی و آموزش درمان زخم دیابت در استان اردبیل با همکاری جهاددانشگاهی اعلام آمادگی می‌کنیم.

جهاددانشگاهی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، به نقل از جهاددانشگاهی اردبیل، دکتر شکور امیدی، رئیس انجمن حمایت از بیماران دیابت کشور، ۲۴ مردادماه، در نشست با سرپرست جهاددانشگاهی استان اردبیل با اشاره به برگزاری دوره‌های کوتاه مدت تخصصی در جهاددانشگاهی از قبیل گیاهان دارویی، کمک پرستاری و غیره، تصریح کرد: برای برگزاری دوره‌های تخصصی درمان زخم دیابت با این نهاد انقلابی و علمی آماده همکاری هستیم و این دوره‌ها را تا مرحله اخذ گواهی مهارت و استفاده از تسهیلات وام پشتیبانی می‌کنیم.

وی افزود: با همکاری جهاددانشگاهی می‌توانیم در زمینه‌های آموزش، پیشگیری، پژوهش و درمان بیماران دیابتی همکاری داشته باشیم. امیدی با تاکید بر اینکه گسترش و توسعه خدمات به بیماران دیابتی جزو برنامه‌های اولویت‌دار انجمن است ادامه داد: با توجه به اینکه بیشترین مشکل را بیماران دیابتی در زمنیه روانی و مقابله با این بیماری را دارند در صورت همکاری با جهاددانشگاهی می‌توانیم در این زمنیه نیز ورود داشته باشیم.

رئیس انجمن دیابت کشور ادامه داد: عسل‌درمانی، سنگ‌درمانی و نمک‌درمانی برای بیماران دیابت در حال انجام است که در صدد هستیم این خدمات را در استان اردبیل بومی‌سازی کنیم.

در ادامه این نشست حسام رسولی، سرپرست جهاددانشگاهی استان اردبیل نیز با اشاره به ظرفیت‌های درمانی و سلامت استان اردبیل تصریح کرد: در حوزه سلامت، آموزش و پژوهش، پیشگیری و بهداشت مقدم بر حوزه درمان است.

رسولی با اعلام اینکه تلاش برای بهبود سبک زندگی مردم در اولویت فعالیت‌های جهاددانشگاهی است گفت: در این رابطه بانک خون بند ناف نوزاد دفتر اردبیل که سلول‌های بنیادی حاصل از خون بندناف همانند سلول‌های بنیادی خون‌ساز مغز استخوان قادر به ساخت انواع سلول‌های دیگر و ترمیم و نگهداری سلول‌ها در هنگام جراحت هستند از خدمات جهاددانشگاهی است.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی اردبیل، برای همکاری با انجمن حمایت از بیماران دیابتی در زمنیه آموزش، پژوهش، پیشگیری و درمان بیماری خاموش دیابت آمادگی دارد و در حال حاضر جهاددانشگاهی اردبیل، در حوزه درمان ناباروری در استان پیشگام هست و تمهیدات برای ورود به حوزه آموزش، پژوهش، پیشگیری و درمان بیماری‌های سرطان و دیابت را در دستور کار دارد.

انتهای پیام
captcha