سوداگران مرگ عامل بروز آسیب‌های مختلف در جامعه می‌شوند
کد خبر: 4162897
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲

سوداگران مرگ عامل بروز آسیب‌های مختلف در جامعه می‌شوند

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه سوداگران مرگ از تجارت این مواد سود کلانی به جیب می‌زنند، گفت: سوداگران مرگ موجب بروز آسیب‌های مختلف در جامعه و از هم‌پاشیدن تحکیم خانواده‌ها و از دست‌رفتن نیروی کار می‌شوند.

تراب محمدی، معاون سیاسی آستاندار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری،  تراب محمدی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز، 25 مردادماه در نشست انتخابات هیئت‌مدیره مجمع خیرین «یاریگران زندگی»، با اشاره به اینکه سوداگران مرگ از تجارت این مواد سود کلانی به جیب می‌زنند، گفت: سوداگران مرگ موجب بروز آسیب‌های مختلف در جامعه و ازهم‌پاشیدن تحکیم خانواده‌ها و از دست‌رفتن نیروی کار می‌شوند. 

وی با بیان اینکه در زمان کنونی کل دنیا با این معضل دست‌ به‌ گریبان هستند، افزود: کشور همسایه ما بزرگ‌ترین تولیدکننده موادمخدر در دنیا بوده و کشور ما نیز در مسیر ترانزیت این مواد قرار دارد؛ بنابراین رسوبات این ترانزیت در کشور موجب آلوده‌شدن افراد مختلف جامعه می‌شود.

محمدی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران سرآمد مبارزه با موادمخدر در دنیاست، اظهار کرد: در چهار دهه اخیر بیش از ۱۲ تا ۱۳ هزار تن مواد مخدر در کشور کشف و علاوه بر این کشفیات بخشی از موادمخدر ترانزیتی نیز از سوی سوداگران مرگ در جامعه توزیع شده است.

وی ادامه داد: علت عمده بروز آسیب‌های اجتماعی مانند دروغ‌گویی، دزدی، فقر و طلاق در جامعه، آلوده‌شدن افراد به مواد مخدر در اشکال مختلف است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی به‌صورت جهادی و داوطلبانه در این راه با سوداگران مرگ مبارزه می‌کنند و در این راه بیش از چهارهزار نفر به شهادت رسیده‌اند.

وی آذربایجان‌شرقی و تبریز را شهر خیرین اعلام کرد و یادآور شد: خیریه‌های مهم و بزرگی در این شهر تشکیل شده است که قدمت آنها به ۷۵ سال قبل برمی‌گردد و در سایه تشکیل چنین خیریه‌هایی به شهر اولین‌ها و شهر بدون گدا مشهور شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی با استقبال از تشکیل مجمع خیرین یاریگران زندگی در این استان و حمایت استانداری از این مجمع، گفت: خیران حاضر در این مجمع باخدا معامله کرده و از افرادی حمایت می‌کنند که معمولاً سایر افراد آن‌ها را به حال خود رها کرده‌اند.

وی اظهار کرد: خیران با حضور در مجامع خیرین و انجام کار جهادی و کمک به رفع بخشی از معضلات اجتماعی جامعه، در جهت ارتقای امنیت و اقتدار جامعه و استحکام خانواده‌ها و اشتغال‌زایی به این افراد تلاش می‌کنند و کار آنان از پاداش اخروی برخوردار است.

انتهای پیام
captcha