نهاد‌های مردمی حلقه رابط بین دولت و مردم هستند
کد خبر: 4163065
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
استاندار آذربایجان شرقی:

نهاد‌های مردمی حلقه رابط بین دولت و مردم هستند

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد حلقه رابط بین دولت و مردم هستند، گفت: مردم اصل و اساس، سرمایه اجتماعی و عامل استواری، قدرت و بالندگی ایران اسلامی هستند.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی، روز گذشته 25 مردادماه، در همایش سازمان‌های مردم نهاد آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد حلقه رابط بین دولت و مردم هستند، گفت: مردم اصل و اساس، سرمایه اجتماعی و عامل استواری، قدرت و بالندگی ایران اسلامی هستند.

وی افزود: در جمهوری اسلامی سازمان‌های مردم‌نهاد چکیده مردم هستند و این‌گونه نیست که زینت المجالس و یا تشریفاتی باشند.

خرم، با اشاره به اینکه این سازمان‌ها در نظام جمهوری اسلامی اصل و اساس بوده و یکی از ارکان اصلی و پایه‌ای در نظام همین مردم هستند، گفت: در طول ۴۴ سال هر جا به مردم تکیه کردیم و از مردم به شکل واقعی استفاده کردیم، نقطه قوت ما بوده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه حیات انقلاب اسلامی مرهون حضور آحاد مردم بوده و همین مردم بودند که در لحظات حساس توانستند نقش بسیار مهمی ایفا کنند، گفت: حضور مردم در حل مسائل و مشکلان بسیار حیاتی است. هر جا مردم به کمک همنوعان خودشان شتافتند آن جامعه پویا و بالنده خواهد بود.

 وی ادامه داد: رویکرد دولت سیزدهم، دولت مردمی و ایران قوی است که دربردارنده این مفهوم است که اگر بخواهیم این کشور از توانایی برخوردار باشد حتماً باید مردم را به‌عنوان اصل مهم و اساسی بدانیم.

خرّم افزود: نهادهای مردمی هر جا روی پای خودشان ایستاده‌اند، سال‌ها و حتی قرن‌ها خود راه خود را ادامه داده‌اند و دولت دراین‌بین فقط نقش تسهیل‌کننده دارد و جامعه توانمند و قدرتمند با مشارکت مردم شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه امروز دریاچه ارومیه در شمال غرب کشور به یک چالش تبدیل شده و در این موضوع یک سری عوامل طبیعی و عوامل تصنعی وجود دارد، گفت: بارشی که در ۲۰ سال گذشته در پیرامون این دریاچه اتفاق افتاده به‌شدت کاهشی یافته است. هر سال بیش از ۲ میلیارد مترمکعب تبخیر اتفاق می‌افتد که بی‌سابقه است.

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: اگر سازمان‌های مردم‌نهاد در زمان مناسب، به آگاه‌سازی مردم در حوزه مدیریت مصرف آب می‌پرداختند امروز مردم و جامعه نسبت به مسائل آشناتر بودند.

انتهای پیام
captcha