اعلام جوایز و حد نصاب‌ مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)
کد خبر: 4163381
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱

اعلام جوایز و حد نصاب‌ مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)

جوایز حائزین رتبه‌های برتر و حدنصاب‌های هفدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) اعلام شد.

مسابقات امام علی(ع)

به گزارش ایکنا، بنابر اعلام دبیرخانه هفدهمین دوره مسابقات، جوایز این دوره نسبت به سال گذشته با افزایش 30 درصدی همراه بود که بنابر تدابیر انجام شده به نفرات اول تا سوم و متسابقانی که امتیاز حد نصاب را دریافت کرده باشند، جوایزی اعطا می‌شود.

جوایز نفرات اول تا سوم به تفکیک رشته، قرائت تحقیق و آشنایی با ترجمه در گروه سنی زیر ۱۸ سال با حداکثر 10 میلیون تومان و حداقل 7 میلیون تومان و در مقطع بالای ۱۸ سال با حداکثر 12 میلیون و حداقل 8 میلیون تومان همراه است. همچنین مرتلان حائز رتبه نخست در مقطع زیر 18 سال، 7 میلیون تومان و در مقطع بالای 18 سال، 8 میلیون و 500 هزار تومان دریافت خواهند کرد.

رتبه نخست رشته حفظ 10 جزء در مقطع زیر 18 سال و بالای 18 سال، 7 میلیون و 500 هزار تومان و در رشته حفظ 20 جزء، 10 میلیون تومان و در رشته حفظ کل، 15 میلیون تومان دریافت می‌کنند.

همچنین به آقایان و بانوان بالای 18 سال شرکت‌کننده در رشته مفاهیم قرآن به رتبه نخست، 5 میلیون تومان، رتبه دوم، 4 میلیون و 500 هزار تومان و رتبه سوم، 4 میلیون تومان اهدا می‌شود.

جوایز رتبه‌های برتر و حدنصاب‌های مسابقات امام علی(ع)

بر طبق سنوات گذشته، این مسابقه مردمی و بخش خصوصی به منظور ایجاد و ارتقای انگیزه و فراهم کردن بسترهای تشویقی متسابقان جوایزی را برای شرکت‌کنندگان آقا و بانو در دو مقطع زیر 18 سال و بالای 18 سال که در رشته‌های مختلف به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا می‌کنند، مشروط به کسب امتیاز حد نصاب، جوایزی را اعطا می‌کند که نسبت به دوره شانزدهم 20 درصد افزایش یافته است. در دوره گذشته این دوره از مسابقات حدود هزار نفر این جوایز را دریافت کردند.

به قاریان زیر 18 سال در رشته قرائت تحقیق و آشنایی با ترجمه قرآن، 1 میلیون تومان و در مقطع بالای 18 سال، 1 میلیون و 200 هزار تومان، مرتلان و آشنایی با ترجمه قرآن زیر 18 سال در رشته قرائت ترتیل، 700 هزار تومان و در مقطع بالای 18 سال، 850 هزار تومان پرداخت خواهد شد.

همچنین هدیه حد نصاب آقایان و بانوان حافظ 10 جزء در دو مقطع بالای 18 سال و زیر 18 سال، 850 هزار تومان، حافظان 20 جزء 1 میلیون تومان، حافظان کل 1 میلیون و 200 هزار تومان و مفاهیم قرآن 600 هزار تومان است.

جوایز رتبه‌های برتر و حدنصاب‌های مسابقات امام علی(ع)

تمامی جوایز به شماره شبای بانکی متسابقان که زمان ثبت‌نام در فرایند تکمیل اطلاعات درج کرده‌اند، واریز خواهد شد و به حائزین رتبه‌های اول تا سوم جوایز حد نصاب تعلق نمی‌گیرد.

در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل و مفاهیم قرآن، نمرات حد نصاب از مجموع امتیاز کسب شده و در رشته‌های حفظ قرآن نمرات حد نصاب از امتیاز کسب شده در بخش صحت حفظ تعیین خواهد شد. 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha