موکب شهدای ارسباران آماده پذیرایی از زائران اربعین است
کد خبر: 4163759
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷

موکب شهدای ارسباران آماده پذیرایی از زائران اربعین است

امام جمعه اهر از آمادگی و تجهیز موکب شهدای ارسباران و استقرار این موکب در مسیر پیاده روی اربعین حسینی(ع) برای پذیرایی از زائران بارگاه ملکوتی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خبر داد.

حجت الاسلام حاجی زاذه، امام جمعه اهر

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده، امام جمعه اهر، امروز، در جمع خبرنگاران، گفت: همزمان با کل کشور مردم ولایت مدار و با ایمان این شهرستان نیز مقدمات آمادگی برای حضور در پیاده روی اربعین حسینی(ع) فراهم نموده‌اند و در این راستا موکب شهدای ارسباران با تجهیزات کامل برای استقرار در مسیر پیاده روی اربعین آماده بوده تا از زائران پذیرایی کنند. 

وی در ادامه صداقت و راستگویی را رکن اصلی در خبرنگاران برشمرد و افزود: در اسلام و متون دینی به مسئله صداقت و راستگویی بسیار اشاره شده است و باید همه وعده‌ها و کارها به صورت صادقانه انجام شود ولی متاسفانه در جامعه کنونی به جای صدق، کذب بیشتر رایج است و این عیب بزرگی برای جامعه اسلامی است که باید اصلاح و فرهنگ صدق در جامعه ترویج پیدا کند. 

حاجی‌زاده، گفت: خبرنگاران در کنار راستگویی، صداقت و مطالبه‌گری باید زمان شناسی، به هنگام بودن و ابتکار عمل را در دست داشته باشند تا بتوانند به موقع و سریع اخبار را درج تا فرصت هیچ عکس العملی را به دشمنان ندهند. 

امام جمعه اهر، در ادامه مطالبه‌گری را حق مردم برشمرد و افزود: باید مراقب بود مطالبه‌گری در مسیر سوء استفاده دشمنان نباشد و با ادبیات درست و منطقی به دور از هرگونه تنش و چالشی به صورت صحیح مطالبه‌گری انجام شود و مشکلات و دغدغه‌های مردم به اطلاع مسئولان برساد که این نیز جزو وظایف خبرنگاران است و بحث مطالبه‌گری مهم است و باید دقت کنیم در این راه افراط و تفریط نباشد. 

وی به بحث آتش به اختیار نیز اشاره کرد و گفت: در صورتی که مسئولان و دستگاه‌های دولتی به وظایف خود عمل نکنند برای حفظ دین و نظام خود مردم به صورت آتش به اختیار وارد صحنه شوند و البته معنی آتش به اختیار که برای همگان واجب کفایی است، باید با نظم و سلسله مراتب صورت گیرد و از بی‌نظمی و خودسرانه عمل کردن به جد دوری شود تا به نتیجه برسد و این مطالبه‌گری نیز همیشه در راستای استحکام، تقویت، توسعه و پیشرفت نظام باشد. 

امام جمعه اهر از خبرنگاران و مردم خواست در پیشرفت و توسعه این شهرستان در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی به صورت هماهنگ و منسجم همراه یکدیگر و یاور مسئولان باشند.

انتهای پیام
captcha