آمار ازدواج در آذربایجان‌شرقی بالاتر از متوسط کشوری است
کد خبر: 4164275
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱

آمار ازدواج در آذربایجان‌شرقی بالاتر از متوسط کشوری است

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی، آمار ازدواج در استان را بالاتر از متوسط کشوری بیان کرد و گفت: موضوع جمعیت و فرزندآوری یکی از موضوعات مورد تأکید مقام معظم رهبری است؛ لذا باید با تهیه گزارش‌های منسجم آماری با نگاه آسیب‌شناسانه به موضوع توجه و راهکار عملی توسط کارشناسان ارائه شود. 

تراب محمدی، معاون استاندارآذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، تراب محمدی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز، 31 مردادماه، در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان، ولادت، فوت، ازدواج و طلاق را وقایع حیاتی عنوان کرد و گفت: یکی از وظایف اصلی ثبت‌احوال، ثبت این وقایع در کشور است که در چنین جلساتی با مقایسه آماری این وقایع توسط کارشناسان امر می‌توان برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری صحیحی برای تعالی آینده کشور اتخاذ کرد.

وی آمار ازدواج در استان آذربایجان‌شرقی را بالاتر از متوسط کشوری بیان کرد و افزود: موضوع جمعیت و فرزندآوری یکی از موضوعات مورد تأکید مقام معظم رهبری است؛ لذا باید با تهیه گزارش‌های منسجم آماری با نگاه آسیب‌شناسانه به موضوع توجه و راهکار عملی توسط کارشناسان ارائه شود.

محمدی، افزود: موضوع جمعیت و فرزندآوری یکی از موضوعات مورد تأکید مقام معظم رهبری است؛ لذا باید با تهیه گزارش‌ها منسجم آماری با نگاه آسیب‌شناسانه به موضوع توجه و راهکار عملی توسط کارشناسان ارائه شود. 

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی، طلاق را یکی از آسیب‌های اجتماعی جامعه ایرانی دانست و بیان کرد: یکی از علل اصلی افزایش طلاق در جامعه شیوع فرهنگ سخیف غربی در میان جوانان است. آثار مخرب طلاق تنها بر یکی از طرفین تأثیر نمی‌گذارد؛ بلکه هر دو طرف، فرزندان و خانواده‌های آنها را نیز تحت شعاع قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه مسئله ازدواج جوانان یکی دیگر از مسائل مهم جامعه است، ادامه داد: باتوجه‌به آمار ثبت‌احوال کشور، خوشبختانه آمار ازدواج در استان آذربایجان شرقی بالاتر از متوسط کشوری است؛ اما همچنان باید به این موضوع اهتمام ویژه داشته باشیم.
 
محمدی، افزود: توجه به معنویات و دوری از تشریفات و تجمل‌گرایی یکی از راهکارهای اساسی برای ترویج سنت حسنه ازدواج است. مسیر اصلاح جامعه و نیل به جامعه ایرانی‌اسلامی، تبیین آسیب‌های کاهش ازدواج و افزایش طلاق در جامعه است و مسئولیت آن بر عهده همه آحاد جامعه است.
 
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی، مهم‌ترین راهکار برای برون‌رفت از تعلق به فرهنگ غربی را بازگشت به فرهنگ و تمدن اصیل ایرانی‌اسلامی دانست و ابراز کرد: درصورتی‌که بتوانیم فرهنگ اصیل ایرانی‌اسلامی را با روش‌های جذاب و نوین ارائه دهیم قطعاً نیازهای روزمره عموم مردم که اغلب فرهنگی است برطرف می‌شود و جامعه بازگشتی زیبا به فرهنگ خود خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha