کاهش رشد تولید علم؛ زنگ خطری برای مهاجرت نخبگان و اساتید
کد خبر: 4165441
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۹
متفکر آزاد بیان کرد:

کاهش رشد تولید علم؛ زنگ خطری برای مهاجرت نخبگان و اساتید

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعد از انقلاب علی‌رغم تحریم‌ها رشد علمی ایران در دنیا و منطقه چشمگیر بوده است، گفت: در سال‌های اخیر به‌خاطر حمایت‌های کمتری که از دانشگاه‌ها و دیگر مراکز تولید علمی صورت گرفته، رشد تولید علم در مقایسه با کشورهای منطقه و همجوار به خطر افتاده است و این زنگ خطری برای مهاجرت نخبگان و اساتید است.

روح الله متفکر آزاد، نماینده مردم تبریز در مجلس

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، روح‌الله متفکر آزاد، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، روز گذشته، پنجم شهریورماه، با حضور در جمع از استادان، پژوهشگران، دانشجویان، فعالان اقتصادی، کارگزاران نهادهای مختلف در دانشگاه تبریز، گفت: دانشگاه تبریز در رتبه‌بندی‌های اخیر جهانی در تولید علم و فناوری جزو 5 دانشگاه برتر ایران است.

وی با تأکید بر اینکه بعد از انقلاب، تولید علم و فناوری و رشد علمی در همه شاخص‌ها توسعه و رشد یافته است، اظهار کرد: در تولید علم و فناوری و توسعه و رشد علم در کشورمان، باید به دو مقوله حکمرانی تولید علم و فناوری و حکمرانی علمی با توجه به نیاز کشورمان در بخش‌های مختلف توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

متفکر آزاد، حکمرانی علمی و دانش را برای اداره کشور ضروری دانست و افزود: سرریز تولید علم و فناوری در کشور باید با توجه به نیازهای کشورمان در حوزه‌های مختلف و برای رشد و شکوفایی کشورمان به‌کار گرفته شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، در ادامه با بیان اینکه بعد از انقلاب علیرغم  تحریم‌ها، مشکلات اقتصادی، مالی و نداشتن تکنولوژی پیشرفته، رشد علمی ایران در دنیا و منطقه چشمگیر بوده است، تصریح کرد: در سال‌های اخیر به خاطر حمایت‌های کمتری که از دانشگاه‌ها و دیگر مراکز تولید علمی صورت گرفته، رشد تولید علم در مقایسه با کشورهای منطقه و همجوار به خطر افتاده است و این زنگ خطری برای مهاجرت نخبگان و اساتید است. 

وی افزود: در سال‌های اخیر در مجلس، مصوبه‌های خوبی برای جهش تولید علم و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و دیگر مراکز رشد تولید علم صورت گرفته و در برنامه هفتم با قانونی کردن تأسیس اندیشکده‌های مختلف حکمرانی علمی در کشور تقویت و نهادینه می‌شود.

صفر نصراله‌زاده، رئیس دانشگاه تبریز نیز در این جلسه، گفت: دانشگاه تبریز بعد از دانشگاه تهران، جزء قدیمی‌ترین دانشگاه‌های ایران است که در ادوار مختلف در تولید علم و فناوری در بخش‌های مهم به دستاوردها و موفقیت‌های بزرگی دست یافته که همه آنها به خاطر تلاش و همت همه دانشگاهیان اعم از اساتید، محققان، دانشجویان و کارکنان بوده است.

انتهای پیام
captcha