کنفرانس خبری دبیر کل سازمان همکاری اسلامی و وزیر خارجه عراق
کد خبر: 4165569
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷

کنفرانس خبری دبیر کل سازمان همکاری اسلامی و وزیر خارجه عراق

فؤاد حسین در کنفرانس خبری با رئیس سازمان همکاری اسلامی ضمن محکومیت قرآن سوزی بر لزوم فعالیت مشترک برای جلوگیری از این جنایت تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری عراق، فؤاد حسین، وزیر امور خارجه عراق در نشست خبری خود با حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی ضمن محکومیت قرآن سوزی تصریح کرد: این اقدام یک پدیده خطرناک است که باید از آن پیشگیری کرد.

وی تأکید کرد: نشست سازمان همکاری اسلامی که به بررسی آتش زدن قرآن کریم پرداخت، بسیار مهم است.

حسین افزود: با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی درباره اسلام هراسی و جنبش‌های نژادپرستانه علیه مسلمانان در کشورهای جهان گفتگو کردیم.

وزیر امور خارجه عراق در ادامه افزود: ایده برگزاری نشست‌ها و کنفرانس‌هایی را برای ایجاد سازوکارهایی با کشورهای اروپایی درباره حدود آزادی بیان مطرح کردیم. وی خاطر نشان کرد: آتش زدن قرآن کریم مخالف با مفهوم آزادی بیان است. حسین همچنین تأکید کرد: ما ایده ادامه حمایت از دفتر سازمان همکاری اسلامی در بغداد را نیز مطرح کردیم.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز تأکید کرد ما موضع دولت عراق در محکومیت سوزاندن قرآن کریم را تحسین می‌کنیم.

در پی سوزاندن قرآن کریم در سوئد و اعتراضات گسترده مردم عراق در برابر سفارت سوئد در بغداد، مقامات عراقی ضمن محکومیت جنایت قرآن سوزی بر لزوم تعهد دولت سوئد برای جلوگیری از تکرار این اقدامات تأکید کردند.

 

انتهای پیام
captcha