بیش از ۹۳ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی آذربایجان‌شرقی هستند
کد خبر: 4165725
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸

بیش از ۹۳ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی آذربایجان‌شرقی هستند

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۹۳ هزار و ۶۱۶ خانوار و ۳۱۵ هزار و ۲۵۶ نفر تحت پوشش بهزیستی استان هستند، گفت: پشت نوبت مستمری‌بگیر نداریم و رسیدگی به پرونده‌ها در سریع‌ترین زمان انجام می‌شود.

فرگل صحاف، مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، فرگل صحاف، مدیرکل بهزیستی استان، امروز، 7 شهریورماه با حضور در دفتر ایکنای استان، با بیان اینکه ۹۳ هزار و ۶۱۶ خانوار و ۳۱۵ هزار و ۲۵۶ نفر تحت پوشش بهزیستی استان هستند، گفت: پشت نوبت مستمری‌بگیر نداریم و رسیدگی به پرونده‌ها در سریع‌ترین زمان انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه بهزیستی با درک شرایط موجود و تورم اقتصادی و تحریم‌ها برای ارائه خدمات سهل‌الوجود در قالب شورای هماهنگی با رویکرد همگرایانه نهایت سعی و تلاش خود در راستای خروج از معیشت محوری انجام می‌دهد، افزود: البته در کنار اعتبارات دولتی اداره‌کل بهزیستی افتخار جذب ۲۰۰ میلیارد تومان کمک مردمی در سال گذشته را داشته است.

صحاف، با بیان اینکه بهزیستی، علاوه بر ارائه خدمات توان‌بخشی، مشارکت اجتماعی و برنامه‌های پیشگیرانه به‌عنوان متولی سلامت اجتماعی شناخته می‌شود، افزود: اداره‌کل بهزیستی استان، خدمات غربالگری را از پیش از به دنیا آمدن تا دوران سالمندی و حتی افراد بالای ۱۰۰ سال انجام داده و با افراد در ارتباط است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه بهزیستی وظیفه ارائه خدمات پیشگیری به کل آحاد جامعه را دارد، ادامه داد: برنامه‌های پیشگیری شامل برنامه‌های مهارت‌های زندگی و آموزش‌های پیش، حین و بعد از ازدواج، پیشگیری اعتیاد، جلوگیری از طلاق را شامل می‌شود.

وی در خصوص چالش‌های غربالگری نیز اظهار کرد: مشکلی در غربالگری نداریم و تمامی خانواده‌های دارای تک معلول به بالا غربالگری می‌شوند تا قبل از اینکه کودک به دنیا بیاید، در خصوص احتمال به دنیا آمدن فرزند معلول غربالگری، علت‌یابی، آموزش و راهنمایی شوند.

صحاف در خصوص عملکردهای مهم اداره‌کل بهزیستی در دولت، تشریح کرد: ساخت و تحویل مسکن مددجویان بهزیستی در دولت مورد توجه بوده و در سال ۱۴۰۰ به تعداد ۷۵۱ واحد و در سال ۱۴۰۱ نیز به تعداد ۶۶۲ واحد که در مجموع دو ساله دولت تعداد یک هزار و ۴۶۸ مسکن مددجویی ساخت و تحویل مددجویان و معلولان داده‌ایم که نسبت به مدت مشابه قبلی ۲۹.۹ درصد رشد دارد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی افزود: اشتغال و تثبیت شغلی مددجویان نیز از دیگر اولویت‌های دولت بوده که شامل ارائه تسهیلات اشتغال و حمایت از بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی مددجویان بوده و در این راستا نیز طی دو سال گذشته به اشتغال و تثبیت شغلی ۱۷ هزار و ۶۴۰ نفر کمک کرده‌ایم که ۶.۸ درصد رشد داشته است.

وی از افزایش اعتبار مستمری پرداختی به استان خبر داد و گفت: تعداد مددجویان بهزیستی با توجه به اینکه برخلاف سال‌های گذشته، افراد پشت نوبت نداریم، رشد ۳۴ درصدی در دو سال داشته ولی اعتبار مستمری‌ها ۱۴۳ درصد افزایش یافته است و طی این مدت نیز بیش از ۱۸ هزار نفر از افراد پشت نوبت وارد دور مستمری شده‌اند.

صحاف از ارائه ۴۳ هزار ۵۶۴ خدمت اورژانس اجتماعی طی دو سال در آذربایجان‌شرقی خبر داد و اظهار کرد: تعداد ۷۰ هزار و ۲۶۲ مشاوره حضوری در مراکز مشاوره دولتی و غیردولتی بهزیستی استان ارائه شده است.

انتهای پیام
captcha