نهضت مدرسه‌سازی در اردبیل آغاز شده است
کد خبر: 4165909
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲

نهضت مدرسه‌سازی در اردبیل آغاز شده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در توسعه شهری برنامه‌ای برای افزایش سرانه فضای آموزشی در نظر گرفته نشده و ما مصمم به راه‌اندازی نهضت مدرسه‌سازی در استان اردبیل هستیم.

کلام‌اله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیلبه گزارش ایکنا، به نقل از آموزش و پرورش اردبیل، کلام‌اله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل، هفتم شهریور ماه در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به غفلت و بی‌توجهی در ساخت مدرسه در قالب شهرک‌ها و مجموعه‌های مسکونی متعدد تصریح کرد: متأسفانه در توسعه شهری برنامه‌ای برای افزایش سرانه فضای آموزشی در نظر گرفته نشده و ما مصمم به راه‌اندازی نهضت مدرسه‌سازی در استان هستیم.

وی به تراکم جمعیت دانش‌آموزی در برخی از مناطق شهر اردبیل به عنوان نقطه انفجاری یاد کرد و ادامه داد: ۴۶ درصد فضاهای آموزشی نیز فرسوده بوده و ما با برخی مدارس سنگی و کانکسی روبه‌رو هستیم که امیدواریم تا مهر سال آینده تمامی مدارس کانکسی و سنگی در استان برچیده شود.

صفری از احداث ۳۷۰ پروژه آموزشی، سالن ورزشی، نمازخانه و فضاهای تربیتی در استان با نظارت دقیق و مستمر خبر داد و تصریح کرد: ما بسیاری از پروژه‌های فراموش شده آموزشی و پرورشی را احیا کردیم و در کنار آن در صدد بازسازی اردوگاه مقدس اردبیلی و پژوهش‌سرای بابا صفری هستیم.

 

کمبود دارالقرآن و مجموعه‌های آموزشی و تربیتی در اردبیل  

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به کمبود پژوهش‌سراها، دارالقرآن‌ها و مجموعه‌های آموزشی و تربیتی در سطح استان اشاره کرد و گفت: در ۱۲۰ شاخص آموزشی و پرورشی به غیر از هفت مورد ما حرکت رو به جلو و رشد ۳۰ تا ۴۰ درصدی را شاهد بودیم و در کنار آن در آموزش و پرورش برای پاسخگویی به مراجعین همیشه باز است.

صفری از تشکیل تیمی برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین در استان به شکل جامع و مستمر خبر داد و خاطرنشان کرد: ارتقای جایگاه معلم، تقویت مدارس دولتی و ساماندهی نیروی انسانی نیز جز اولویت برنامه‌ریزی‌ها است.

وی به احداث مدرسه دارالفنون به تعداد ۳۸ کلاس درس به صورت مجزا دخترانه و پسرانه اشاره کرد و افزود: برای مدارس غیرانتفاعی نیز قرار است معلمان به شکل تخصصی با حضور در دوره‌های توانمندسازی از مهارت‌های مورد نظر بهره‌مند شوند.

صفری از گزینش مجدد معلمان مدارس غیرانتفاعی خبر داد و اضافه کرد: برای امنیت شغلی این معلمان ضروری است تا سازماندهی مناسب و درست انجام شود.

وی با انتقاد از رویه غلط مؤسسات آموزشگاه‌های آزاد برای دریافت مبالغ هنگفت از والدین در برگزاری کلاس‌های آموزشی بیان کرد: گاه این مؤسسات منبع فساد مالی بوده و تصمیم گرفتیم در سطح استان ساماندهی مؤسسات و آموزشگاه‌های آزاد را انجام دهیم.

صفری در ادامه سخنان خود اظهار کرد: صدور مجوز آموزش و تربیت گروه سنی زیر ۱۸ سال با آموزش و پرورش است و سایر دستگاه‌ها حق صدور مجوز در این زمینه را ندارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در مورد فعالیت سازمان تعلیم و تربیت کودکان با پوشش مهدها و نظام آموزشی و پرورشی گروه‌های سنی زیر ۶ سال تصریح کرد: مربیان در مهدهای کودک از صلاحیت‌های حرفه‌ای بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام
captcha