آموزش مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه به سمت بازار کار معطوف شود
کد خبر: 4166365
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵

آموزش مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه به سمت بازار کار معطوف شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی کفت: آموزش‌ها باید معطوف به بازار کار شوند و در این راستا نیازهای بازار مورد سنجش قرار گیرند.

محمد کلامی، معاون استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، محمد کلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی، روز جمعه 10 شهریورماه، در کارگروه مهارت آموزی کارکنان وظیفه استان گفت: خدمت سربازی فرصت خوبی برای مسئولیت پذیری جوانان و مهارت آموزی آنها برای ورود به بازار اشتغال است.

وی افزود: با توجه به اینکه در دوره خدمت سربازی، به فکر شغل آینده خود هستند، باعث می‌شود از دوره‌های مهارت آموزی استقبال بیشتری شود.

کلامی هدف از این دوره‌ها‌ را ایجاد اشتغال مطرح کرد و گفت: هدف از برگزاری دوره‌های مهارت آموزی برای کارکنان وظیفه، این است که برای آنها شغل ایجاد کنیم.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی، به جایگاه کشوری استان در پرداخت این تسهیلات اشاره کرد و گفت: آذربایجان‌شرقی در میزان مبلغ پرداختی تسهیلات اشتغال به کارکنان وظیفه رتبه اول کشور و در درصد پرداختی رتبه سوم کشور را دارد که این جایگاه نشانگر تلاش و پیگیری‌های مستمر نهادهای ذیربط در استان است.

وی به استفاده از پتانسیل اتاق بازرگانی تأکید کرد و افزود: برخی جلسات کارگروه در اتاق بازرگانی برگزار شود چرا که یکی از مشکلات واحدهای صنعتی استان کمبود نیروی کار است و می‌توانیم برخی کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی را با مراکز نظامی هماهنگ نماییم که این امر می‌تواند در خصوص ایجاد اشتغال تاثیر بسزایی داشته باشد.

کلامی، نظارت بر تسهیلات اعطایی را امری مهم برشمرد و بیان کرد: به تسهیلاتی که در قالب اشتغال اعطا می‌شود باید نظارت کرد. اگر وام پرداختی در محل خودش هزینه نشود موجب افزایش نقدینگی در جامعه شده و بلای جان مردم خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی، به هدایت آموزش‌ها به سمت بازار کار تأکید و گفت: آموزش‌ها باید معطوف به بازار کار شود. در این راستا نیازهای بازار مورد سنجش قرار گرفته و مشاغلی که مورد نیاز است و ارزش افزود خواهد ‌داشت وارد دوره‌های مهارت آموزی شوند.

انتهای پیام
captcha