برپایی ۱۱۰ ایستگاه صلواتی در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین
کد خبر: 4166622
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳

برپایی ۱۱۰ ایستگاه صلواتی در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین

معاون زیارت و گردشگری شهرداری مشهد گفت: ۱۱۰ ایستگاه صلواتی با ۱۵۰ غرفه در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین برپا می‌شود.

ایستگاه صلواتیسیدجلیل بامشکی، معاون زیارت و گردشگری شهرداری مشهد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌رضوی، در خصوص برنامه‌های این معاونت برای ایام اربعین با اشاره به دو مأموریت این معاونت در مشهد و نجف گفت: براساس تقسیم کار اقداماتی در نجف اشرف مانند اعزام نیروهای پاکبان و پیش‌بینی اتوبوس‌ برای سهولت و تسریع در حمل و نقل زائران در نظر گرفته شده است، علاوه بر این نیز در قالب کمیته فرهنگی، اعزام راهنمای زائر و تعدادی مبلغ و روحانی در مسیر کاروان‌های اعزامی و در شهر نجف انجام شد.

معاون زیارت و گردشگری شهرداری مشهد ادامه داد: دومین مأموریت، پیش‌بینی اقدامات فرهنگی معاونت زیارت و گردشگری در مشهد است که در این راستا برگزاری همایش پیاده‌روی جاماندگان اربعین را مانند سال گذشته در دستور کار داریم. راهپیمایی جاماندگان اربعین در 15 شهریورماه از ساعت 8 صبح از میدان 15 خرداد تا حرم مطهر رضوی در نظر گرفته شده است و تا غروب روز اربعین ادامه دارد.

بامشکی بیان کرد: تمهیداتی برای برپایی ایستگاه‌های صلواتی در طول مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین برای خدمت‌رسانی به زائران پیاده انجام شده است، 50 ایستگاه صلواتی از سوی امور مساجد و 60 ایستگاه صلواتی از سوی هیئات مذهبی در مسیر پیاده‌روی برپا می‌شود.

معاون زیارت و گردشگری شهرداری مشهد گفت: در مجموع 150 غرفه در روز اربعین به ارائه خدمات مختلف فرهنگی، درمانی، پذیرایی و... در مسیر پیاده‌روی زائران از میدان 15 خرداد تا حرم مطهر رضوی می‌پردازند. در غرفه‌های فرهنگی نیز علاوه بر اجرای برنامه ویژه کودکان و نوجوانان، اجرای مراسم چهارپایه‌خوانی، تواشیح‌خوانی و... صورت می‌گیرد.

بامشکی تصریح کرد: برای سهولت شرکت‌کنندگان در پیاده‌روی روز اربعین نیز 2 پارکینگ رایگان، یکی در پایانه مسافربری امام رضا(ع) و دیگری در بوستان جهان‌شهر تدارک دیده شده و از مسیر پارکینگ به‌سمت میدان 15 خرداد نیز اتوبوس رایگان برای جابه‌جایی افراد در نظر گرفته شده است.

وی در پایان گفت: از دیگر اقدامات صورت گرفته، تمهیدات در خصوص ارائه خدمات رایگان خطوط بی آر تی به‌سمت حرم مطهر رضوی در روز اربعین است، ضمن اینکه اطلاع‌رسانی و فضاسازی با محور اربعین و اعلام برنامه جاماندگان اربعین در سطح شهر صورت گرفته است.

انتهای پیام
captcha