هتک حرمت دوباره قرآن در سوئد
کد خبر: 4166779
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰

هتک حرمت دوباره قرآن در سوئد

سلوان مومیکا، مهاجر عراقی مقیم سوئد بار دیگر اقدام به آتش زدن یک جلد از قرآن در شهر مالمو کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از صدی البلد، شبکه سوئدی SVT گزارش داد که یک حادثه سوزاندن قرآن کریم در شهر مالمو سوئد توسط سلوان مومیکا، مهاجر عراقی، به وقوع پیوسته است که حین اقدام او به آتش زدن قرآن، فردی ناشناس قصد برهم زدن این مراسم را داشت که پلیس او را دستگیر کرد.

این رسانه سوئدی با بیان این موضوع افزود: حدود 200 نفر در محل آتش زدن قرآن تجمع کرده بودند و فضای این رخداد متشنج بود و به همین دلیل هم پلیس سوئد چند نفر دیگر را نیز در این مراسم دستگیر کرد.

پیش از این، رسانه‌های محلی گفته بودند که اقدامات مکرر هتک حرمت به قرآن کریم در 9 ماه گذشته نزدیک به 200 هزار دلار برای سوئد هزینه داشته است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، به نقل از رادیو سوئد، اقدامات تحریک‌آمیز آتش زدن قرآن کریم توسط راسموس پالودان، سیاستمدار دانمارکی ـ سوئدی و سلوان مومیکا، پناهجوی عراقی ساکن استکهلم، منجر به هزینه 2.2 میلیون کرون سوئد شد.

در این گزارش آمده است که اقدامات تحریک‌آمیز انجام شده توسط افراط‌گرایان منجر به افزایش هزینه خدمات امنیتی به دلیل استقرار تعداد بیشتری از افسران پلیس و اخلال در وظایف معمول بسیاری از آن‌ها شد که حدود 200 هزار دلار برای دولت هزینه داشت.

انتهای پیام
captcha