احزاب مخالف سوئد به دنبال قانون ممنوعیت قرآن سوزی
کد خبر: 4166146
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴

احزاب مخالف سوئد به دنبال قانون ممنوعیت قرآن سوزی

احزاب مخالف دولت سوئد به دنبال وضع قانونی هستند که سوزاندن قرآن را به عنوان جنایت نفرت دسته‌بندی کرده و آن را ممنوع کند.

به گزارش ایکنا به نقل از Yeni Safak، ماگدالنا اندرسون (Magdalena Andersson) رئیس حزب مخالف دولت سوئد روز گذشته گفت که در حال بررسی اصلاحیه قانون نظم عمومی است که براساس آن سوزاندن قرآن را جنایت نفرت شناخته و جرم می‌داند.

اندرسون در کنفرانس خبری خود اعلام کرد: حزب سوسیال دموکرات سوئد شروع به کار در جهت اصلاح قانونی کرده که به سلوان مومیکا، به عنوان یک پناهنده عراقی اجازه می‌دهد تا نسخه هایی از کتاب مقدس مسلمانان را در سوئد بسوزاند.

او گفت: حزب در حال بررسی اصلاحات قانونی بدون تغییر قانون اساسی است و همچنین در حال بررسی این مسئله است که قانون فعلی نظم عمومی را اصلاح کند که در نتیجه آن سوزاندن قرآن به دلیل تحریک افکار عمومی جرم محسوب شود.

رهبر حزب مخالف دولت سوئد تصریح کرد: اقدام اخیر دانمارک برای ممنوعیت سوزاندن قرآن، سوئد را در عرصه بین‌المللی تنها خواهد گذاشت.

نخست وزیر سابق سوئد اظهار کرد که این اصلاحیه باید سال آینده آماده شود.

دولت دانمارک هفته گذشته اعلام کرد که لایحه‌ای را ارائه کرده است که سوزاندن متون مقدس مذهبی را به صورت علنی جرم انگاری می‌کند.

این اقدام برای جرم انگاری سوزاندن کتاب مقدس یا قرآن انجام می‌شود.

سوئد و دانمارک به دلیل اجازه دادن به هتک حرمت قرآن که تحت حمایت پلیس صورت گرفت با انتقادات گسترده ای مواجه شده‌اند.

انتهای پیام
captcha