تأکید الازهر بر حمایت اسلام از مقدسات ادیان الهی در کنفرانس آلمان
کد خبر: 4168170
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶

تأکید الازهر بر حمایت اسلام از مقدسات ادیان الهی در کنفرانس آلمان

احمد الطیب، شیخ الازهر در سخنرانی افتتاحیه کنفرانس بین‌المللی صلح در آلمان ضمن اظهار تأسف از حوادث اخیر هتک حرمت قرآن کریم، بر حمایت اسلام از مقدسات ادیان الهی تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، احمد الطیب، شیخ الازهر، در سخنرانی افتتاحیه نشست بین‌المللی صلح در آلمان روز گذشته، 18 شهریور گفت: حوادث اخیر بر همگان روشن ساخت که متأسفانه با وضعیت بی‌سابقه‌ای مواجه هستیم که در آن نفرت از ادیان و هتک حرمت مقدسات آنها به اوج خود رسیده است.

به گفته وی سوزاندن قرآن در برخی از کشورهای غربی، عملی بود که در نگاه نخست ناشی از عمل فردی منحرف و یا بیمار انگاشته می‌شود اما تعجب هنگامی بیشتر می‌شود که این اقدام از سوی برخی از دولت‌های غربی به بهانه آزادی بیان مورد حمایت قرار می‌گیرد. این امر به صراحت تحقیر عقل و ذهن انسان است چرا که بشر به شکلی قاطع میان آزادی بیان و آزادی هرج‌ومرج و حمله به دیگران و مقدسات آنها تمایز قائل است.

شیخ الازهر تأکید کرد: مسلمانان جنایت سوزاندن و تخریب کلیساها در پاکستان را محکوم کردند و الازهر در بیانیه خود اعلام کرد که آتش زدن کلیساها معادل جرم سوزاندن قرآن کریم است؛ و این موضعی استوار از سوی مسلمانان بوده که از ابتدای آغاز اسلام همواره بر آن تأکید شده است. این منطقی ناشی از قرآن است که قرآن و کتب آسمانی پیش از آن را نور و هدایتی برای انسان‌ها توصیف می‌کند. با این منطق همان‌طور که باید از مساجد حمایت شود، کلیساها و کنیسه‌ها نیز باید مورد حمایت قرار گیرند.

کنفرانس بین‌المللی صلح یک گردهمایی بین‌المللی است که از سوی انجمن سنت ایگیدو از 10 تا 12 سپتامبر (19 تا 21 شهریور) در برلین برگزار می‌شود. این انجمن در رم مستقر است و در 73 کشور جهان فعالیت می‌کند. در کنفرانس امسال فرانک اشتاین مایر، رئیس‌جمهور آلمان و تعدادی از رهبران مذهبی و جوامع و شخصیت‌های سیاسی حضور دارند و طی آن راه‌های ترویج ارزش‌های صلح و برادری انسانی، مبارزه با اسلام‌هراسی فزاینده در اروپا و راه‌های مقابله با هتک حرمت مقدسات دینی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha