دشمن برای تمام اقشار جامعه برنامه دارد
کد خبر: 4168539
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
مدیر کل حراست جهاددانشگاهی:

دشمن برای تمام اقشار جامعه برنامه دارد

مدیر کل حراست جهاددانشگاهی با بیان این‌که دشمن برای هر قشر مردمی ما از جمله نخبگان، دانش آموزان و دانشجویان برنامه دارد، اظهار کرد: اکنون نوع استعمار تغییر کرده زیرا جمهوری اسلامی قوی‌تر شده است.

جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی،  سید یوسف حسینی، مدیر کل حراست جهاددانشگاهی، در مراسم تودیع و معارفه مدیر حراست سازمان جهاددانشگاهی استان، با عرض خدا قوت و سلام ریاست جهاددانشگاهی کشور و هیات رییسه این نهاد به نیروهای جهادی آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: بخش اصلی کار حراست، صیانت است اما از دید مقام معظم رهبری، این مجموعه دارای جایگاه خطیری است زیرا حراست‌ها، چشم بینای سازمان‌ها و مشاورینی امین برای روسای دستگاه‌ها و مامنی برای پرسنل سازمان هستند.

وی با اشاره به برگزاری همایش حراست‌های سازمان جهاددانشگاهی پس از وقفه چهار ساله، افزود: هر ساله شعاری در حوزه حراست داریم و مضمون انقلابی نیز همواره همراه حراست است زیرا حراست یک مجموعه انقلابی بوده و حراست سازمان جهاددانشگاهی نیز حراست انقلابی با اندیشه جهادی است. بر این اساس شعار حراست سازمان در سال ۱۴۰۲ «تحول گرا، اثربخش و پاسخگو» بوده است.

وی ادامه داد: تحول گرایی در بخش حراست مدنظر است زیرا باید نگاه جدیدی به حراست در جهت کمک به اهداف سازمان داشته باشیم. جهاددانشگاهی، مولود انقلاب است و در کنار سایر مولودهای انقلاب، ثمرات بالایی دارد. پایه کار در جهاددانشگاهی نیز یک کار حراستی است. جهاددانشگاهی بنا به دستور امام راحل در سال 59 برای حراست از دانشگاه ایجاد شده است و یکسری جوان‌های انقلابی باانگیزه پای کار این مجموعه آمده‌اند.

حسینی در ادامه با بیان این‌که بعد از انقلاب اسلامی، استکبار جهانی دوست نداشت تا جمهوری اسلامی به عنوان اولین حکومت اسلامی در جهان روی کار بیاید، افزود: قبل از انقلاب اسلامی در کشوری زندگی می‌کردیم که پایگاهی برای آمریکا بود. اکنون نیز تمامی کشورهای اطراف ما دارای پایگاه آمریکایی هستند اما وقتی انقلاب شد و آمریکا از خاک ایران به بیرون رانده شد، برایشان قابل هضم نبود زیرا در چنین زمانی، هیمنه آمریکا شکست و احساس خطر کردند.

مدیرکل حراست جهاددانشگاهی، گفت: اتاق فکر استکبار پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت این انقلابی که توسط یک روحانی با دست خالی پیروز شده است، اگر در نطفه خفه نشود نمی‌توانند آبروی ریخته شده را جمع کنند، بنابراین از همان روز اول نقشه‌های خود را شروع کردند و انتظار داشتند تا یک ماه بعد از انقلاب اسلامی، نسخه جمهوری اسلامی پیچیده شود. اول خودشان به صورت مستقیم آمدند و ماجرای طبس اتفاق افتاد اما با عنایت الهی زمین‌گیر شدند و سپس نیز شروع به جنگ‌های نیابتی کردند. ترور چهره‌های نخبه‌، اعضای دولت و ...  نیز از جمله برنامه‌های استکبار بود و تا به امروز نیز این شرایط ادامه دارد. الان نیز نمی‌دانند چه کاری کنند و دست به هر کاری می‌زنند و از هر حقه و موقعیتی استفاده می‌کنند تا جمهوری اسلامی را نابود کنند.

وی با بیان این‌که دشمن برای هر قشر مردمی ما از جمله نخبگان، دانش‌آموزان و دانشجویان برنامه دارد، اظهار کرد: اکنون نوع استعمار تغییر کرده زیرا جمهوری اسلامی قوی‌تر شده است. گاه دشمن ناامید می‌شود اما عقب‌نشینی نمی‌کند‌. از استعمار باید یک چیز را یاد گرفت آن هم پافشاری آن‌ها است و این‌که علی رغم ناامیدی دست نمی‌کشند. 

حسینی، با بیان این‌که ما باید قدر انقلاب را بدانیم، افزود: زمانی پادشاهان کشورمان کسانی بودند که مستشاران خارجی بابت حضور آن‌ها در ایران حق توحش می‌گرفتند.

مدیرکل حراست جهاددانشگاهی، با اشاره به بیرون آمدن جمهوری اسلامی از توطئه‌های دشمنان در اغتشاشات سال گذشته، گفت: اصل بزنگاه این اتفاقات و رهبری اغتشاشات نیز به دست گروهک منافقین بود. گروهکی که دارای ارتش سایبری است و در فضای مجازی و پیام رسان‌های خارجی که سرور آن‌ها دست ما نیست، شروع به انتشار اخبار و کلیپ‌های دروغین کردند و جوانان ما را سپر کارهای خود قرار دادند.

حسینی با بیان این‌که هر لحظه ممکن است، نقشه جدیدی از سوی دشمن اجرا شود، افزود: حراست، چند وظیفه دارد از جمله این‌که باید مدیریت صحیح با کمترین هزینه در موقعیت‌های خاص انجام گیرد. یکی از بی هزینه ترین و بی دردسر ترین برنامه‌ها نیز جهاد تبیین است.  

وی با بیان این‌که دشمن تلاش داشت تا ایران مثل یمن و عراق شود، ادامه داد: بذر انقلاب اسلامی که در سال ۵۷ کاشته شد، سپس تبدیل به نهال و در نهایت درخت تناوری گشت که با خون شهدا و امثال حاج قاسم سیلمانی آبیاری می‌شود. بی‌شک تاریخ خواهد نوشت که بعد از دوران پیامبر اکرم(ص)، امام علی(ع) و انقلاب اسلامی، شخص دیگری همچون حاج قاسم سلیمانی نخواهیم داشت. دشمن از چنین انسان‌هایی می‌ترسد.  
 
حسینی، در ادامه با اشاره به لزوم تبیین و کار بر روی جوانان به خصوص در بحث حجاب، گفت: در این خصوص لازم به برخورد نیست بلکه باید عمل کنیم و با عمل به جوانان و به خصوص دانشجویان خود تبیین و روشنگری انجام دهیم.  

مدیر کل حراست جهاددانشگاهی با بیان این‌که سیاست دشمن در جریان اغتشاشات سال گذشته، القای ناامیدی بود، اظهار کرد: جنگ الان بسیار سخت‌تر از جنگ تحمیلی هشت ساله است.  

وی در ادامه با اشاره به رسالت‌های خبرگزاری ایسنا، به عنوان یک رسانه زیرمجموعه جهاددانشگاهی، افزود: با توجه به این‌که انتخابات را در پیش رو داریم، ایسنا باید از فرصت‌های لازم برای تبیین استفاده کند.  

حسینی در خاتمه ضمن ارج نهادن به فعالیت‌ها و زحمات آقای جلیل گلبازی طی پنج سال تصدی گری مسئولیت حراست سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، آقای امین بزاز را یکی از نیروهای ارزشمند سازمان معرفی کرد که در این حوزه مسئولیت خطیر قبول زحمت کرده است.

عبداللهی، مدیرکل حراست کل آذربایجان‌شرقی، نیز در این مراسم با بیان این‌که بخش حراست، متفاوت از کار ساده اداری است، اظهار کرد: حراست، مسئولیت بسیار خطیری است زیرا با آبروی افراد سروکار دارد.

وی افزود: حراست، پس از انقلاب اسلامی وارد حوزه ادبیات شده و واژه مقدسی است. پیش از انقلاب نیز در وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها چنین موقعیتی وجود داشت ولی برای دولت ستمشاهی بود و در آن زمان، هر کارمند و فردی که پایش به حراست باز می‌شد، کارش به زندان و احکام سنگین می‌رسید، ولی حراست در نظام مقدس جمهوری اسلامی، به منظور صیانت از دارایی‌های ارزشمند نظام تعریف شده است زیرا یکی از با اهمیت ترین حوزه‌های هر سازمانی، نیروی انسانی آن است.  

وی با اشاره به آموزش‌های پیشگیری، آگاهی دهی و هوشیاری به نیروهای حراستی، گفت: این آموزش‌ها در راستای روشنگری و آگاهی دهی انجام می‌گیرد تا خدای نکرده مشکلی برای کارکنان و نیروهای مجموعه‌ها و سازمان‌ها پیش نیاید. بیشتر آموزش‌های حراست در بحث ضمن خدمت و آموزش‌های دوره‌ای بر روی پیشگیری و صیانت متمرکز است.  

عبداللهی گفت: حراست، خانه امن کارکنان است. زمانی حراست می‌تواند موفق باشد که به عنوان مامن و پناهگاه به آن نگاه شود. حراست، امین یک مجموعه است و حفظ آبروی افراد را برای خود تکلیف می‌داند.

مدیرکل حراست آذربایجان‌شرقی، افزود: فلسفه وجودی رسالت پیامبر اکرم(ص) نیز بر همین اساس است و ابتدا باید بشر، هشدار داده شود و پس از آن انتظار عمل به احکام را داشته باشیم. از سویی نیز اگر کارمندی در یک سازمان، دچار لغرش شود باید مورد درمان قرار گیرد زیرا کل سیستم را آلوده می‌کند.  

وی تاکید کرد: تمامی تلاش‌هایی که در حراست انجام می‌گیرد، به خاطر ایجاد امنیت است. این موضوع چنان اهمیتی دارد که ۷۸۹ بار کلمه امنیت و مشتقات آن در قرآن کریم آمده است. در جوامع پیشرفته نیز ابتدا باید امنیت، ایجاد و تثبیت شود، سپس به دنبال توسعه رفت. اکنون به یمن وجود امنیت در جمهوری اسلامی توسعه تا لب مرزها رفته و روستاهای مرزی دارای امکانات توسعه‌ای بوده و در حوزه‌های مختلف خدمات دریافت می‌کنند.

مدیرکل حراست کل آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که مردم قدر دو نعمت سلامتی و امنیت را تا زمانی که خدشه‌ای به آن وارد شود، نمی‌دانند، افزود: شیوع بیماری کرونا باعث شد تا مردم بیشتر قدر سلامتی خود را بدانند. در بحث امنیت نیز در اغتشاشات سال گذشته مشاهده کردیم که وقتی امنیت به مخاطره افتاد، اهمیت آن بیش از پیش برای مردم مشخص شد.

وی خاطرنشان کرد: دشمنی نظام استکباری و صیهونیستم بین المللی با ما یک واقعیت است، با این حال هنوز هم عده‌ای هستند که نمی‌خواهند آن را باور کنند. این نظام استکباری طی ۴۴ سال گذشته بحران‌هایی برای جمهوری اسلامی ایجاد کرده و همگی دست اندرکاران آن برای براندازی آمده‌اند. معتقد هستند که باید تنها یک فرهنگ در دنیا وجود داشته باشد و تشیع را نقطه مقابل خود می‌بینند زیرا آحاد مختلف جامعه از لحاظ فطری خواهان تشیع هستند.

وی تاکید کرد: دشمن علی‌رغم اذعان به شکست، بیکار ننشسته و به شدت برای آینده و به خصوص مدارس و دانشگاه‌ها و جوانان ما برنامه ریزی می‌کند.

عبدالهی، با تاکید بر لزوم جهاد تبیین و معرفی توانایی‌ها، توسعه و پیشرفت‌های داخل کشور که حتی در شاخصه‌های توسعه‌ای و آمارهای جهانی دیده می‌شود، گفت: ما در تبلیغ این دستاوردهای خود ضعیف عمل کرده‌ایم و این توانمندی‌ها زیاد نشان داده نشده است.  

مدیرکل حراست کل آذربایجان‌شرقی با اشاره به تاثیر فضای مجازی بر روز کودکان و نوجوانان، خاطرنشان کرد: ما اگر برنامه‌ای برای این موضوع نداشته باشیم و به آن توجه نکنیم، کودکانمان آسیب می‌بینند. مقام معظم رهبری نیز به مقوله هوش مصنوعی، تاکید داشته‌اند و نباید از این تکنولوژی هم غافل شویم.

وی در خاتمه از تلاش‌ها و زحمات آقای گلبازی، مدیر حراست قبلی سازمان جهاددانشگاهی استان قدردانی کرده و امین بزازبنابی، رئیس جدید حراست این مجموعه را از جمله نیروهای خدوم و خوب حراست عنوان کرد.

علی‌اصغر فاتحی‌فر، رئیس سازمان جهادددانشگاهی آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم با تکریم از فعالیت‌های جهادگرانه ۳۲ ساله‌ی مهندس گلبازی، رئیس قبلی مدیر حراست، اظهار کرد: برای این جهادگر در کسوت بازنشستگی آرزوی توفیق و بهروزی داریم.

وی با تاکید بر این‌که پیشرفت‌ها و اثرگذاری‌های جهاددانشگاهی استان یقینا با عنایت خداوند متعال و تلاش جهادگران عزیز محقق شده است، افزود: برای آقای بزاز، مدیر جدید حراست جهاددانشگاهی نیز آرزوی توفیق در مسئولیت جدید داریم که بیش از یک دهه است در حوزه مدیریت فرهنگی جهاد دانشگاهی ایفای نقش کرده‌اند.

وی با تاکید بر این‌که شهر تبریز و خطه‌ آذربایجان در برهه‌های مختلف تاریخی اثرگذاری فراوانی داشته و این نقش آفرینی ارزشمند بارها مورد تمجید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است، افزود: نیروهای امنیتی استان نیز از ارگان‌های انتظامی و اطلاعاتی تا سپاه، ارتش و حراست دستگاه‌های اجرایی همواره نقش خوبی در برهه‌ها و بزنگاه‌های مختلف ایفا کرده‌اند.

فاتحی‌فر با تاکید بر این‌که به برکت هم‌افزایی و همدلی نیروهایی امنیتی حوادث سال گذشته با کمترین خسارت در استان مدیریت شد، افزود: جهاددانشگاهی استان در راستای مسائل سال قبل، موضوع ارتقای سواد رسانه را محور قرار داده و دوره‌های تربیت مربی سواد رسانه برگزار کرده است.

وی با اشاره به برگزاری دو دوره تربیت مربی سواد رسانه با حضور اساتید برجسته، خاطرنشان کرد: دوره‌های تخصصی داخلی نیز در ادامه‌ی کارگاه‌ها برگزار شد و همکاران در تلاش هستند تا محتوای خوب و غنی آماده شده و در بدنه دانشگاه‌ها ارائه شود.

رئیس سازمان جهادددانشگاهی استان با بیان این‌که در حوزه هوش مصنوعی نیز کارگروهی در سازمان تشکیل شده و همکاران فعالیت می‌کنند، گفت: هوش مصنوعی یکی از بحث‌های داغ امروز بوده و همانند تیغه‌ دو لبه دارای کاربردهای مثبت و منفی است که در این رابطه همکاران پای کار هستند و چندین نرم افزار برای سازمان‌ها در حوزه‌ی نظارت و کنترل کار کرده‌اند.

وی با تاکید بر تلاش جهاددانشگاهی در راستای تحقق اهداف و رسالت‌های این نهاد و همچنین انتظارات رهبر معظم انقلاب از این مجموعه، اظهار کرد: در حد توان تلاش می‌کنیم تا در جامعه و دانشگاه‌ها نقش‌آفرینی موثر و مفیدی داشته باشیم.

در پایان این مراسم، از زحمات آقای جلیل گلبازی مدیر حراست سابق جهادددانشگاهی آذربایجان‌شرقی تکریم و آقای امین بزاز بنابی به عنوان مدیر جدید حراست سازمان معرفی شد. 

انتهای پیام
captcha