توزیع یک هزار بسته مهر تحصیلی از محل موقوفات در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 4168566
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰

توزیع یک هزار بسته مهر تحصیلی از محل موقوفات در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی از توزیع یک هزار بسته مهر تحصیلی از محل موقوفات با همکاری آموزش و پرورش و کمیته امداد در آستانه بازگشایی مدارس در استان خبر داد.

حجت الاسلام حسینی، مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف استان، امروز، 21 شهریورماه، در مراسم توزیع بسته‌های مهر تحصیلی در مقبره شاه حسین ولی تبریز، از توزیع یک هزار بسته مهر تحصیلی از محل موقوفات با همکاری آموزش و پرورش و کمیته امداد در آستانه بازگشایی مدارس در استان خبر داد و گفت: طرح «مهر تحصیلی» یکی از طرح‌های سراسری سازمان اوقاف در کشور است که سالانه در آستانه بازگشایی مدارس اجرا می‌شود.

وی افزود: ارزش هر بسته‌ مهر تحصیلی تهیه شده بیشتر از یک میلیون تومان بوده که با کمک سازمان اوقاف تولید شده است و در اختیار دانش آموزان بنا به سهمیه هر شهرستان قرار می‌گیرد. 

حسینی، هم‌چنین با اشاره به تغییر تاریخ هفته وقف در تقویم جمهوری اسلامی، گفت: هفته وقف در سال‌های گذشته همزمان با رحلت نبی اکرم اسلام(ص) اجرا می‌شد اما امسال بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و به پیشنهاد سازمان اوقاف، روز وقف به ۱۶ ربیع الاول و ولادت پیامبر اکرم(ص) به عنوان نخستین واقف جهان اسلامی تغییر یافته است.

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی، هم‌چنین از وجود بیش از ۸۰۰ نوع نیت خیرخواهانه در عرصه‌های مختلف فکری و فرهنگی شامل اطعام و احسان به فقرا، دارو درمان، کمک به تحصیل و دانش آموزان نیازمند، اهل بیت(ع)، گسترش و معارف دین، اعزام به عتبات عالیات و مشهد مقدس، حتی عرصه حقوق حیوانات و ... خبر داد.

انتهای پیام
captcha