دفاع مقدس به جوانان ما خودباوری و استقلال را آموخت
کد خبر: 4170486
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹

دفاع مقدس به جوانان ما خودباوری و استقلال را آموخت

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی، گفت: دفاع مقدس به جوانان ما خودباوری و استقلال را آموخت چراکه در روز‌های اول دفاع مقدس تسلیحات ما به قدری کم بود که جیره‌بندی می‌کردیم و در حد تعویض قطعات مدیریت می‌کردیم، اما الآن در امنیت و تکیه به توان داخلی تجهیزات بازدارنده تولید می‌کنیم.

دریادار عباسی، مدیرکل حفظ اثار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، امیر دریادار رضا عباسی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، امروز، 31 شهریورماه، در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تبریز  اظهار کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند شروع دفاع مقدس به عنوان جشن محسوب می‌شود، زیرا ما به دنیا حقانیت خود را ثابت کردیم در صحنه عمل و سیاست برنده شدیم.

وی با اشاره به زوایای پنهان و پیدا دفاع مقدس گفت: خدا را شاکر هستیم که ۲۹ شهریور ماه به خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم و ایشان در این جلسه طی بیانات ارزنده‌ای فرمودند، آنچه در دفاع مقدس رخ داد حماسه تاریخ ساز است که هم برای دیروز هم امروز و فردا موثر است و باید نسل‌های فعلی بدانند.

عباسی، با اشاره به اینکه باید بدانیم با چه دشمنی روبرو بودیم، افزود: در دفاع مقدس جنگی که بر ما تحمیل شد، موضوع مردم ایران و عراق و زبان فارسی و عربی نبود بلکه جنگ یک دیوانه به نام صدام بود که با تحریک کشور‌های غربی و شرقی به کشور ما تهاجم کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: هدف اصلی دشمن تا دندان مسلح در حمله نظامی به کشور این بود که می‌خواستند انقلاب ما را در نطفه خفه کنند.

وی خاطرنشان کرد: پشت پرده مسائل عمیقی مطرح بود؛ رسانه‌های معاند سعی دارند که آرمان‌های امام را به انحراف نکشانند تا جایی که به دفاع مقدس خدشه وارد کنند.

عباسی، گفت: معاندین مدعی هستند که دفاع مقدس یک جنگ احساسی و خارج از عقلانیت بود؛ در حالیکه ما قبل از انقلاب جنگ‌های زیادی داشتیم که طی آن خاک زیادی از کشور از دست رفته بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی، ابراز کرد: ما در دفاع مقدس از منابع ملی و منافع خود دفاع کردیم لذا زوایای پیدا و پنهان دفاع مقدس باید مطرح شود و جوانان بفهمند و بدانند.

وی بیان کرد: کار به جایی رسیده دشمن و مغرض در تطهیر خاندان کثیف پهلوی اعتقاد دارند، همه دستاورد‌های فعلی کشور توسط این خاندان فاسد آمده است؛ یادتان هست وقتی بعثی‌ها به کشور حمله کرد همین خاندان و طرفداران و کشور‌های غربی و شرقی چقدر از این اوضاع خشنود بودند.

عباسی گفت: دفاع مقدس به جوانان ما خودباوری و استقلال را آموخت  چراکه در روز‌های اول دفاع مقدس تسلیحات ما به قدری کم بود که جیره‌بندی می‌کردیم و در حد تعویض قطعات مدیریت می‌کردیم، اما الآن در امنیت و تکیه به توان داخلی تجهیزات بازدارنده تولید می‌کنیم.

وی ادامه داد: امروز در خلیج فارس و دریای عمان جولان می‌دهیم و با قدرت ایستاده‌ایم، و دنیا دید که چگونه دلاورمردان نیروی دریایی هشت ماه ماندگاری در دریا را تجربه کرد.

عباسی، با بیان اینکه امروز جوانان ما به خودباوری رسیده‌اند، ادامه داد: اولین گام و اتفاق که در صحنه‌های مختلف کشور اتفاق افتاد، بروز و ظهور جوانانی نظیر شهیدان باکری‌ها، شفیع‌زاده‌ها، یاغچیان‌ها، همت‌ها و ... بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی، یادآور شد: امروز جوانان ما در رده‌های مختلف در حال تربیت و آموزش هستند که همگی براساس باور‌های عمیق دینی و آموزه‌های اخلاقی متناسب با انقلاب اسلامی است.

وی در خاتمه به برگزاری کنگره ملی ۱۰ هزار شهید اشاره کرد و گفت: بیش از ۲ هزار برنامه پیش‌بینی شده است که در یک هفته اخیر اجرا خواهد شد که همگی در سطح شهر ملموس خواهد بود.

انتهای پیام
captcha