دستاوردهای دفاع مقدس را برای نسل جوان تبیین کنیم
کد خبر: 4171196
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷
استاندار آذربایجان‌شرقی:

دستاوردهای دفاع مقدس را برای نسل جوان تبیین کنیم

عابدین خرم، با بیان اینکه نظام ایران اسلامی همیشه مورد هجمه دشمنان بوده است، گفت: در این سال‌ها خیلی هجمه‌ها و توطئه‌ها از بیخ گوش انقلاب رد شده که همه در پرتوی دفاع مقدس بوده است و اگر ما دستاوردهای دفاع مقدس را به خوبی برای نسل جوان منتقل و تبیین کنیم، ادای وظیفه کرده‌ایم.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی، روز گذشته سوم مهرماه، در مراسم تجلیل و تکریم پیشکسوتان و همسران رزمندگان استان، گفت: ایام دفاع مقدس هویت بخشی به ایران اسلامی است و سالجاری تقارن ایام ربیع با هفته دفاع مقدس بسیار با برکت است.

وی با اشاره به جایگاه رزمندگان، ادامه داد: سخن گفتن از دفاع مقدس در این جمع مصداق مثال زیره به کرمان بردن است زیرا همه آن‌ها دستی در آتش این جنگ تحمیلی داشتند.

خرم به اهمیت دفاع مقدس در دیگاه رهبر معظم انقلاب تأکید و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب هر سال صفحه جدیدی از کتاب قطور دفاع مقدس را ورق می‌زنند و تبیین و تشریح می‌کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به حضور پر شور مردم در جبهه‌ها، گفت: در دفاع مقدس مردم از جاهایی که به مخیله کسی خطور نمی‌کرد، بلند شدند و به جبهه‌ها رفتند، این دفاع مقدس چه اسوه‌ها، اسطوره‌ها و الگوهایی را خلق کرد و ما امروز بعد از ۴۴ سال در سایه آن دستاوردها کار انقلاب را پیش می‌بریم.

وی با بیان اینکه نظام ایران اسلامی همیشه مورد هجمه دشمنان بوده است، اظهار کرد: در این سال‌ها خیلی هجمه‌ها و توطئه‌ها از بیخ گوش انقلاب رد شده که همه در پرتوی دفاع مقدس بوده است و اگر ما دستاوردهای دفاع مقدس را به خوبی برای نسل جوان منتقل و تبیین کنیم، ادای وظیفه کرده‌ایم.

خرم دولت را برآمده از فکر و عمل مطرح کرد و گفت: بعد از توطئه‌هایی که اتفاق افتاد، دولت با شعار، فکر و عمل مبتنی بر حفظ مبانی و ارزش‌ها و تمسک به اهداف انقلاب و دفاع مقدس سر کار آمد.

وی افزود: رئیس دولت، کسی است که خود را سرباز ولایت می‌داند که این امر ریشه در باور دینی ما دارد و این یک تفکر بنیادین است. وقتی دولت سیزدهم، کار را شروع کرد، طوری برنامه‌ریزی شده بود که بعد از شش هفت ماه ما دچار بحران شویم و امکان ادامه کار نباشد و این امر در هر دو بعد داخلی و خارجی صادق بود.

استاندار آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: به برکت هدایت‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب، کشور با گفتمان انقلاب و ارزش‌ها و حفظ مبانی با تمام همسایگان در بهترین شرایط ارتباطی قرار داریم.

وی به سفر رئیس‌جمهور به سازمان ملل در نیویورک اشاره کرد و گفت: در سایه همین امر، امروز کسانی که تا دیروز در سفر آقای رئیس‌جمهور به نیویورک همه برنامه‌ریزی‌ها به بهترین شکل انجام و بیش از ۴۰ دیدار انجام شد، آن‌ها از این سیاست‌های عالمانه مبتنی بر گفتمان انقلابی و ارزشی رئیس دولت مردمی اظهار خرسندی کردند.

خرم ادامه داد: با این گفتمان دو سال آینده را در بهترین شرایط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خواهیم بود.

وی به اهمیت برنامه‌ریزی در حوزه‌های مختلف تأکید و گفت: باید با برنامه‌ریزی دقیق در حوزه تعلیم و تربیت در حوزه فرهنگ و رفتارهای فرهنگی نیز گام های اساسی برداریم تا مومنان اذیت نشوند.

استاندار آذربایجان‌شرقی، به حرکت عظیم اربعین اشاره کرد و اظهار کرد: اگر در پیاده‌روی اربعین، دعای مومنان در این حرکت الهی نبود، ما دچار تنش می‌شدیم، اما چشمان بیدار دستگاه‌های امنیتی و سیاسی به موقع توطئه‌ها را شناسایی و خنثی کردند و هم مردم با نجابت و آگاهی خواب دشمنان را نقش بر آب کردند که همه از برکات خون شهدا و دفاع مقدس است.

وی با اظهار امیدواری اظهار کرد: با گشایش‌های انجام شده در حوزه‌های مختلف، امیدواریم که ماه‌های آینده وضعیت کشور در همه ابعاد روند امیدبخشی داشته باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد از افرادی که همه چیز را به غرب گره می‌زدند، اظهار کرد: آن‌هایی که می‌گفتند همه چیز ما به «اف ای تی اف» وابسته است و باید دم کدخدا را ببینیم و باید با اروپایی‌ها سر حفظ استقلال کشور پشت نیز مذاکره بنشینیم و سیستم دفاعی کشور را در شرایط دلخواه غرب قرار دهیم، حالا شاهد خلاف این ادعاهایشان هستند.

وی ادامه داد: کسانی که هفت هشت سال پول‌های ما را بلوکه کرده بودند و برای نگهداری آن هم پول می‌خواستند، اکنون چه شده که این پول‌ها باز می‌گردد؟

خرم، به دلایل این توفیقات اشاره کرد و گفت: حفظ اتحاد و انسجام، اطاعت از رهبری و توکل به خدا همراه با تلاش و مجاهدت شبانه روزی دولتمردان دلیل وقوع این اتفاقات است، اگر شبانه‌روز در کشور تلاش و مجاهدت نشود و برنامه‌ریزی نداشته باشیم، محکوم به شکست هستیم و برای رسیدن به قله باید عزممان را جزم کنیم و بشارت آن را رهبر حکیم ما دادند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه جایگاه امروز کشور در حوزه مختلف نسبت به گذشته بهبود یافته است، بیان کرد: ما در حوزه تولید، اقتصاد، دستاوردهای دانش بنیان و هر نیاز دیگر جامعه در مقایسه با چند سال قبل در بهترین شرایط قرار داریم، در این کشور در ۴۰ سال گذشته هیچ‌کس جرئت نکرده بود دست به جراحی اقتصادی بزند و همه دولت‌های قبلی به حفظ وضعیت موجود راضی شده بودند اما امروز شما روند معطوف به ثبات اقتصادی را در جامعه شاهد هستید.

وی با اشاره به موضوع امنیت گفت: در موضوع امنیت نیز همان نسل باقیمانده از دفاع مقدس جانفشانی می‌کنند تا امنیت کشور مخدوش نشود، بطوری‌که شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی نمونه عینی این مسئله است.

خرم ادامه داد: شهادت سردار سلیمانی نظام و انقلاب را در گام دوم انقلاب و حیات آن را در دهه پنجم انقلاب، بیمه کرد.

وی با اشاره به اینکه خون شهید سلیمانی از بین نرفته است، بیان کرد: مقاومت در منطقه، محصول شهادت سردار شهید سلیمانی است و ضرورت دارد که روی این نعمت خدادادی بیشتر تمرکز و تامل کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی، به توطئه‌های دشمنان در ایام اربعین اشاره کرد و گفت: دشمنان ما دو سال گذشته برنامه‌ریزی کرده بودند که به زعم خودشان پیاده روی اربعین را جمع کنند، اما این رویداد جهانی، عامل اتحاد و انسجام بین کشورهای مسلمان شد و خواب آشفته دشمن برای برهم زدن امنیت مردم عزیزمان توسط گروه‌های تروریست در روزهای بعد از پیاده‌روی اربعین نقش بر آب شد.

وی هوشیاری و بیداری مردم را عامل اصلی این موفقت‌ها دانست و گفت: هوشیاری مردم، شناخت دشمن و گوش به فرمان رهبری بودن، دلیل اصلی موفقیت نهادهای امنیتی در نقش بر آب کردن توطئه دشمنان در هفته‌های اخیر بود.

انتهای پیام
captcha