الگوی دانشگاه اسلامی را به دنیا معرفی کنیم
کد خبر: 4171284
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰

الگوی دانشگاه اسلامی را به دنیا معرفی کنیم

رئیس دانشگاه تبریز، با تأکید بر ضرورت پیگیری فعالیت‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی دانشجویان در دانشگاه‌ها، گفت: دانشگاه‌های ما باید به‌عنوان نماد بالندگی، نه‌ تنها با دانشگاه‌های برتر دنیا رقابت کنند، بلکه به‌عنوان الگوی جدیدی از دانشگاه اسلامی به کل دنیا معرفی شوند.

دانشگاه تبریز، آغازسالتحصیلی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، صفر نصراله‌زاده، رئیس دانشگاه تبریز، روز گذشته، سوم مهرماه، در آیین استقبال از دانشجویان به مناسبت آغاز سال‌تحصیلی جدید، اظهار کرد: مهرماه آغازی برای روشن شدن چراغ علم و دانش و پژوهش در دانشگاه‌ها است و امیدواریم سال تحصیلی خوبی را در دانشگاه‌ها پیش‌رو داشته باشیم.

وی با تأکید بر ضرورت پیگیری فعالیت‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی دانشجویان در دانشگاه‌ها، افزود: دانشگاه‌های ما باید به‌عنوان نماد بالندگی، نه‌تنها با دانشگاه‌های برتر دنیا رقابت کنند، بلکه به‌عنوان الگوی جدیدی از دانشگاه اسلامی به کل دنیا معرفی شوند.

رئیس دانشگاه تبریز یادآور شد: از همه‌ دانشجویان جدیدالورود می‌خواهم با شرکت در برنامه‌ها و فوق‌برنامه‌های دانشگاه، علاوه بر تعلیم در تزکیه‌ خود نیز پیشرفت داشته باشند؛ چراکه دانشجویان نخبگان جامعه هستند که آینده‌ میهن اسلامی را رقم خواهند زد و لذا باید در زمینه‌های مختلف راه کمال و پیشرفت را در پیش بگیرند تا در آینده بتوانند انسان‌های موثری برای کشور باشند. 

نصراله‌زاده همچنین در حاشیه‌ بازدید از ثبت‌نام دانشجویان بین‌المللی این دانشگاه با تأکید بر دقت و مراقبت کارکنان در برخورد با دانشجویان بین‌المللی اظهار کرد: آماده‌سازی امکانات و زیرساخت‌های لازم در دانشگاه باید طوری برنامه‌ریزی شود که وقتی دانشجویان بین‌المللی وارد دانشگاه تبریز می‌شوند، فضا و امکانات آموزشی و پژوهشی شایسته نام و نشان دانشگاه را شاهد باشند؛ لذا درصورت اجرا و علمیاتی شدن این برنامه، می‌توانیم دانشجویانی را از کشورهای اروپایی نیز جذب کنیم.

وی افزود: از مسئولان مدیریت همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه می‌خواهم با استفاده از ظرفیت نخبگان و صاحب‌نظران و برگزاری جلسات کارشناسی، برای اولین بار در کشور یک برنامه و استاندارد نرمال آموزشی مختص دانشجویان بین‌المللی را تنظیم و تدوین کنند تا بتوانیم علاوه بر اجرای این برنامه در دانشگاه، آن را در اختیار وزارت علوم نیز قرار دهیم.

رئیس دانشگاه تبریز گفت: مهم‌ترین مسئله در بحث دیپلماسی علمی، جذب دانشجویان با کیفیت علمی بالا است تا به رتبه‌های جهانی ۱۰۰ دانشگاه برتر نیز برسیم که این امر نیازمند تلاش مضاعف از سوی تمامی مسئولان، اساتید و دانشجویان دانشگاه است.

انتهای پیام
captcha