دولت برای احیای دریاچه ارومیه تلاش کند
کد خبر: 4172247
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۴
نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان‌شرقی:

دولت برای احیای دریاچه ارومیه تلاش کند

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، با بیان اینکه دولت باید خیز بزرگی برای احیای دریاچه بردارد و تمام توان ملی خود را پای کار بیاورد تا این دریاچه به روزهای آبی خود برگردد، گفت: از شخص رئیس جمهور تقاضا داریم تا مسئله دریاچه ارومیه را در اولویت دولت قرار دهد.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه تبریز، روز گذشته، هشتم مهرماه، در آیین اختتامیه نخستین جشنواره آب در آیینه رسانه در تبریز،  با بیان اینکه دولت باید خیز بزرگی برای احیای دریاچه بردارد و تمام توان ملی خود را پای کار بیاورد تا این دریاچه به روزهای آبی خود برگردد، گفت: از شخص رئیس جمهور تقاضا داریم تا مسئله دریاچه ارومیه را در اولویت دولت قرار دهد.

وی اظهار کرد: آب یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین عنصر زیست محیطی است و برخورداری از آب سالم برای نیازهای انسانی، عاملی تمدن‌ساز شناخته می‌شود.

آل‌هاشم افزود: امروزه افزایش جمعیت، تغییرات آب و هوایی، گرم‌شدن زمین و در کنار این پدیده‌ها، مدیریت و مصرف نادرست از آب باعث شده تا معضل محیط زیست تشدید یابد و در مناطق بسیاری، به خصوص در کشور ما و خطه آذربایجان با کمبود آب مواجه شویم.

امام جمعه تبریز اظهار کرد: مشکل تأمین و توزیع آب‌ شرب تبریز و دیگر شهرهای استان و عدم پایداری آن در سال‌های اخیر به‌ویژه تابستان امسال و هم‌چنین خشکی دریاچه ارومیه و اثرات مخرب زیست محیطی آن از مصادیق بارز و عینی کمبود آب است. 

وی ادامه داد: گنجاندن مباحث مصرف بهینه در منابع آموزشی، آموزش و ایجاد آگاهی عمومی و اجتماعی، آموزش اصول مصرف بهینه، توجه به مبانی دینی و رسانه‌های جمعی در تغییر الگوی مصرف بسیار اثرگذار است.

آل‌هاشم با بیان اینکه بحران دریاچه ارومیه باید به مسئله ملی تبدیل شود، یادآوری کرد: رئیس جمهور در سفر اول خود به تبریز گفتند که مسئله دریاچه ارومیه مسئله منطقه‌ای نیست بلکه یک مسئله کشوری است. 

نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه مسئله دریاچه ارومیه به یک غم تبدیل شده است، تأکید کرد: این مسئله نباید فقط در سطح استان پیگیری شود بلکه مسئله دریاچه ارومیه مسئله فراملی است. 

وی اظهار کرد: کارشناسان معتقد هستند در آینده نزدیک آب به عنوان ارزشمندترین و جدال‌برانگیزترین ماده، جایگزین نفت خواهد شد که در این میان رسانه‌ها می‌توانند به عنوان موثرترین ابزار کنترل بحران نقش آفرینی کنند. 

آل‌هاشم، با اشاره به اینکه در عصر حاضر استفاده از ظرفیت رسانه، کارآمدترین و مهم‌ترین ابزار انتقال اطلاعات و تأمین نیازها و خواسته‌های افکار عمومی محسوب می‌شود، گفت: شناخت ماهیت، جایگاه و ظرفیت‌های رسانه‌ای و بهره‌برداری آگاهانه و صحیح از رسانه‌ها برای مواجه با مخاطرات از ضروریت‌های اساسی است که در حوزه مدیریت مصرف آب نیز می‌تواند بسیار اثرگذار باشد. 

امام جمعه تبریز اظهار کرد: نخستین جشنواره آب در آیینه رسانه که با همت و نقش‌آفرینی جوانان فعال رسانه‌ای برگزار می‌شود، فرصتی ارزشمند است تا اهالی فرهنگ و رسانه با قلم فرسایی در بخش آب، جامعه را نسبت به بحران آن حساس کنند و با فرهنگ‌سازی موجب اصلاح الگوی مصرف بهینه در ارتباط با این عنصر حیات‌بخش فراهم کنند. 

انتهای پیام
captcha