آغاز ثبت‌ نام مسابقات قرآن «کتارا» در قطر
کد خبر: 4172306
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷

آغاز ثبت‌ نام مسابقات قرآن «کتارا» در قطر

بنیاد عمومی کوی فرهنگی «کتارا» از آغاز ثبت‌ نام داوطلبان شرکت در هفتمین دوره مسابقه قرآنی «کتارا» خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الشروق، فرصت ثبت نام در این دوره از مسابقات از امروز یک‌شنبه، اول اکتبر (9 مهر) آغاز می‌شود و تا 15 دسامبر (24 آذر) ادامه خواهد داشت.

هفتمین دوره از مسابقه قرآن کتارا با شعار «قرآن را با صوت خود زینت بخشید» زیر نظر وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر و در چارچوب تعهد و نقش پیشرو قطر در جهان عرب و اسلام و تشویق و کشف استعدادهای برتر در قرائت و تلاوت قرآن کریم و همچنین معرفی قاریان ممتاز بر اساس قواعد علم تجوید برگزار می‌شود.

کمیته داوری همه آثار را ارزیابی می‌کند و 100 شرکت‌کننده برتر را برای راهیابی به مرحله مقدماتی انتخاب می‌کند که در دوحه برگزار می‌شود. 100 متسابق برگزیده از طریق 20 قسمت برنامه تلویزیونی در مرحله مقدماتی دور هفتم از این مسابقات شرکت خواهند کرد که در هر قسمت 5 متسابق شرکت خواهد داشت. از این میان 20 برگزیده به مرحله نیمه‌ نهایی راه خواهند یافت که در 5 قسمت به رقابت خواهند پرداخت که از هر کدام یک نفر برگزیده می‌شود و از میان این 5 نفر، سه برگزیده مسابقه کتارا ویژه تلاوت قرآن برگزیده خواهند شد.

هیئت‌داوران این جایزه متشکل از 6 نفر است که سه نفر از آنها استادان تلاوت، احکام و قواعد تجوید و سه نفر دیگر نیز هر کدام از متخصصان مقامات قرآنی، زیبایی و دل‌نشین بودن صوت هستند.

ارزش جوایز تخصیص یافته برای جایزه قرائت قرآن کتارا بالغ بر 900 هزار ریال قطری است که به ترتیب برای مقام اول 500 هزار ریال، مقام دوم 300 هزار ریال قطر و مقام سوم 100 هزار ریال قطری اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام
captcha